مراقبت محیطی و زیبایی

برنامه مراقبت از پوست صورت برای جذابیت بیشتر

برنامه مراقبت از پوست صورت برای جذابیت بیشتر

مهم‌ترین لباس شما پوست شماست. اگر پوستی صاف و یک دست داشته باشید؛ بدون انجام دادن عمل‌های جراحی پر هزینه و دردناک، زیبا و جذاب به نظر خواهید رسید. برای داشتن پوستی شفاف و سالم، باید از آن مراقبت کنید و روتینی برای رسیدگی به پوستتان داشته باشید. بر خلاف چیزی که به نظر می‌رسد؛ این رسیدگی و مراقبت از پوست کار آسان و لذت بخشی است و وقتی نتیجه را جلوی آینه می‌بینید لذت بخش‌تر هم خواهد شد!

برانکارد برای شما این روتین را آماده کرده است. و خودتان با توجه به پوست‌تان و نیازتان، می‌توانید آن را تغییر دهید:

 

پوست خود را تمیز کنید

1- پوستتان را تمیز کنید:

کوچک ترین آلودگی ها می تواند باعث جوش، لک، کدری پوست و…شود. با توجه به اینکه امروزه آلودگی هوا و محیط بیشتر شده است؛ باید بیشتر به این بخش اهمیت بدهید. البته منظور ما اصلا این نیست که با صابون و لیف به جان پوستتان بیفتید! هر کاری روشی دارد و روش پاکسازی پوست را هم باید یاد بگیرید:

1-1- صبح ها

در طول شب، اتفاقات زیادی برای پوستتان می افتد. صبح ها پوست شما با سلول های مرده و مواد زائدی پوشانده شده که حتما باید شسته شوند. برای این کار؛ با ژل مخصوص شستشوی صورتتان (مخصوص پوست چرب یا خشک) و آب ولرم صورتتان را به آرامی بشویید. با حوله یا دستمال و خشن صورتتان را خشک نکنید.

1-2- شب ها

اشتباه ترین کار برای پوست صورتتان، رفتن به رختخواب بدون تمیز کردن صورت است. بعد از اینکه آرایش روزانه تان را با پاک کننده آرایش و پد پاک کردید؛ از تونر استفاده کنید تا پوستتان از هر ماده اضافی پاک شود. اگر پوستتان خیلی چرب است؛ می توانید بعدش از ژل شستشو و آب هم استفاده کنید. حتی یک شب با آرایش خوابیدن هم می تواند پوستتان را اذیت کند.

1-3 هفته ای یک بار پاکسازی کامل:

با وجود هر شب تمیز کردن پوستتان؛ ممکن است آلودگی های عمقی تری در پوستتان وجود داشته باشد که فقط با پاکسازی کامل از بین می رود. برای اینکه حسابی پوستتان را تمیز و شفاف کنید؛ به روش زیر عمل کنید:

ابتدا صورتتان را کاملا تمیز کنید تا بخور منافذ پوستتان را نبندد. بعد با کمک دستگاه بخور صورت، صورتتان را بخور بدهید تا همه آلودگی ها بیرون بیاید. حالا با کمک اسکراب طبیعی یا اسکراب های موجود در بازار، ده دقیقه پوستتان را ماساژ دهید تا سلول های مرده جدا شوند. بعد با آب خنک و پنبه، کاملا پوستتان را تمیز کنید. پوست شما کاملا تمیز و آماده دریافت مواد مورد نیازش است!

2- به پوستتان لطافت ببخشید:

با تمیز کردن پوست، شما نیمی از راه را رفته اید. حالا پوست شما آماده است تا هر غذایی به او بدهید. این مواد غذایی می توانند شیمیایی یا طبیعی باشند. اما چه موادی را چه زمان هایی به پوستمان بزنیم؟

2-1- صبح ها:

بعد از تمیز کردن پوستتان، وقت آن رسیده که به پوستتان کرمی بزنید که برای روز پیش رو، سالم و شاداب نگهش دارد. مشورت با داروخانه و یا دکتر پوستتان می تواند شما را در انتخاب این کرم کمک کند. البته اگر مشکل خاصی ندارید؛ یک کرم مرطوب کننده یا آبرسان کافی است.

2-2- شب ها:

شب تا صبح، پوست شما به شدت مشغول کار است و اگر در این مدت به آن نیروی کمکی برسانید به پوستتان کمک بزرگی کرده اید. برای انتخاب کرم شب هم باید با فرد متخصص مشورت کنید؛ اما اگر سنتان بالا نیست و مشکل خاصی ندارید؛ روغن های مغذی و کرم ویتامین سی می توانند مناسب باشند.

2-3: هفتگی:

بعد از اینکه عملیات پاکسازی و لایه برداری هفتگیتان را انجام دادید؛ از ماسک های متنوعی که در بازار هست برای تغذیه پوستتان استفاده کنید. اگر هم تمایل نداشتید؛ می توانید خودتان در منزل ماسک صورت درست کنید.

⇐این مطلب را هم بخوانید: ترفندهای معجزه بخش برای جوان کردن پوست صورت

3- سالم بخورید:

بدن شما چیزی که می خورید را نشان می دهد. مخصوصا پوستتان؛ به راحتی تحت تاثیر غذاهای مورد استفاده تان قرار می گیرد. برای این که پوستتان سالم و درخشان بماند؛ رعایت چند نکته ضروری است:

3-1- آب زیاد بنوشید:

نوشیدن آب زیاد بر همه ارگان های بدنتان تاثیر مثبتی دارد؛ اما نتیجه آنی آن را بیشتر از همه در پوستتان مشاهده خواهید کرد. اگر به پوستتان به اندازه کافی آب برسد؛ ظاهری بسیار جوان و شاداب خواهید داشت. خستگی و کدری پوست بیشتر از همه به دلیل دهیدراته شدن اتفاق می افتد.

3-2- مواد معدنی به پوستتان برسانید:

با مصرف سبزیجات و میوه ها، مقدار زیادی ویتامین و سایر مواد مورد نیاز را به پوست می رسانید. اگر نمی توانید به میزان کافی از این خوراکی ها مصرف کنید؛ از مولتی ویتامین ها استفاده کنید.

3-3- جوانه ها را فراموش نکنید:

خوردن انواع جوانه، برای پوست، مو و ناخنتان بسیار مفید است. به جز جوانه ها، مصرف سبوس برنج به صورت دم کرده یا پودر شده، اثری معجزه آسا برای پوستتان خواهد داشت.

4- سالم زندگی کنید:

ورزش کنید، استرس را از خودتان دور کنید؛ درست و به اندازه بخوابید و معجزه اش را در آینه ببینید!

 

راه های مراقبت و نگهداری از پوست

.

 

 

 

 

منبع: گروه تحقیق و توسعه برانکارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.