ابزار تشخیصی و سلامت, گوش و حلق و بینی

معرفی ابزار معاینه گوش

معرفی ابزار معاینه گوش

در این مقاله به معرفی انواع ابزار معاینه گوش می پردازیم و توضیحات کامل و جامعی را در مورد تجهیزات گوش و حلق را معرفی می نمایم. در مورد یک به یک این ابزار ها از قبیل: چراغ قوه پزشکی، آبسلانگ، گیره آبسلانگ، هولدر آبسلانگ، هد آینه حلق، دستگاه شستشوی گوش، ویدئو آندوسکوپ، تونومتر غیر تماسی مطالبی را بیان خواهیم نمود، پس ما را تا انتهای این مقاله مفید همراهی کنید.

تجهیزات و ابزار معاینه گوش و حلق

گوش و حلق ما به عنوان دو مجرای مرتبط با هم از بخش های داخلی بدن شناخته می گردد. معاینه نمودن درست گوش و حلق از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد، زیرا در بعضی از موارد، بروز اختلالاتی در گوش و حلق ما خبر از مبتلا شدن به بیماری های دیگر می دهد. پس این مورد مهم و معاینه گوش و حلق را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

پزشک جهت معاینه گوش و حلق ما به ابزار معاینه گوش و حلق احتیاج دارد و استفاده از این ابزارها برای معاینه الزامی می باشد. مهم ترین وسایل و ابزار معاینه گوش و حلق عبارت است از: چراغ قوه پزشکی، هد آینه حلق، دستگاه شستشوی گوش و …

در بخش زیر به معرفی این ابزارها می پردازیم شما کاربران گرامی و خوانندگان این مقاله می توانید با مطالعه این بخش  با تجهیزات و ویژگی‌های این ابزارها بیشتر آشنا شوید.

خرید ست معاینه گوش و حلق و بینی

خرید ست معاینه گوش و حلق و بینی

  • چراغ قوه پزشکی

یکی از ابزار ها و تجهیزات پزشکی جهت معاینه گوش و حلق، “چراق قوه پزشکی” است. چراغ قوه پزشکی وسیله ای کمکی در معاینه پزشک گوش و حلق و بینی محسوب می گردد. که اغلب از طریق نور هالوژن مکان روشن تری را برای افزایش دادن دید پزشک به وجود می آورد. کیفیت نور به وجود آمده از طریق چراغ قوه پزشکی خیلی مهم است، چرا که در صورت عدم نور کافی و لازم و همچنین تغییر رنگ عفونت در گوش و حلق قابل تشخیص نیست.

  • آبسلانگ

آبسلانگ به جهت نگه داشتن زبان در زمان معاینه از چوب های ویژه و همچنین یک بار مصرفی به کارگیری می‌ شود که استفاده از آنها باعث می ‌شود که روند معاینه سریع تر انجام شود. رعایت نمودن اصول بهداشتی و همچنین عدم به وجود آوردن آلرژی در بیمار از جمله اساسی ترین خصوصیات آبسلانگ می باشد.

  • گیره آبسلانگ

از جدیدترین و مدرن ترین وسایل و ابزار معاینه گوش و حلق “گیره آبسلانگ” می باشد. این نوع گیره های آبسلانگ از طریق نور هالوژن مرتبط سبب حرکت راحت تر و تمرکز نور سفید بر یک نقطه خاص می‌شود. این دستگاه که به وسیله یک باتری کار می کند، احتیاجی به تماس مستقیم دست با آبسلانگ وجود ندارد و به وسیله یک دکمه کنترل می گردد. همچنین می شود به آسانی نور را قطع و وصل کرد، به جهت بالا رفتن مقاومت دستگاه در مقابل ضربه جنس بدنه آن از فلز و یا پلاستیک مقاوم ساخته شده است و همچنین امکان تعویض باتری هم به راحتی فراهم می باشد.

  • هولدر آبسلانگ

ابزار دیگری که برای معاینه حلق احتیاج است، دستگاه کوچکی به اسم هولدر آبسلانگ است. در هولدر آبسلانگ از طریق نور سرد فایبر اپتیک، یک نور بسیار عالی و با کیفیت را تولید می کند. به دلیل وضوح بسیار زیادی که این ابزار دارد مقدار بروز خطا و تشخیص آن به حداقل رسیده است. از قبیل خصوصیت های ویژه این دستگاه می‌شود به وزن بسیار کم، امکان تعویض لامپ، گارانتی طولانی مدت و نور بسیار عالی این دستگاه و … اشاره کرد.

  • هد آینه حلق

در برخی از موقعیت ها به منظور  وجود آمدن دید بیشتر به کار گیری از یک آینه لازم است. از این جهت این آینه ها تولید و استفاده می شود و با عنوان “هد آینه” روانه بازار شده است و به این اسم مشهور است. از جمله خصوصیت های ویژه این هد آینه حلق می شود به مجهز بودن نور بسیار قوی، چرخش آینه و … اشاره نمود. همچنین به منظور جلوگیری از انتقال میکروب های مختلف و بیماری‌های گوناگون همه قطعات دستگاه را می توان جدا و استریل نمود. هد آینه حلق در دو گونه دیواری و رومیزی موجود می باشد، که تمامی پزشکان اغلب از این وسیله برای معاینه گوش و حلق استفاده می کند.

دستگاه شستشوی گوش

دستگاه شستشوی گوش

  • دستگاه شست و شوی گوش

یکی از مرسوم ترین وسیله ها و ابزار معاینه گوش ، دستگاه شست و شوی گوش می باشد. با پیشرفت تکنولوژی در زمینه ساخت و ابزار تجهیزات پزشکی دستاوردهای گوناگونی حاصل شده است. هم اکنون در دستگاه شستشوی گوش بدون فشار و هیچ دردی توسط پزشکان استفاده می شود. عملکرد این دستگاه به گونه ای می باشد که با مکیدن آب و جاری نمودن آن در داخل گوش، مواد زائد آلودگی و عفونت هایی که در داخل گوش موجود است خارج می شود.

از جمله مزیت های ویژه این نوع دستگاه ها می شود به قابلیت کنترل فشار آب، تنظیم نمودن میزان دمای آب و مجهز بودن به چراغ کنترل و … اشاره نمود. شایان ذکر است که قسمت سر دستگاه شستشوی گوش به صورت یکبار مصرف ساخته شده است و کاملاً استریل می باشد که بعد از هر بار استفاده می شود آن را جدا نمود. در اصل نقش اصلی این بخش جلوگیری از انتقال بیماری ها و همچنین حساسیت های مختلف از فردی به فرد دیگر است. پروب اغلب به صورت شفاف بوده و جنس آن از پلاستیک آنتی باکتریال می باشد و در موارد مختلف و بر اساس اندازه سوراخ گوش ساخته و استفاده می گردد.

ویدئو آندوسکوپ

ویدئو آندوسکوپ

  • ویدئو آندوسکوپ

ویدیو آندوسکوپ ابزاری بسیار پیشرفته است که قابلیت اتصال به کامپیوتر را دارد و از این طریق تصاویر بسیار خوبی را در اختیار پزشکان قرار داده می شود. همچنین امکان ضبط نمودن ویدیو هم از طریق این دستگاه فراهم است. این ابزار به وسیله یک باتری لیتیومی کار می کند و همچنین علاوه بر معاینه در گوش و حلق و بینی در دیگر رشته های پزشکی هم بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. لنز ویدیو آندوسکوپ به وسیله شیشه ای چند لایه و خیلی شفاف تولید می شود و قابلیت تبدیل فرمت آن هم فراهم است.

  • تونومتر غیر تماسی

یکی دیگر از ابزار های جدید برای معاینه گوش حلق و بینی که توسط پزشکان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد” تونومتر غیر تماسی” است. تونومتر غیر تماسی برای دوربین و همچنین منبع نور آن ال ای دی می باشد، که سبب می شود به راحتی معاینه انجام شود و امکان بروز خطا هم به صفر می رسد. به منظور بهره مندی از این تونومتر می بایست آن را بر روی میز یا روی دیوار نصب کنید و از مزیت ‌های بسیار زیاد دستگاه استفاده نمایید. در اصل این ابزار به وسیله سیم بلند قابل جابجایی می باشد و باعث می شود که دقت پزشک در زمان معاینه بسیار بالا رود.

تونومتر غیر تماسی

تونومتر غیر تماسی

قیمت ابزار معاینه گوش و حلق

به دلیل این که در زمان خرید تجهیزات پزشکی باید دقت و حساسیت بسیار داشته باشیم و همچنین باید استاندارد های لازم را نیز در زمان تولید مد نظر بگیریم. یکی از حساس ترین موارد خرید تجهیزات و ابزارآلات پزشکی می باشد. که باید آن محصول بسیار مرغوب و استاندارد باشد. همچنین باید از مراکز معتبر وسایل و ابزار معاینه گوش و حلق و خریداری نمایید.

به دلیل نوسان بسیار زیاد قیمت‌ها نمی شود قیمت ثابت و مشخصی را در این سایت درج نمود. چرا که همه روزه قیمت ها در حال نوسان و افزایش می باشند و قیمت هر محصولی با محصول دیگر متفاوت است. در نتیجه توجه کنید که در زمان خرید تجهیزات پزشکی و ابزار معاینه گوش به فروشگاه ها و مراکز معتبر نظیر فروشگاه اینترنتی برانکارد به آدرس berankard.com مراجعه کرده و پس از بررسی محصولات و مشاوره با متخصصان برانکارد، بهترین و با کیفیت ترین دستگاه ها و ابزارهای معاینه را خرید نمایید.

وسایل معاینه گوش و حلق

ابزار گوناگونی در زمینه معاینه گوش، حلق و بینی وجود دارد. همه پزشکان و متخصص این امر باید از این وسایل و تجهیزات استفاده نمایند تا بهترین معاینه را انجام دهد و بیماری را به درستی تشخیص دهند. در نتیجه همه پزشکان و متخصصان گوش و حلق به این تجهیزات احتیاج دارند و می بایست حتما از آنها استفاده نمایند. اگر تمایل به خرید ابزار معاینه گوش و حلق و یا ست معاینه دارید، حتما بسیار دقت کنید که از شرکت ها و مراکز معتبر خرید مورد نظر خود را انجام دهید.

چرا که خرید وسایل و تجهیزات پزشکی بسیار حساس است و حتما باید وسایل ، باکیفیت و مرغوب باشد. اگر وسایل نامرغوب خرید نماید سبب می شود که بیماری دیگری برای شخص به وجود آید و باعث حساسیت نیز خواهد شد. در نتیجه در زمان خرید ابزار وسایل و تجهیزات پزشکی بسیار دقت کنید و از هر مرکزی خرید انجام ندهید. فقط از مراکز و شرکت های مطرح و بسیار معتبر با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت محصولات مورد نظر خود را خرید نماید.

ابزار معاینه گوش

ابزار معاینه گوش

کلام پایانی

وسایل و ابزار معاینه گوش ، حلق و بینی بسیار گوناگون است. ولی همه پزشکان برای تشخیص بیماری و عفونت های داخلی گوش و حلق می بایست از بهترین و عالی ترین وسایل و ابزارها استفاده نمایند، تا بیماری را به سرعت و دقیق شناسایی کنند. با این کار باعث تسریع روند بیماری در شخص شوند، پس می توان بگوییم که خرید ابزار و وسایل پزشکی برای هر پزشکی لازم و حیاتی می باشد. که باید ابزار معاینه گوش و حلق را از مراکز بسیار معتبر خریداری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.