اطلاعات عمومی, مراقبت محیطی و زیبایی

چیدمان تجهیزات و داروهای داخل ترالی

چیدمان داروهای داخل ترالی

اقدام سریع و به موقع برای بهبود وضعیت بیماران اورژانسی و یا افرادی که در حوادث دچار آسیب‌های جدی شده‌اند؛ می‌تواند موجب نجات جان این افراد گردد. تجهیزات و لوازم مختلفی برای انجام این کار، مورد نیاز پزشکان و کادر درمان می‌باشد. ترالی یکی از لوازمی است که به کادر درمان کمک می‌کند تا دارو و وسایل مورد نیاز خود را در حداقل زمان به دست آورده و برای بیماران استفاده کنند. این وسیله یک قفسه‌ای متحرک و مجهز است که در بخش های مختلف بیمارستان طبق نیاز و احتیاج آن قسمت، قرار گرفته است. در این مقاله ما می‌خواهیم در رابطه با چیدمان تجهیزات و داروهای داخل ترالی مطالبی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. پس لطفاً ما را تا انتهای مطلب همراهی بفرمایید.

ترالی اورژانس چیست؟

ترالی‌ها کمدهای متحرکی هستند که در مواقع ضروری مانند احیا بیماران قلبی و ریوی بسیار کاربردی می‌باشند. ترالی پزشکی دارای انواع مختلفی است که برخی از آنها عبارت‌اند از: ترالی پانسمان، ترالی اورژانس، ترالی زیبایی و… که در این میان ترالی اورژانس نسبت به بقیه اهمیت بیشتری دارد و ملزومات و داروهای موجود در آن می‌تواند باعث نجات جان فرد شود.

پس چیدمان داروهای داخل ترالی اهمیت زیادی دارد و همیشه باید همه لوازم مورد نیاز در آن در دسترس باشد. لذا کادر درمان باید همواره لیست و داروهای داخلی ترالی را چک کنند تا اگر یکی از آنها در محفظه وجود نداشت؛ فورا آن را جایگزین نمایند.

در ادامه توضیحات بیشتری راجع به ترالی اورژانس و چیدمان تجهیزات و داروهای داخلی آن، به شما خواهیم داد.

بیشتر بخوانیم : آموزش سونوگرافی

 

داروهای ترالی اورژانس۲۰۲۳

این داروها به صورت مرتب در داخل ترالی قرار خواهند گرفت و باعث سهولت در استفاده می‌شوند. همچنین موجب کاهش محسوس زمان ارائه خدمات کادر درمان به بیماران می‌گردند.

ضمن اینکه با وجود ترالی اورژانس، از حرکت‌های غیر ضروری جلوگیری شده و فضای استفاده شده به حداقل میزان ممکن خواهد رسید. لذا از داروهای ترالی اورژانس برای اقدامات احیای قلبی ریوی استفاده خواهد شد.

ترالی اورژآنس

ترالی اورژآنس

داروهای ترالی اورژانس ویرایش هشتم

_داروهای ترجیحی ترالی اورژانس : وجود این داروها در بیمارستان‌های دولتی بسیار ضروری بوده؛ اما در برخی از مراکز خاص نیز باید وجود داشته باشند. برخی از این داروها در دسترس بعضی از بیماران قرار خواهد گرفت؛ اما باید شرایط نگهداری آن در نظر گرفته شود.

_داروهای حیات بخش: اگر در این داروها و تجهیزات در چیدمان داخلی ترالی وجود نداشته باشند، بیماران را با تهدیدهای حیاتی زیادی مواجه می‌کند؛ لذا وجود داروهای حیات بخش در ترالی همه مراکز درمانی خصوصی و دولتی الزامی می‌باشد.

_داروهای ضروری: داروهای ضروری نیز از نظر چیدمان در طبقه دوم ترالی قرار می‌گیرند و این داروها نیز مانند داروهای حیات بخش بسیار ضروری بوده و غیر قابل حذف هستند و وجودشان در چیدمان ترالی اورژانس حیاتی می‌باشد.

_داروهای بیهوشی: وجود داروهای بیهوشی در ترالی مراکز درمانی که دارای متخصص بیهوشی و متخصص تب اورژانس است، واجب می‌باشد.

 

بیشتر بخوانیم : با علائم گردش خون ضعیف در پاها آشنا شویم

آخرین تغییرات ترالی احیا ویرایش هفتم

می‌خواهیم نحوه چیدمان داروهای داخل ترالی را در چند طبقه برای شما عنوان کنیم:

چیدمان داروهای داخل ترالی

☆ طبقه اول ترالی: در طبقه اول از چپ به راست در سه ردیف، داروهای اورژانسی زیر چیده می‌شود:

۲عدد آمپول گزیلوکائین

۱۵عدد آمپول آتروپین

۱۵عدد آمپول اپی نفرین

۳عدد آمپول بریتیلیوم

۳عدد آمپول ایندرال

۲عدد آمپول دوبوتامین

۲عدد آمپول روپامین

۱عدد آمپول وراپامیل

۳۰ عدد آمپول فروزماید

۲عددآمپول دیازوکسید

و…

داروهای ترالی اورژانس

داروهای ترالی اورژانس

☆ طبقه دوم ترالی: این طبقه از ترالی نیز شامل دستکش یکبار مصرف، لوله‌های آزمایشی، سرسوزن، سرنگ، بانداژ و… می‌باشد.

_از هر کدام از سرنگ‌ها ۲۰ سی سی و ۵۰ سی سی و سرنگ انسولین ۲ عدد

_لوله آزمایش معمولی ۳ عدد و از لوله‌های آزمایش سی بی سی و پی تی هر کدام دو عدد

_از باندهای معمولی ۱۰ سانتی ۱۵ سانتی و ۲۰ سانتی هر کدام ۳ عدد

_سرسوزن ۲۰ سانتی ۲۱ سانتی ۲۳ سانتی و ۲۵ سانتی از هر کدام ۵ عدد

☆ در طبقه سوم ترالی: معمولا در طبقه سوم سوم ترالی اورژانس چیدمان به این ترتیب است که آنژیوکت‌ها، سرم‌ها، اسکالپ وین‌ و لوکوپلاست طبقه جای داده شده است.

_از هر کدام از آنژیوکت‌های آبی، صورتی و سبز ۳ عدد وجود دارد و از آنژیوکت آجریاز و خاکستری یک عدد در داخل ترالی وجود دارد. از سه راهی آنژیوکت نیز دو عدد وجود دارد

_از هر کدام از چسب‌های ضد حساسیت و چسب معمولی یک حلقه وجود دارد.

_ست سرم ۵ عدد، سرم نمکی یا رینگر یک عدد، سرم قندی ۵ درصد یک عدد، سرم شستشو یک عدد، ست خون و میکروست یک عدد

و…

☆ در طبقه چهارم ترالی: این طبقه شامل لوازمی مانند قیچی، لوله تراشه، ست پانسمان، گوشی، فشارسنج، پنس، ژل، ظرف بتادین، لارنگوسکوپ، ایروی سوندفولی می‌شود.

_از هر کدام از سوند‌های ملاتون سبز، نارنجی و سفید ۲ عدد وجود دارد.

_یک عدد پانسمان، یک عدد پنس، یک عدد قیچی مناسب، پنج گلی‌پات، ۵ عدد پنبه گلوله شده وجود دارد. همچنین آمبوبگ سالم برای نوزادان نیز در این  طبقه از ترالی قرار دارد.

بیشتر بخوانیم : بهترین تخت بیمارستانی مناسب بیمار کدام است

 

بهترین ترالی های اورژانس

شرکت‌های مختلفی سازنده انواع و اقسام ترالی‌ها، با کیفیت‌ها و سایزهای مختلفی می‌باشند و مشتریان عزیز با توجه به نیاز و بودجه در دسترسشان می‌توانند نوع مناسب برای خود را خریداری نمایند. در اینجا به دو مورد از بهترین ترالی‌های اورژانس اشاره می‌کنیم:

۱_ترالی اورژانس ۵ کشو تمام abs: به دلیل اینکه این ترالی کاملا ازabs  ساخته شده است، ضدعفونی و تمیزکاری را برای کاربران راحت نموده و وزن سبک این محصول باعث شده است تا هنگام استفاده از آن مسئول، ترالی راحت‌تر باشد.

این ترالی چرخ‌های فایبرگلاسی دارد و موجب می‌شود جابجایی و حرکت آن آسان‌تر شود. دستگیره‌های خوبی دارد و هنگام جابجایی دستان مسئول ترالی را اذیت نمی‌کند. موقع جابجایی آن به دلیل داشتن چرخ‌های مناسب، فشار زیادی به کمر فرد وارد نشده و می‌تواند به راحتی ترالی را جابجا نماید.

۲_ترالی اورژانس پنج کشوی روی استیل TR8: این نوع ترالی ضد زنگ و با دوام است و دستگیره‌های مناسبی دارد. همچنین دارای نرده محافظ نیز می‌باشد. این نوع ترالی در رنگ های مختلف بنا به سلیقه و درخواست مشتریان تهیه شده؛ اما معمولاً در قسمت اورژانس از رنگ قرمز آن استفاده می‌شود.

نکات ضروری در چیدمان تجهیزات و داروهای داخل ترالی اورژانس

_باید همه کارکنان از قوانین و خط و مشی ها و به روز بودن در رابطه با اطلاعات مربوط به ترالی آگاه باشد.

_هر عملی که موجب قفل شدن ترالی و تاخیر و اختلال در شروع درمان و احیای بیمار شود ممنوع است؛ به مثال پلمپ کردن آن ممنوع می‌باشد.

_وجود یک دفتر برای کنترل و ثبت تاریخ و انقضای داروها و تجهیزات موجود در ترالی کاملاً ضروری می‌باشد.

_نصب کردن لیست مربوط به چیدمان تجهیزات و داروهای داخلی ترالی در قسمتی از ترالی الزامی و ضروری است.

_بهتر است برای جلوگیری از مصرف و تزریق اشتباه، داروها را با اشکال مشابه و لیبل‌های زرد رنگ نشانه گذاری نمایند.

ترالی اورژانس

ترالی اورژانس

قیمت و خرید ترالی اورژانس

قیمت ترالی اورژانس بستگی به برند سازنده آن و جنس و کیفیت ترالی دارد. البته سایز و ابعاد ترالی نیز در قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود. می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌ تجهیزات پزشکی برانکارد به آدرس berankard.com و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان برانکارد، این محصولات را خریداری کرده و بنا به نیاز خود از آن استفاده نمایید.

هنگام خرید ترالی اورژانس باید به نکاتی مانند جنس ترالی، سایز و ابعاد آن، قابلیت تنظیم ارتفاع، میزان مقاومت در برابر آب و رطوبت، تنوع برچسب‌ها و تجهیزات آن دقت نمایید تا بتوانید یک خرید خوب و مناسب داشته باشید. در نهایت توصیه می‌کنیم که پیش از انجام خرید ترالی با فردی متخصص و آگاه که در این زمینه تجربه دارد، مشورت نمایید.

جمع بندی

همانطور که ملاحظه کردید، ترالی پزشکی کاربردهای زیادی دارد و از میان آنها ترالی اورژانس از همه مهمتر و حیاتی‌تر است. این نوع ترالی‌ها معمولاً وزنی بین ۳۰ تا ۸۰ کیلوگرم داشته و ۵ کشو دارند و قفسه‌ای بدون دیواره برای قرار دادن مانیتور و دفیبریلاتور درون آنها تعبیه شده است. عمق ترالی اورژانس حدود ۸۰ سانتی‌متر است و پهنای آن نیز ۱۲۰ سانتی متر می‌باشد.

از آنجایی که معمولاً از ترالی اورژانس در شرایط پراسترس و حاد استفاده می‌شود؛ لذا هنگام احیای بیماران قلبی و ریوی باید چیدمان داروهای داخل ترالی طبق دستورالعمل صورت پذیرد. در سال جدید، وضعیت چیدمان داروهای داخلی ترالی به صورت مارپیچ از ردیف جلوی کشوی اول می‌‌باشد.

همچنین داروها باید از راست به چپ چیده شوند. ضمناً همه پرسنل و پزشکان مربوطه باید دوره‌های آموزشی لازم را بگذرانند تا با داروهای موجود در ترالی آشنایی داشته باشند و بتوانند به راحتی از تجهیزات موجود در هر طبقه از ترالی استفاده کنند.

در این مقاله ما راجع به چیدمان تجهیزات و داروهای داخل ترالی مطالبی را عنوان کردیم. امیدواریم از این نوشتار بهره کافی را برده باشید. از این که تا پایان همراه ما بودید، از شما سپاسگزاریم.

بیشتر بخوانیم : روش تشخیص دیابت با دستگاه خانگی

سوالات متداول

۱_چیدمان تجهیزات و داروهای داخل ترالی چه فوایدی دارد؟

این مسئله باعث می‌شود تا کادر درمان و پزشکان به سرعت بتوانند لوازم ضروری و مد نظر خود را به دست آورده و از آن برای بیماران استفاده کنند.

۲_اهداف چیدمان و طراحی ترالی اورژانس چیست؟

حفظ و برقراری راه هوایی بیمار و نگه داشتن او در وضعیت مطلوب و همچنین انجام اقدامات حیاتی برای احیای بیمارانی که مشکلات قلبی و ریوی داشته و انتقال آنها به مراکز مراقبت‌های ویژه.

۳_از ترالی زیبایی معمولاً کجا استفاده می‌شود؟

از ترالی زیبایی معمولاً در سالن‌های زیبایی، مراکز آرایشی و مراکز کاشت مو و همچنین مراکز جراحی زیبایی بهره گرفته می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.