ابزار تشخیصی و سلامت, پزشکی و سلامت, مراقبت بیمار در منزل

بررسی کامل سنسور تست قند خون لیبر1

معرفی سنسور تست قند خون لیبر1

موضوعی که در این مقاله می خواهیم راجع به آن صحبت کنیم، بررسی کامل سنسور تست قند خون فری استایل لیبر۱ است. پس لطفاً ما را تا انتهای مطلب همراهی بفرمایید.

سنسور تست قند خون فری استایل لیبر1

این دستگاه پایش مداوم قند خون را انجام میدهد. برای استفاده از آن نیازی به نمونه گیری توسط سوزن و ایجاد درد و خونریزی نیست و فرد می تواند هر لحظه به کمک گوشی موبایل خود میزان قند خونش را اندازه گیری نماید. معمولا افرادی که دچار نوسانات قند خون هستند، از این دستگاه استفاده می کنند و دائماً مقدار قند خون بدن خود را اندازه گیری می نمایند.

به این ترتیب به هیچ وجه نگران کاهش یا افزایش ناگهانی قند خون بدن خود نیستند؛ زیرا در صورت بروز چنین اتفاقی، فوراً مطلع شده و به فوریت های پزشکی مراجعه می کنند. البته نوسان قند خون معمولاً برای افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند، زیاد اتفاق می‌افتد و گفتنی است که افت یا افزایش قند خون برای یک فرد دیابتی ممکن است خطرات زیادی را به همراه داشته باشد. از جمله پیامدهای خطرناک نوسان قند خون می توانیم به نارسایی های قلبی، سکته و غیره اشاره نماییم.

متاسفانه در کشور ما به دلیل اینکه از سیستم پایش مداوم قند خون کمتر استفاده می شود، میزان مرگ و میر در اثر عدم استفاده از این وسیله چند برابر کشورهای اروپایی و آمریکاست. طبق نظر متخصصان زمانی که فرد در یک بازه زمانی ۱۴ روزه به صورت مستمر قند خون خود را کنترل میکند، می تواند یک نمودار کامل از نوسانات قند خون خود را به دست آورد.

در نتیجه با در میان گذاشتن اطلاعات این نمودار با پزشک معالج، به روند سلامتی خودش کمک زیادی می کند؛ زیرا پزشک متخصص با داشتن اطلاعات در زمینه نوسانات قند خون، می تواند روش درمان موثرتر و بهتری را برای او در نظر بگیرد.

خرید سنسور تست قند خون لیبر1

خرید سنسور تست قند خون لیبر1

نحوه کار سنسور تست قند لیبر 1

سنسور تست قند خون فری استایل لیبر1  معمولاً پشت بازوی بیمار نصب میشود. لیبر1هر 60ثانیه یکبار قند میان بافتی را اندازه گرفته و هر ۱۵ دقیقه آن را ثبت میکند. سپس می توانید با نزدیک کردن گوشی موبایل به آن و با بهره گیری از تکنولوژی ان اف سی NFC ، اطلاعات موجود در سنسور را بخوانید. به این ترتیب با یادداشت کردن این اعداد، نمودار نوسانات قند خون فرد در طول یک روز و یا چند روز ثبت می گردد.

بیشتر بخوانیم : جدول تفسیر آزمایش قند خون

مقایسه سنسور تست قند خون با دستگاه تست قند خون

این دستگاه نیازی به سوراخ کردن انگشت بیمار ندارد و به راحتی و بدون هیچ درد و خونریزی، عمل پایش قند را انجام می دهد. لذا افرادی که از سوزن هراس دارند، می توانند سنسور تست قند خون را جایگزین دستگاه تست قندخون کنند. از طرفی سنسور تست قند خون به راحتی نتیجه قند خون را با یک اسکن ساده به شما نمایش می دهد. اما دستگاه تست قند خون به وقت بیشتری برای اعلام عدد قند خون نیاز دارد.

از طرفی سنسور تست قند خون در بازه زمانی ۱۴ روزه نمودار کاملی از نوسانات و افت و خیز قند خون بیمار را به شما می دهد. در نتیجه با داشتن این نمودار به راحتی می توانید به صورت بهینه قند خون را کنترل کرده و با داشتن یک برنامه غذایی منظم و تزریق انسولین، به سلامتی بیمار کمک بیشتری می‌کند. بنابراین با خرید سنسور فری استایل لیبر۱ می توانید این اطلاعات را ثبت و ضبط کرده و روند سلامتی بیمار را بهبود ببخشید.

ویژگی های سنسور تست قندخون فری استایل لیبر۱

این دستگاه کاملا ضد آب بوده؛ همین جهت شما می‌توانید با وجود آن به راحتی استحمام کرده یا به استخر بروید. طبق آمار وجود این دستگاه روی پوست ایجاد حساسیت و آلرژی نمی کند و نیازی به کالیبره شدن نیز ندارد. ضمناً عمر هر سنسور تست قند خون فری استایل لیبر۱، ۱۴ روز می باشد و اسکن سنسور از روی لباس نیز هیچ گونه مانعی ندارد و فرد می تواند با وجود لباس، اطلاعات سنسور را بخواند.

همچنین همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم این سنسور برای افرادی که از سوزن خونگیری ترس دارند نیز بسیار مناسب بوده و بیمارانی که احتیاج به ثبت مداوم قند خون را دارند، می توانند به راحتی از لیبر۱ استفاده کنند.

در نتیجه افراد مبتلا به نوسانات شدید قند خون بدون هیچ استرسی می توانند به راحتی میزان قند خون خود را به صورت مداوم، کنترل نمایند.

دستگاه تست قند خون لیبر1

دستگاه تست قند خون لیبر1

مشخصات فنی لیبر1

این محصول ساخت کشور فرانسه بوده و از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا و اروپا  مورد تایید گرفته است. همچنین شامل یک عدد سنسور و یک اپلیکاتور بوده که نوع فری استایل لیبر۱ آن مناسب افراد بالای 4 سال است. سنسور تست قند خون فری استایل لیبر۱، حافظه ۸ ساعته برای ثبت اطلاعات مربوط به قند خون دارد.

هنگام خرید تجهیزات پزشکی مثل سنسورتست قند خون، به نماد اعتبار فروشگاه دقت داشته باشید؛ زیرا به این ترتیب از اصالت کیفیت و قیمت آن اطمینان خاطر را خواهید داشت.

برانکارد فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی به آدرس https://berankard.com می باشد که برای خرید سنسور تست قند خون بامراجعه به فروشگاه و بررسی محصولات و مشاوره با متخصصان برانکارد بهترین محصول مورد نظرتان را خریداری می نمایید.

بیشتر بخوانیم : روش تشخیص دیابت با دستگاه خانگی

تفاوت لیبر۱ و لیبر 2

سنسور تست قند خون فری استایل لیبر ۱ و سنسور تست قند خون فری استایل لیبر۲ تقریباً مشابه هم هستند. برای مثال هر دوی آنها باید در دمای ۲۵ الی ۳۰ درجه نگهداری شده و سنسور را نباید روی توده های گوشتی زخم و خال و غیره به چسبانید. همچنین محل نصب سنسور باید حداقل دو و نیم سانتیمتر از محل تزریق انسولین فاصله داشته باشد. در صورتی که فرد هنگام شنا این سنسور را به همراه داشته باشد، نباید در عمق بیشتر از یک متر برود و بیشتر از ۳۰ دقیقه سنسور را زیر آب نگه دارد.

با وجود شباهت هایی که این دو سنسور با یکدیگر دارند اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت آنها این است که هنگام استفاده از سنسور لیبر2 می توانیم در اپلیکیشن تنظیماتی انجام دهیم که مثلا اگر قند خون از 70 پایین تر آمد و یا از 130 بالاتر رفت گوشی آلارم دهد و فرد را مطلع کند ولی لیبر1 این قابلیت را ندارد.

همچنین هر دو سنسور لیبر1  و لیبر2 برای افراد بالای 4 سال قابل استفاده می باشد.

سنسور قند خون لیبر 1

سنسور قند خون لیبر 1

آموزش نصب تست قندخون فری استایل لیبر۱

در درجه اول باید اپلیکیشن فری استایل لیبر۱ را دانلود کنید (در نظر داشته باشید که اگر جزء کاربران سیستم عامل ios هستید باید اطلاعات اپل آیدی خود را به کشور آلمان تغییر دهید تا به این ترتیب می توانید به اپلیکیشن دسترسی پیدا کنید) پس از آن اطلاعات خود را در اپلیکیشن ثبت کنید.

پوشش سنسور را باز کرده و آن را درون اپلیکاتور بگذارید ( همانطور که قبلاً گفتیم در واقع وسیله ای که سنسور را به بازوی شما می چسباند، اپلیکاتور است که در داخل جعبه محصول قرار گرفته است). دقت داشته باشید که اپلیکاتور رو سنسور را طوری ببندید که شیار هر دو تای آنها در یک راستا قرار بگیرد و آنها را محکم فشار دهید تا کاملاً روی هم چفت شود.

پس از آن هنگامی که درب اپلیکاتور را باز میکنید، سنسور را داخل آن مشاهده خواهید کرد. سپس اپلیکاتور را به پشت بازوی شخص ببندید و محکم کنید. زمانی که این وسیله را به پوست خود می چسبانید، نیازی به کشیده شدن پوست نیست؛ زیرا سنسور تا ۱۴ روز روی پوست شما ماندگاری دارد.

سپس در اپلیکیشن موبایل خود دکمهcheck glucose بزنید. البته زدن این دکمه برای کسانی که از موبایل با سیستم عامل آی او اس استفاده می کنند، لازم است. در اپلیکیشن های اندرویدی نیازی نیست که این دکمه را بزنید؛ زیرا برنامه آماده اسکن است. سپس گوشی موبایلتان را که به ان اف سی NFC مجهز شده است را نزدیک سنسور کرده تا نتیجه دقیق را نمایش دهد.

البته برای اولین استفاده، سنسور به یک ساعت زمان جهت راه اندازی احتیاج دارد. اما پس از آن می توانید بدون صرف این زمان تا ۱۴ روز به طور مداوم، میزان قند خون را اندازه گیری نمایید. بهتر است هر هشت ساعت یک بار این عدد را اندازه گرفته و یادداشت کنید.

فری استایل لیبر1

فری استایل لیبر1

سخن پایانی

دیابت یکی از بیماری های خطرناک است که به علت افزایش میزان قند خون در بدن رخ می‌دهد. لذا بیماران دیابتی باید به صورت مداوم قند خون خود را کنترل کرده تا از خطرات بالای افت یا افزایش قند خون پیشگیری نمایند.

سنسور تست قند خون فری استایل لیبر۱، یکی از دستگاه هایی است که به کمک آن می‌توان به راحتی قند خون را به صورت مداوم پایش کرد و نگران افزایش یا کاهش ناگهانی آن برای بیماران دیابتی نیست.

ما در این مطلب سعی کردیم در رابطه با نحوه کار این دستگاه و مقایسه آن با دستگاه تست قند خون و همچنین مزیت‌های آن مطالبی را عنوان کنیم‌‌. سپس مشخصات فنی دستگاه را نام برده و در رابطه با طریقه نصب سنسور تست قند خون فری استایل لیبر۱ به صورت کامل صحبت کردیم.

همچنین راجع به تفاوت لیبر۱ و لیبر ۲ نیز مطالبی را بیان کرده و سعی کردیم بررسی کاملی را نسبت به این محصول به عمل آوریم. امیدواریم از مطالب موجود در این مقاله بهره کافی را برده باشید و در پایان، از توجه شما عزیزان نهایت سپاس را داریم.

بیشتر بخوانیم : معرفی تجهیزات مراقبت از بیمار در منزل

 

سنسور تست قند خون لیبر1

سنسور تست قند خون لیبر1

سوالات متداول

۱_آیا امکان دارد روی سنسور از بانداژ استفاده کرد؟

طبق تحقیقات کارایی سنسور با وجود بانداژ زیاد مشخص نشده است. اما معمولاً پوشیدن لباس روی آن ممانعتی را ایجاد نمی کند.

۲_هنگامی که مهلت ۱۴ روزه سنسور به پایان می رسد چه اتفاقی می افتد؟

در این حالت دستگاه هشدار می‌دهد که بازه زمانی استفاده از سنسور به پایان رسیده و باید سنسور جایگزین را وصل کنید.

۳_چگونه سنسور را از روی بازو برداریم؟

لبه چسبان را به آرامی کشیده و با یک حرکت آن را از روی پوست بیمار بردارید. سپس می توانید با آب و صابون آن ناحیه را تمیز کنید.

۴_دستگاه فری استایل لیبر۱ معمولا با چه زبان هایی در دسترس است؟

این دستگاه معمولا با زبان های انگلیسی و اسپانیایی قابل دسترسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.