اطفال, مادر و کودک

نحوه کار شیردوش برقی

شیردوش برقی

هنگامی که باردار هستید، انتخاب شیردوش ممکن است در لیست اولویت های خرید های شما نباشد. احتمالاً قبل از تولد نوزاد، تجهیزات و لوازم جانبی زیادی برای نوزاد می خرید که یکی از این وسایل می تواند شیردوش برقی باشد.

دو نوع اصلی شیر دوش وجود دارد که شامل “شیردوش برقی” و شیردوش دستی می شود. در حالی که هر شیردوش ممکن است ویژگی های خاص خود را داشته باشد، مراحل اولیه برای هر کدام از آنها یکسان خواهد بود. ایده خوبی است که هنگام استفاده از شیر دوش برای اولین بار، دفترچه راهنمای آن را بخوانید تا بتوانید ویژگی های منحصر به فرد را شناسایی کنید.

ما در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه کار شیردوش برقی آشنا کنیم، برای یادگیری مراحل استفاده از شیردوش برقی با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

نحوه استفاده از شیردوش برقی

قبل از استفاده مطمئن شوید که تمام قطعات پمپ سینه تمیز و استریل شده باشند که با خواندن دفترچه راهنما می توانید با این فرآیند آشنا شوید.

هنگامی که آماده پمپاژ هستید، در صورت نیاز یک مکان ساکت با یک پریز برق را پیدا کنید البته که برخی از شیر دوش های برقی ممکن است با باتری نیز کار کنند.

 حالا این مراحل کلی را برای انواع شیردوش برقی و شیردوش برقی بیمارستانی دنبال کنید :

  • دست های خود را بشویید تا مطمئن شوید که تمیز هستند.
  • محافظ سینه، ظرف شیر، لوله و پمپ سینه را جمع کنید.
  • محافظ سینه را روی سینه خود قرار دهید که باید به راحتی نصب شود و دردناک نباشد. اندازه تونل باید ۳ تا ۴ میلی متر بزرگتر از نوک سینه شما باشد. آن را در مرکز قرار دهید و آرامی فشار دهید تا خوب بسته شود.
  • در مورد نوزاد خود فکر کنید تا رفلکس فروپاشی را تحریک کند. حال پمپ را با شدت کم روشن کنید و تا زمانی که دردناک نباشد، می توانید شدت آن را به آرامی افزایش دهید. به تنظیم ادامه دهید تا شیر جاری شود.
  • پس از هر بار استفاده، محافظ سینه و تمام قسمت هایی که با شیر مادر تماس دارند را تمیز کنید. هر پمپ سینه دارای دستورالعمل های تمیز کردن متفاوتی است که در دفترچه راهنما ذکر شده است که باید این موارد را با دقت دنبال کنید.

نحوه استفاده از شیردوش برقی

آیا سرعت بالاتر به پمپاژ بیشتر کمک می کند ؟

سرعت بالاتر یا سریع تر پمپ سینه ممکن است به شما کمک کند شیر بیشتری با سرعت کارآمدتری تولید کنید. اما مهم است که عوامل دیگری مانند سطح عرضه شیر و راحتی شما خودتان را نیز مد نظر قرار دهید.

ممکن است طول بکشد تا بدن شما به سطح شیر کامل برسد. اگر مطمئن نیستید که از چه تنظیماتی در شیردوش خود استفاده کنید، یک فرد آشنا به این وسایل می تواند به شما کمک کند.

نحوه استفاده از شیردوش دستی

قبل از استفاده مطمئن شوید که تمام قطعات شیردوش تمیز و استریل شده باشند. دفترچه راهنما را بخوانید تا با این فرآیند آشنا شوید. یک مکان آرام برای پمپاژ پیدا کنید و سپس این مراحل را طی کنید :

  • دست های خود را بشویید تا مطمئن شوید که تمیز هستند.
  • هنگام پمپاژ با استفاده از دست سینه ها را ماساژ دهید.
  • هنگامی که سینه های خود را تحریک کردید، یک نوک سینه را در داخل پمپ قرار دهید و آن را صاف روی سینه خود قرار دهید.
  • به آرامی دسته پمپ را با یک حرکت ریتمیک و نرم که باید چرخه مکیدن کودک شما را تقلید کند، شروع کنید.
  • مراحل ۳ و ۴ را روی سینه دیگر تکرار کنید. هر چند بار که لازم است این کار را انجام دهید تا به جریان شیر کمک کنید.

شیردوش دستی

شیردوش تکی یا شیردوش دو تایی بهتر است ؟

اگر می دانید که برای مدت طولانی از کودک خود دور خواهید بود، “خرید شیردوش برقی” سرمایه گذاری هوشمندانه ای است.

برخی از مزایای استفاده از شیردوش دوتایی این است که به شما امکان می دهد شیر را در نیمی از زمان بیرون بیاورید و می توانید از آن برای دوشیدن شیر از هر دو سینه به طور همزمان استفاده کنید.

برخی از معایت آنها این است که شما باید تجهیزات بیشتری را با خود حمل کنید و بیشتر آنها نیاز به پریز برق یا باتری دارند.

یک شیردوش برقی یا دستی تکی می تواند مفید باشد اگر فقط لازم است گهگاهی پمپاژ کنید یا می خواهید همزمان شیردهی و پمپاژ کنید. این شیر دوش ها معمولاً کوچک تر از شیر دوش های دوتایی هستند که حمل و نقل آنها را آسان می کند.

اگر از شیردوش دستی استفاده می کنید، این شیردوش ها نیز بی صدا هستند و منبع تغذیه نیاز ندارند. لازم به ذکر است شیردوش های دستی اکثراً به صورت دوتایی موجود نیستند.

مشکل اصلی برای شیردوش تکی این است که به اندازه کافی شیر را بیرون نمی کشد و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا تخلیه شود.

چگونه تناسب مناسب را هنگام دوشیدن شیر داشته باشیم ؟

تونل محافظ سینه شما باید نوک سینه شما را از نزدیک احاطه کند اما فضای کافی برای حرکت آزادانه از چپ به راست بدون مالش را باقی بگذارد.

اگر محافظ سینه شما خیلی کوچک یا بزرگ باشد، باید مدل های متناسب را انتخاب کنید که انواع برندهای شیردوش ها سایز های مختلفی را تولید می کنند.

اگر از شیردوش دوتایی استفاده می کنید، مطمئن شوید که دو محافظ دارید که به راحتی در سینه ها قرار می گیرند.

هر چند وقت یکبار باید پمپاژ کنید ؟

تعداد دفعات پمپاژ برای همه افراد متفاوت است، بسته به نیاز شما و کودکتان، اما در اینجا چند دستورالعمل کلی بسته به اهداف پمپاژ شما وجود دارد.

اگر هنگام دوری از کودک برای حفظ ذخایر پمپاژ می کنید، هر سه تا پنج ساعت یک بار پمپاژ کنید. اگر از یک شیردوش تکی یا دستی استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد هر سه ساعت یکبار پمپاژ کنید و ممکن است بتوانید هنگام استفاده از پمپ دوتایی، زمان بین جلسات پمپاژ را به فاصله نزدیک تر به پنج ساعت افزایش دهید.

اگر برای افزایش تولید شیر پمپاژ می کنید، حداقل ۸ تا ۱۰ بار در یک دوره ۲۴ ساعته شیر بدهید. شما می توانید یک جلسه پمپاژ اضافی در صبح یا عصر اضافه کنید و در عین حال میزان ذخیره خود را افزایش دهید و همچنین می توانید بلافاصله پس از یک جلسه شیردهی برای تخلیه کامل سینه های خود پمپاژ کنید.

اگر به طور مخصوص پمپاژ می کنید، برای دریافت شیر بیشتر و کاهش زمان صرف شده برای هر جلسه، دوبار پمپاژ را انجام دهید.

اگر می خواهید برای بازگشت به محل کار خود ذخیره کنید یا برای اینکه مراقبان دیگر بتوانند به کودک کمک کنند، حداقل دو هفته قبل از اینکه بدانید از کودکتان دور می شوید یا قبل از بازگشت به کار شروع به پمپاژ کنید.

برخی از خانم ها برای پر کردن چندین بطری، در یک جلسه شیر کافی را تولید می کنند در حالی که برخی دیگر برای پر کردن یک بطری به دو تا سه جلسه پمپاژ نیاز دارند. سعی کنید روی مقدار شیری که پمپاژ می کنید تمرکز نکنید، زیرا می تواند منجر به استرس غیر ضروری شود.

و اگر در حال آماده شدن برای بازگشت به کار هستید، فقط بر روی دریافت شیر کافی برای ۱ یا ۲ روز بطری تمرکز کنید، نه ماه ها یا هفته ها.

نحوه انتخاب شیردوش

شما می خواهید شیردوشی را انتخاب کنید که برای نیازهای شما بهترین عملکرد را دارد. اگر به طور انحصاری پمپاژ می کنید یا هشت ساعت یا بیشتر در روز از کودک خود دور خواهید بود، یک شیردوش برقی دو تایی بهترین گزینه خواهد بود. اگر قصد دارید گهگاهی پمپاژ کنید، ممکن است یک شیردوش دستی یا شیردوش تکی تمام چیزی باشد که نیاز دارید.

مدل شیردوش را نیز در نظر بگیرید، حمل برخی از آنها سنگین تر یا حجیم تر از بقیه است. برخی از شیردوش های برقی نیاز به پریز برق دارند در حالی که برخی دیگر به باتری نیاز دارند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده و خرید انواع شیردوش داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.