تنفس, جراحی, قلب و عروق

داروها و چیدمان ترالی اورژانس

ترالی اورژانس

ترالی اورژانس یکی از وسایل و تجهزات پر کاربرد در بیمارستان ها می باشد که در این مقاله قصد داریم شما را ترالی اورژانس یا ترالی احیا آشنا کنیم و همچنین داروهای ترالی اورژانس و چیدمان آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

ترالی اورژانس چیست ؟

ترالی اورژانس” به مجموعه ای از قفسه ها و کشوهای روی چرخ ها اطلاق می شود که برای حمل و نقل و توزیع تجهیزات و دارو در یک مرکز پزشکی استفاده می شود. تارلی اساساً از ابزار هایی تشکیل شده است که برای احیای قلبی استفاده می شود. اینها به نوبه خود به عنوان پشتیبان زندگی برای بیمار در طول یک اورژانس پزشکی عمل می کنند.

این چرخ دستی ابتدا در سال ۱۹۶۵ میلادی طراحی شد تا در واقع به بهبود کارایی پزشکان و پرستاران در هنگام مراقبت از بیمارانی که در شرایط بحرانی هستند کمک کند. این چرخ دستی ها نه تنها به صرفه جویی در زمان کمک می کنند، بلکه می توانند در هر شرایطی بدون مشکل استفاده شوند. چرخ های روی ترالی نیز مانور دادن آن ها را آسان می کنند.

اگرچه محتویات اولیه یک ترالی اورژانس در همه امکانات و بخش های پزشکی یکسان است، ممکن است با توجه به تخصص مرکز پزشکی، تجهیزات اضافه یا کاهش یابد. صلاحیت اورژانس هر مرکز پزشکی به نگهداری از تجهیزات ترالی اورژانس بستگی دارد. در زیر موارد مهمی وجود دارد که همه پرسنل پزشکی باید در مورد ترالی احیا بدانند.

نکات استفاده از ترالی اورژانس

محتویات روی ترالی اورژانس ممکن است از یک وضعیت پزشکی به موقعیت دیگر متفاوت باشد. اساساً موارد زیر بر روی ترالی اورژانس قرار می گیرند که عبارتند از :

  • مانیتورهایی که وضعیت حیاتی بیمار را اندازه گیری می کنند
  • دفیبریلاتور هایی که برای بازگرداندن ضربان قلب با ایجاد شوک الکتریکی به قفسه سینه بیمار استفاده می شوند
  • داروهای حمایت کننده از زندگی مانند آتروپین، آمیودارون، لیدوکائین، بی کربنات سدیم و دوپامین
  • داروهای لوله گذاری
  • تجهیزات اطفال و غیره

در بیمارستانی که فرد دچار ایست قلبی یا هر اورژانس مرگبار دیگری در خارج از اورژانس می شود، برای چنین شرایطی کدهای مخصوص اینترکام دارند. پس از به صدا در آمدن تلفن، کادر پزشکی به همراه ترالی اورژانس خود به وضعیت اورژانسی می رسند و دست به کار می شوند. همه موارد در ترالی اورژانس باید کاملاً مرتب باشد.

ترالی احیا

مشخصات ترالی اورژانس

ترالی اورژانس باید بادوام و در عین حال سبک باشد. از آن برای برای تجهیزات نجات بی شماری استفاده می شود. هرگونه مشکل در حرکت می تواند باعث نگرانی عمده شود. اکثر ترالی ها دارای چرخ پنجم نیز هستند که این چرخ پنجم حمل نقل را از مکانی به مکان دیگر آسان می کند.

ترالی اورژانس باید از مواد محکم ساخته شده باشد. ارتفاع آن باید طوری قابل تنظیم باشد تا در مواقع اضطراری در هر زمان که لازم باشد، بتوان از آن استفاده کرد. ترالی اورژانس باید فضای کافی در قفسه های خود داشته باشد تا تجهیزاتی مانند کپسول اکسیژن و سایر تجهیزات پزشکی را در خود جای دهد. این ترالی ها باید به طور منظم مورد بررسی قرار گیرند تا هرگونه شکستگی بررسی شود. در صورت بروز مشکل در هر یک از اتصالات روی ترالی، باید فوراً به کارکنان تعمیر و نگهداری گزارش شود.

ترالی اورژانس شامل چندین کشو است که هر کدام با دقت برچسب گذاری شده اند. برچسب ها به کارکنان کمک می کند تا بدانند کدام تجهیزات یا داروها در داخل آنها وجود دارد. هر یک از قفسه های ترالی تجهیزات مختلفی را حمل می کند. به عنوان مثال یک کشو پر از لوازم پزشکی مانند دستکش و سرنگ است در حالی که بقیه شامل دارو و بقیه برای اهداف متفرقه است.

هنگام “خرید ترالی اورژانس” باید مراقب آن از یک فروشنده معتبر باشید. در حالی که یک ترالی اورژانس با تمام ویژگی های اضافی هزینه بیشتری دارد، اغلب بر اساس این واقعیت ضروری است که این ترالی ها در واقع برای نجات جان انسان ها استفاده می شود. انواع ترالی اورژانس وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که مناسب برای مرکز پزشکی خود خریداری می کنید.

چیدمان ترالی اورژانس

چیدمان ترالی اورژانس و داروهای ترالی اورژانس

به دلیل شرایط اضطراری و حاد الزامی است که طبق دستورالعمل چیدمان ترالی اورژانس، به صورت مارپیچ از ردیف جلو کشو اول و از راست به چپ چیده شود.

داروهای ترالی اورژانس

طبقه اول ترالی اورژانس :

  • آمپول آتروپین
  • آمپول گزیلوکائین
  • آمپول اپی نفرین
  • آمپول ایندرال
  • آمپول روپامین
  • آمپول بریتیلیوم
  • آمپول وراپامیل
  • آمپول دوبوتامین
  • آمپول فوروزماید
  • و…..

طبقه دوم ترالی اورژانس :

طبقه دوم ترالی اورژانس وسایل مانند سرنگ، سرسوزن، باند، دستکش و لوله آزمایشی می باشد.

طبقه سوم ترالی اورژانس :

در طبقه سوم ترالی اورژانس انواع سرم ها، آنژیوکت ها، اسکالپ وین و لوکوپلاست می باشد.

طبقه چهارم ترالی اورژانس :

این شامل لوازمی مانند : پنس، ژل، بتادین، قیچی، لوله تراشه، ایروی، سوندفولی، ست پانسمان و فشار سنج می شود.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده، چیدمان ترالی اورژانس و خرید ترالی اورژانس داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.