ابزار تشخیصی و سلامت

وسایل ضروری که باید در سفر همراه خود داشته باشید

وسایل ضروری در سفر

اقلام ضروری که باید در سفر همراه داشته باشیم چیست؟

 

 

تعطیلات! کلمه ای نام آشنا که برایمان چشم اندازی از آرامش و استراحت را به ارمغان می آورد. نوشیدنی هایی با چترهای کوچک روی آن، غذاهای متنوع و خوشمزه، ساحل شنی کنار دریا و جنگل هایی پر از درخت و … . در حالیکه سفر در تعطیلات اغلب مسئله ای هیجان انگیز و سرگرم کننده و پر از خاطرات می تواند باشد، تلاش برای حفظ سلامت و رژیم غذایی در تعطیلات نیز یک چالش است.

 

.

یکی از عواملی که ممکن است سفر ما را به خاطره ای نه چندان جالب تبدیل کند، بیمار شدن در سفر است. با توجه به اینکه در تعطیلات، پیدا کردن بیمارستان یا داروخانه ممکن است دشوار باشد، دانستن این نکته که چه اقلام و داروهای ضروری برای سفر لازم است، می تواند کمک کند تا سفر برای شما شیرین بماند. اگر در تعطیلات نوروزی در سفر به سر می برید یا قصد رفتن به سفر را دارید پیشنهاد برانکارد را در این مقاله به خاطر بسپارید.

 

اقلام ضروری که در سفر باید به همراه داشته باشیم، چیست؟

 

.

جوراب های ضد ورم پا بپوشید

 

.

اقلام ضروری که باید در سفر همراه داشته باشیم چیست؟

 

 

مسافت زیاد تا رسیدن به مقصد و یا آویزان ماندن پا به مدت طولانی مثلا زمان نشستن در هواپیما یا ماشین یا اتوبوس، موجب ورم پاهای شما می شود. اگر راه ،طولانی است، حتما از جوراب های ضد آمبولی استفاده کنید تا دچار ترومبوز ورید عمقی (DVT) نشوید. همچنین اگر می خواهید مسافت طولانی پیاده روی کنید، از کفش های راحتی و جوراب های واریس استفاده کنید تا خون جمع شده در پاهایتان را به طرف بالا هدایت کند.

 

 

.

اقلام ضروری برای سفر چیست؟

چشم و گوش خود را ببندید!

.

جزو آن دسته افراد هستید که در سفر بدخواب می شوند و اگر به قدر کافی استراحت نکنند دچار سردرد شده و در طول روز نمی توانند از سفر لذت ببرند؟ در نظر داشته باشید اگر سفر شما هوایی و طولانی‌مدت باشد ممکن است زمان فرود چندساعتی از زمان مبدأ فاصله داشته باشد مثلاً شما صبح زود حرکت کنید و در پایان پرواز زمان ورود شما به‌وقت محلی عصر باشد. در این حالت بهتر است چندساعتی بعد از رسیدن به خودتان استراحت بدهید تا بدنتان با این تغییر ناگهانی وفق شود.

 

 

اقلام ضروری که در سفر باید به همراه داشته باشیم، چیست؟

 

.

صدا و نور عوامل اصلی جلوگیری از به خواب رفتن هستند. برانکارد پیشنهاد می کند از چشم بند و صداگیر استفاده کنید. برای راحتی سر و گردن خود نیز از بالشتک مخصوص گردن استفاده کنید. اگر چنین وسیله ای ندارید، می توانید شال یا سوییشرت خود را جمع کنید و پشت گردن بگذارید.

.

دستان خود را ضدعفونی کنید

 

یکی از دلایلی که موجب بیماری در سفر می شود، انتقال آلودگی از طریق تماس دست با دهان و چشم و بینی است. درست است که بیش از حد وسواس به خرج دادن در سفر ممکن است، لذت سفر را از شما بگیرد، اما زمانی که ممکن است به جایی سفر کنید که احتمالا آب در دسترس تان به صورت مداوم نباشد، داشتن یک ژل ضدعفونی کننده دست وسیله ای ضروری محسوب می شود.

یک کیف کوچک از کمک های اولیه همراه خود داشته باشید

.

یک کیف کمک های اولیه معمولا شامل اقلام ضروری از وسایل پزشکی است که در هر ماشین و هر خانه ای ضروری می باشد. کیف کمک های اولیه معمولا شامل باند، بتادین، اسپری سرد و گرم، انواع قرص های ضروری، پانسمان ضروری، چسب زخم، قیچی و پنس، پنبه و کرم های ضدآفتاب برای جلوگیری از سوختن پوست زیر آفتاب، دستمال مرطوب، … می باشد.

 

.

یک کیف کوچک از کمک های اولیه همراه خود داشته باشید

 

.

فعالیت‌های شما در سفر برای انتخاب وسایل کمک‌های اولیه بسیار اهمیت دارد. اگر قرار است پیاده‌روی و یا کوهنوردی داشته باشید به وسایل بانداژ بیشتری نیاز خواهید داشت و احتمال اینکه به پمادهایی برای درد و یا ترمیم تاول‌های پا نیاز پیدا کنید، زیاد است. توصیه ی برانکارد این است که اگر قصد رفتن به جنگل یا کویر را دارید، یا قصد دارید برای مدتی در جایی به جز شهر سفر کنید حتما کیف کمک های اولیه و اقلام ضروری آن را همراه خود داشته باشید.

 

.

یک کیف کوچک از کمک های اولیه همراه خود داشته باشید

 

.

در ادامه برانکارد داروهای لازم را جهت کنترل و کمک رسانی اولیه به بیمار، شرح داده است.

 

کنترل آلرژی

 

اگر دچار آلرژی، خارش های پوستی، قارچ های پوستی شدید و یا درگیر نیش حشرات شدید، قرص‌های مختلف، از جمله آنتی‌هیستامین‌ها، داروهای موثری برای مقابله با این عوامل هستند. اگر می‌دانید که در صورت مواجهه با علائم آلرژی باید از آدرنالین استفاده کنید، حتما داروهای مناسب حاوی آدرنالین را همراه با خود به سفر ببرید.
توجه داشته باشید که آنتی‌هیستامین‌های قدیمی‌تر مانند کلروفنامین باعث خواب‌آلودگی می‌شوند. بنابراین، در صورت مصرف چنین داروهایی باید جوانب احتیاط را موقع رانندگی رعایت کنید. البته آنتی‌هیستامین‌های جدیدتر مانند لوراتادین، این خصلت خواب‌آلودکننده را ندارند. در ضمن، بیشتر این داروها بدون داشتن نسخه در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند.

یبوست

 

استفاده از غذاهای جدید و مواد غذایی متفاوت در طول سفر می‌تواند به یبوست حاد منجر شود. برای مقابله با این مشکل می‌توانید در کوتاه‌مدت از داروهای ملیّن استفاده کنید. در ضمن، ملیّن‌ها در قالب‌های شیاف، قرص یا شربت تولید می‌شوند. با این‌ حال، بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به یبوست، مصرف مایعات به مقدار زیاد و داشتن رژیم غذایی سرشار از فیبر است.

اسهال

 

اگر در زمان سفر به اسهال مبتلا شدید، باید به نوشیدن آب ادامه بدهید تا از کم‌آب شدن بدن جلوگیری کنید. در موارد اضطراری هم متخصصان توصیه می‌کنند که از یک عدد قرص ۵۰۰ میلی‌گرمی آنتی‌بیوتیک سایپروفلوکساسین (ciprofloxacin) کمک بگیرید. البته این دارو از انواع تجویزی و نیازمند به نسخه است و حتما باید با نظر پزشک مصرف شود.
بنابراین، اگر قبلا تحت نظر پزشک از این دارو استفاده کرده‌اید و قصد سفر دارید، حتما درباره به همراه داشتن این قرص با پزشک مشورت کنید. در ضمن، این دوز مصرفی فقط برای بزرگسالان سالمی است که باردار یا شیرده نیستند. داروهایی مانند لوپرامید هم می‌توانند در کوتاه‌مدت برای درمان اسهال خفیف مصرف شوند و برای دوره سفر گزینه مناسبی به‌ شمار می‌روند.

سوزش سر معده و اسید معده

اگر از مشکلات مربوط به اسید معده، سوزش سر معده و احساس سوزش در مواقع غذا خوردن رنج می‌برید، حتما داروهای آنتی‌اسید را در کیف کمک‌های اولیه همراه با خودتان به سفر ببرید. بعد از پایان سفر و بازگشت به خانه نیز حتما برای تست هلیکوباکتر نزد پزشک بروید. یکی از علت‌های ابتلا به سوزش سر معده می‌تواند وجود همین باکتری در بدن باشد.

عفونت و التهاب

 

اگر فکر می‌کنید که در دوره سفر به مصرف آنتی‌بیوتیک نیاز پیدا می‌کنید، حتما باید پیش از سفر درباره این موضوع با پزشک مشورت کنید. پزشک می‌تواند، در صورت نیاز، داروهای آنتی‌بیوتیک مناسب را برای شما تجویز کند.
در بعضی از نقاط جهان، داروهای آنتی‌بیوتیک بدون نسخه پزشک به فروش می‌رسند، اما داروخانه‌های بعضی از نقاط جهان نیز داروهای آنتی‌بیوتیک را فقط با ارائه نسخه به فروش می‌رسانند. از طرف دیگر، استفاده نادرست از آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند مشکل مقاومت به این داروها را در بدن به‌ وجود بیاورد. بنابراین، حتما از آنتی‌بیوتیک‌ها به‌ صورت تجویزی استفاده کنید.

درد

 

افرادی که در سفر با سردرد، درد عضلانی، دندان‌درد و دردهای ناشی از قاعدگی مواجه می‌شوند، تقریبا چاره‌ای جز مصرف داروهای مسکّن رایج ندارند. بنابراین، حتما داروهایی مانند آسپیرین، پاراستامول و ایبوپروفن را همراه با خود به سفر ببرید. البته توجه داشته باشید که حمل داروهای حاوی کدئین در بعضی از کشورها، خصوصا کشورهای عربی، می‌تواند به دستگیری شما منجر شود. می توانید همراه خود کیسه آب گرم نیز همراه داشته باشید و به واسطه ی آن درد را آرام کنید.
در ضمن، داروهای مسکّن را در بسته‌بندی‌هایی بگذارید که مانع از جذب رطوبت می‌شوند، وگرنه اثربخشی این داروها کاهش می‌یابد. آسپیرین نیز هرگز نباید به افراد زیر ۱۶ سال داده شود، مگر این‌که پزشک این استفاده را بدون مشکل دانسته باشد.

.

.

اقلام ضروری که باید در سفر همراه داشته باشیم چیست؟

 

.

یک سفر خوب می تواند روحیه ی تازه ای به شما دهد. شما فارغ از روزمرگی هایی که در طول سال درگیر بوده اید، به جایی می روید تا ذهن خود را از درگیری ها و خستگی های کاری رها کرده و لذت ببرید. از سویی با وسواس های بهداشتی و بیش از حد خود را درگیر نکنید. شما به سفر آمده اید تا لذت ببرید و روحیه تازه کنید. بنابراین در نظر داشته باشید علاوه بر مراقبت، از سفر خود نهایت استفاده را در کنار دوستان و خانواده ی تان، ببرید.

 

 

منبع:گروه تحقیق و توسعه برانکارد

http://www.netdoctor.co.uk

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.