پزشکی ورزشی

دستگاه ماساژور تفنگی چیست؟

دستگاه ماساژور تفنگی چیست؟

همانطور که می‌دانید انواع و اقسام ماساژور و لوازم ماساژ در بازار وجود دارد که می‌توان از آن برای کاربردهای مختلف استفاده نمود. دستگاه ماساژور تفنگی نیز جزو یکی از انواع ماساژورهاست که الکترونیکی می‌باشد و کاربردهای زیادی در زمینه بهبود وضعیت گردش خون و تسکین درد دارد. در واقع ماساژور تفنگی از طریق تولید ارتعاش کار خود را انجام می‌دهد. به ماساژور تفنگی، ماساژور کوبه‌ای نیز گفته می‌شود و در مقاله امروز ما می‌خواهیم راجع به این مسئله صحبت کنیم که دستگاه ماساژور تفنگی چیست. پس برای کسب اطلاعات مفید در زمینه دستگاه ماساژور تفنگی چیست، لطفاً ما را تا پایان مقاله دستگاه ماساژور تفنگی چیست همراهی بفرمایید.

ماساژور تفنگی چیست؟

ماساژور تفنگی دستگاهی است که با تکنیک‌های ضربه‌ای و ارتعاشی و فشار مکرر به عضلات همان مزایای ماساژ را برای بدن شما به وجود می‌آورد. این دستگاه تقریباً به مته‌های برقی شبیه است که به لطف سری‌های متنوعی که دارند، خدمات مختلفی را به شما ارائه می‌دهد.


♦ دستگاه ماساژور تفنگی چیست؟ ♦


قطعاً شما نیز دوست دارید پس از یک روز سخت کاری با یک ماساژ سرحال بیایید؛ اما ممکن است به هر دلیلی امکان مراجعه به مراکز ماساژ درمانی برایتان مقدور نباشد.

پس ماساژور تفنگی یک گزینه عالی ایده‌آل است که با تکنیک‌های ضربه‌ای خود گردش خون را افزایش داده و استرس و اضطراب را از وجود شما دور می‌کند.

ضمناً دامنه حرکتی ریکاوری ماهیچه‌ها را سرعت می‌بخشد؛ زیرا به بافت نرم شما نفوذ کرده و ماهیچه‌ها را درگیر می‌کند. از طرفی با توجه به ترشح هورمون‌های مختلف، مغز شما را جهت رهایی از استرس و اضطراب حمایت خواهد کرد. در ادامه بیشتر راجع به این دستگاه پرکاربرد صحبت خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید : تاثیر ماساژ در سلامتی


نحوه استفاده از ماساژور تفنگی

هنگام استفاده از این وسیله باید به نقطه‌ای که قصد ماساژ دادن آن را دارید، توجه کنید؛ مثلاً برای ماساژ دادن پاها ابتدا سری‌ را که به نظرتان بهتر است، انتخاب کرده و ماساژور را روی پاهای خود آزادانه حرکت دهید.

حرکات مختلف را امتحان کرده تا بدانید کدام حرکت برای شما بهتر عمل می‌کند. برای ماساژ دادن کف پاهای خود نیز به حالت نشسته قرار بگیرید و ماساژور را با آرامی روی کف پاهای خود قرار دهید؛ البته به سرعت دستگاه نیز توجه کنید.

برای قسمت‌های بالایی پشت بدن نیز روی هر قسمت بدن، ماساژور را به مدت چند ثانیه نگه دارید. البته بهتر است برای نواحی پشتی بدنتان از فرد دیگری کمک بگیرید.

مزایای دستگاه ماساژور تفنگی

مزایای دستگاه ماساژور تفنگی

مزایای دستگاه ماساژور تفنگی

_اولین مزیت دستگاه ماساژور تفنگی آرامش بخشی، کاهش اضطراب و استرس می‌باشد. معمولا کسانی که از این دستگاه استفاده کرده‌اند؛ اذعان داشته‌اند که پس از استفاده، تنش و ناراحتی از وجودشان دور شده و به آرامش ذهنی و جسمی نسبی رسیده‌اند؛ چرا که این دستگاه به ترشح سراتونین و دوپامین که مسئول ایجاد شادی و آرامش در بدن هستند، کمک شایانی می‌کند. البته باید طرز استفاده از آن و ضربه زدن با فشار مناسب توسط دستگاه را بلد باشید.

_مزیت دوم دستگاه ماساژور تفنگی بهبود وضعیت خواب می‌باشد. متاسفانه در دنیایی که تنش‌ها و اضطرابات زیادی تهدید کننده روح و روان افراد است؛ الگوهای خواب نامنظم شده و افراد زیادی هستند که با این ماساژورها به ترشح هورمون ملاتونین که مسئولیت خواب نگه داشتن شما است، کمک کرده و بدین ترتیب وضعیت خواب شما را بهتر می‌کنند. از آنجایی که خواب کافی برای تمرکز، سلامت قلبی، هوشیاری و… اهمیت زیادی دارد؛ لذا می‌توانید به کمک دستگاه ماساژور تفنگی، این مسأله را مدیریت نمایید.

_از دیگر فایده‌های آن، تاثیر مثبت روی گردش خون و سیستم لنفافی است؛ زیرا جریان گردش خون رگ‌ها را بهبود داده و سیستم لنفاوی شما را تحریک می‌کند تا مایعات لنفافی به مناطقی از بدن که به آنها احتیاج است، راحت‌تر حرکت کنند. از طرفی وقتی وضعیت گردش خون بدن شما بهتر باشد، عوامل ایجاد ایمنی مانند گلبول‌های سفید، بهتر در بافت‌های بدن حرکت می‌کند‌‌.


بیشتر بخوانید : انواع تخت ماساژ


_فایده سوم دستگاه ماساژور تفنگی کم کردن دردهای عضلانی می‌باشد؛ زیرا این دستگاه با ارتعاشات استقامت عضلانی را بهبود بخشیده و منجر به افزایش قدرت حرکتی افراد می‌گردد. ضمناً بعد از آسیب دیدگی‌های بدنی، با استفاده از دستگاه ماساژور تفنگی می‌توان نواحی عضلانی آسیب دیده را بهبود داد و به انعطاف پذیری آنها کمک کرد؛ به گونه‌ای که از صدمه مجدد پیشگیری گردد.

_طبق نظر متخصصان عملکرد سیستم عصبی جهت سلامت جسم و افزایش طول عمر، اهمیت زیادی دارد. این دستگاه سیستم عصبی را تحریک می‌کند و هورمون‌های احساس خوب مانند دوپامین و سراتونین را ترشح می‌نماید؛ بدین ترتیب ضمن افزایش تمرکز، خلق و خوی شما را نیز بهتر خواهد کرد. پس با استفاده از این دستگاه حس و حال بهتری خواهید داشت و ‌صبح‌ها با انرژی بیشتری بیدار می‌شوید.

کاربرد سری‌های ماساژور تفنگی

کاربرد سری‌های ماساژور تفنگی

کاربرد سری‌های ماساژور تفنگی

هر ماساژور تفنگی که در بازار وجود دارد، حداقل چند مدل سریع دارد که هر کدام از آنها قابلیت‌های خاصی را دارا می‌باشند. در اینجا شما را با کاربرد سری‌های ماساژور تفنگی آشنا می‌سازیم:

  • سری چنگال: سری چنگال به فرد این امکان را می‌دهد که در مناطقی مانند پشت گردن، ستون فقرات و تاندون آشیل راحت‌تر از دستگاه ماساژور تفنگی بهره بگیرد؛ زیرا دو سر چنگال نیروی بیشتری را به بدنتان وارد خواهد کرد. توصیه ما برای افرادی که با درد کمر مواجه هستند این است که با استفاده از سری چنگال، نواحی کمر و پشت گردن را با ملایمت ماساژ دهند.

 

  • سری گرد: سری گرد که با آنها سری بالشتکی نیز می‌گویند؛ بیشتر برای مچ دست، بالای گردن و شانه مورد استفاده واقع می‌شود. شما می‌توانید برای بهبود وضعیت این مناطق از سری گرد استفاده کنید.

 

  • سری گلوله: در صورتی که قصد دارید گره یا نقطه خاصی را به وسیله ماساژور ماساژ دهید؛ می‌توانید از سری گلوله شکل استفاده کنید. به عنوان مثال در برخی از موارد، نواحی شانه با استفاده از سریع گلوله شکل بهتر ماساژ داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید : معرفی دستگاه ایرکامپریشن


  • سری توپ: سری توپ تقریباً در تمام دستگاه‌های ماساژور تفنگی تعبیه شده است که از فوم سخت یا لاستیک متراکم ساخته می‌شود و می‌توان از آن برای گره‌های عضلانی حساس و نواحی استخوانی بهره گرفت. ضمناً بسیاری از افراد برای حداقل رساندن میزان درد و ناراحتی پس از ورزش‌ها و تمرین‌های خود، از آن استفاده می‌کنند.

 

  • سری با سطح صاف: از سری صاف نیز برای نواحی مانند ساق پا بهره گرفته می‌شود. از آنجایی که سری با سطح صاف لبه تیزی ندارد؛ هنگام استفاده از آن نگران آسیب زدن به هیچ بخشی از بدن خود نخواهید بود.

♦ دستگاه ماساژور تفنگی چیست؟ ♦


تفاوت ماساژور تفنگی و ایرکامپریشن

از دستگاه ماساژور تفنگی برای همه نواحی بدن استفاده می‌شود؛ اما ایرکامپریشن معمولاً جهت فشرده سازی و ماساژ لگن و پاها مورد استفاده واقع می‌شود.

تفاوت دیگر این دو مورد آن است که دستگاه ماساژور تفنگی را می‌توان به راحتی خریداری کرد و در منزل از آن استفاده نمود؛ اما دستگاه ایرکامپریشن دستگاهی نیست که هر کسی بتواند آن را خریداری و از آن استفاده کند و فقط در مواقعی که پزشک آن را تجویز کند، قابل خرید و استفاده می‌باشد.

نکات استفاده از ماساژور تفنگی

نکات استفاده از ماساژور تفنگی

نکات استفاده از ماساژور تفنگی

_پیش از استفاده از دستگاه ماساژور تفنگی به دستورالعمل‌های ارائه شده توسط سازندگان ماساژور توجه کنید. همچنین دقت کنید که ماساژور به صورت کامل شارژ شده باشد.

_در صورت وجود آسیب یا التهابات جدی در عضلات، از دستگاه ماساژور تفنگی استفاده نکنید.

_توصیه می‌کنیم برای ماساژ گرفتن و ماساژ دادن مناطق مختلفی از بدن مانند پشت، شانه‌ها و ران از متخصصین کمک بگیرید.

_هنگام استفاده از ماساژور برای قسمت‌های حساسی مثل گردن و مفاصل دقت زیادی داشته باشید و در صورت امکان، از فرد دیگری کمک بگیرید.

_سعی کنید راجع به همه حرکات استفاده از ماساژور و تکنیک‌های مربوط به آن برای نواحی مختلف بدن، اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

_از آنجایی که ممکن است پس از استفاده از ماساژورهای تفنگی در نواحی مختلف دردی را مشاهده کنید؛ سعی کنید با فشار مناسب از دستگاه بهره بگیرید. اگر دردی مانند یک شوک الکتریکی را احساس کردید، بلافاصله استفاده از ماساژور را متوقف نمایید.

_کسانی که از داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین استفاده می‌کنند، بهتر است از این دستگاه استفاده نکنند.

قیمت ماساژور تفنگی

قیمت ماساژور تفنگی

قیمت ماساژور تفنگی

ماساژور تفنگی ابزاری عالی جهت کاهش دردهای فیزیکی و بالا بردن عملکرد عضلانی افراد می‌باشد. هنگام خرید این دستگاه توجه کنید گزینه‌ای را که متناسب با نیازهای شماست انتخاب کنید.

در رابطه با قیمت آن نیز باید بگوییم تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. اولین عاملی که باعث تفاوت قیمت در دستگاه ماساژور تفنگی است، برند و مارک شرکت سازنده آن می‌باشد؛ طبیعتاً مارک‌های مشهور و معتبر قیمت بالاتری را دارا خواهند بود.

امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه نیز روی قیمت نهایی آن تاثیرگذار می‌باشد. در پایان عواملی مانند میزان عرضه و تقاضا و نوسانات نرخ ارز و قیمت دلار روی قیمت دستگاه ماساژور تفنگی اثرگذار خواهد بود.

در صورتی که برای خرید این دستگاه به فروشگاه‌های معتبر اینترنتی مراجعه نمایید؛ می‌توانید ظرف زمان کوتاهی این محصول را در فروشگاه‌های متنوعی مشاهده کرده و از نظر قیمتی مقایسه کنید تا یک گزینه مناسب را انتخاب نمایید.

خرید دستگاه ماساژور تفنگی

برای خرید دستگاه ماساژور تفنگی با مراجعه به فروشگاه‌ تجهیزات پزشکی برانکارد به آدرس berankard.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان برانکارد، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خود از آن استفاده نمایید.


بیشتر بخوانید : عوارض تشک برقی


کلام آخر

همانطور که ملاحظه کردید دستگاه ماساژور تفنگی مزیت‌های زیادی دارد و می‌توانید از آن برای کاهش استرس، افزایش گردش خون، تمرکز و… بهره بگیرید. البته با وجود همه این فواید باید با نحوه کار آن آشنا باشید تا بتوانید بهترین بهره را گرفته و به نتایج دلخواه برسید.

توصیه ما این است که از این دستگاه برای مواردی مانند شکستگی استخوان، رگ به رگ شدن و تورم استفاده نکنید و یا اگر با مشکلاتی از قبیل فشار خون بالا مواجه هستید، پیش از استفاده از دستگاه، پزشک را در جریان بگذارید.

در مقاله دستگاه ماساژور تفنگی چیست ما سعی کردیم در رابطه با دستگاه ماساژور تفنگی اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر با خواندن مطلب دستگاه ماساژور تفنگی چیست قصد تهیه این دستگاه را دارید، توصیه می‌کنیم به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده و از برندهای مشهور و شناخته شده خریداری کنید. از این که تا پایان مقاله دستگاه ماساژور تفنگی چیست در کنار برانکارد بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.


♦ دستگاه ماساژور تفنگی چیست؟ ♦


سوالات متداول

۱_آیا با استفاده از دستگاه ماساژور تفنگی می‌توان تمرکز را برای درس خواندن افزایش داد؟

بله به کمک این دستگاه سطح بهینه‌ای از اکسیژن و هوشیاری که عناصر مهمی جهت تمرکز هستند، برای بدن به دست آمده و شما می‌توانید برای افزایش تمرکز خود از این محصول بهره بگیرید.

۲_معایب دستگاه ماساژور تفنگی چیست؟

یکی از ایرادات این وسیله، وزن بالای آن است. همچنین بعضی از مدل‌های آن قیمت نسبتا بالایی دارند؛ لذا توصیه می‌کنیم هنگام خرید، با تحقیق و توجه بیشتری سفارش خود را ثبت کنید .

۳_آیا استفاده از دستگاه ماساژور تفنگی خطرناک است؟

درست مانند هر وسیله دیگری ممکن است استفاده از این دستگاه نیز خطراتی را به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از ایجاد صدمه و خطر باید مراقب باشید که در ماساژ زیاده روی نکنید و اگر احساس کردید در حین ماساژ دادن ناحیه‌ای از بدن دچار بی‌حسی یا قرمزی شدید شد، حتماً با پزشک مشورت کنید.

۴_مدت زمان ایده آل جهت استفاده از ماساژور تفنگی چقدر است؟

متخصصان توصیه می‌کنند برای هر ناحیه حداکثر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از ماساژور تفنگی استفاده کنید. ضمناً پس از استفاده از آن در دفعات اولیه، ممکن است احساس درد کمی را داشته باشید که جای نگرانی نیست و یک موضوع رایج است.