پزشکی و سلامت

بهترین و بدترین نوشیدنی در زمان سرماخوردگی

بهترین و بدترین نوشیدنی در زمان سرماخوردگی

حتما شنیده‌اید که می‌گویند در زمان سرماخوردگی تا می‌توانید آب و مایعات بخوریم. همه‌ی ما تجربه کرده‌ایم زمانی که سرما می‌خوریم، میل به نوشیدن در ما بیشتر از قبل می‌شود. این اتفاق کاملا طبیعی است. بدن ما در زمان سرماخوردگی برای بهتر شدن به هیدراته‌ی بیشتری نیاز دارد. اما دقیقا در این مواقع چه نوشیدنی باید خورد؟ با برانکارد همراه باشید تا اینبار لیوان‌تان را از نوشیدنی‌های مفیدتری پر کنید.

 

.

نوشیدنی هایی که به درمان سرماخوردگی کمک می کند:

.

 

آب لیمو و عسل و چای گرم

چای کمرنگ گرم یا شیر گرم:

آب گرم به طور کلی باعث می شود گلودرد، گرفتگی بینی و ناراحتی معده تسکین پیدا کند. همچنین یک چای گرم باعث می شود درد و خس خس گلو به دنبال سرماخوردگی ظاهر می شود، بهبود یابد. اگر چای یا شیرتان را با مقداری زنجبیل ترکیب کنید، ایمنی سیستم بدنی تان را افزایش می دهید. کافیست اندازه ی قاشق چای خوری عسل نیز همراه این ترکیب، بهم بزنید تا خاصیت آنتی باکتریال عسل، سینه و گلو را تسکین دهد.

 

آب همراه با لیمو:

گرم یا سرد، آب همراه با لیمو سبب می شود بدن شما هیدراته باقی بماند. لیمو همچنین سرشار از ویتامین C بوده که اگر به طور منظم استفاده شود، طول مدت درمان را کاهش داده و سریع تر بهبود می یابید.

 

سوپ رقیق:

سوپ پای مرغ تا به حال خورده اید؟ سوپ با محتویات غنی مانند پای مرغ، مرغ، سبزیجات و … باعث می شود وزن تان در اثر سرماخوردگی کم نشود و همچنین بی اشتهایی شما را در زمان بیماری جبران می کند. تحقیقات نشان داده است که سوپ همچنین باعث کاهش التهابات بدن شده و علائم بیماری سرماخوردگی را بهبود می بخشد.

 

این مطلب را هم بخوانید: 15 روش شگفت‌انگیز پیشگیری از سرماخوردگی

.

چی نخوریم وقتی سرما خوردیم؟

 

نوشیدنی‌های انرژی‌زا:

بله متعجب نشوید. اگرچه نوشیدنی‌های انرژی‌زا ممکن است در زمانی که لاغر و بی‌اشتها هستید، کمک کند، اما حاوی شکر بسیار است. به جای آن می‌توانید از نوشیدنی‌هایی استفاده کنید که به هیدراته بودن بدن‌تان کمک کرده و البته حاوی شکر کمتری است.

 

 

آبمیوه های غیرطبیعی:

درست است که آبمیوه به عنوان یک گزینه ی ویتامین رسان، مفید باشد. اما این نوشیدنی ها نیز همانند نوشیدنی های انرژی زا سرشار از شکر هستند. سعی کنید به جای آبمیوه های غیرطبیعی از مرکبات طبیعی، استفاده کنید.

 

 

نوشیدنی های حاوی کافئین:

از بابت گرم بودن این نوشیدنی ها، میتوان گفت گزینه ی مناسبی انتخاب کردید. اما میزان کافئینی که در این نوشیدنی ها وجود دارد ممکن است برای سلامتی تان، مناسب نباشد. چرا که مصرف کافئین به مقدار زیاد، سبب دفع ویتامین از بدن شما شده و بدن تان را مستعد ابتلا به بیماری می کند.

 

 

الکل:

الکل باعث از دست دادن آب بدن و خشک شدن آن و البته بروز علائم بدتری چون حالت تهوع، سردرد و بدن درد می گردد. نوشیدنی‌های الکلی موجب می شود بدن شما آنچنان که باید و شاید قادر به کنترل عفونت نباشد. پس از مصرف آن اجتناب کنید.

 

این مطلب را هم بخوانید: نکاتی راجع‌ به گرمازدگی که حتما باید بدانید

.

 

 

 

 

.

منبع:گروه تحقیق و توسعه برانکارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.