کرونا

ضد عفونی کننده مناسب دست

با شیوع ویروس کرونا، فروش مواد “ضد عفونی کننده دست” شروع به رشد کرد. سازمان های بهداشتی در همه جا توصیه می کنند که مردم پس از دست زدن به سطوح عمومی مانند دستگیره های در نرده ها و…. دست های خود را تمیز کنند.

آیا محبوبیت ضد عفونی کننده های دست موجه است ؟ اگر چه اکثر مقامات بهداشتی می گویند که صابون و آب بهترین راه برای عاری از ویروس شدن دست شما است، اما وقتی نزدیک شیر آب و صابون نیستید، کارشناسان می گویند که ضد عفونی کننده های دست بهترین گزینه هستند.

مرکز پیشگیری از بیماری ها به افراد توصیه می کند برای حداکثر سود از محلول ضد عفونی کننده دست، از محصولی استفاده کنید که حداقل ۶۰ درصد الکل داشته باشد، تمام سطوح دست های خود را با این محصول بپوشانید و آن ها را به هم بمالید تا خشک شوند.

فرمول محلول ضد عفونی کننده دست چیست ؟

در اصل دو نوع ضد عفونی کننده دست وجود دارد : الکلی و غیر الکل.

ضد عفونی کننده دست مبتنی بر الکل :

ضد عفونی کننده های دست مبتنی بر الکل حاوی انواع مختلفی از الکل در مقادیر مختلف هستند. غلظت الکل از هر نقطه ای بین ۲۰٪ تا ۹۵٪ متغیر است که بستگی به استفاده ای که برای آن مشخص شده است و برند آن دارد. الکل های مورد استفاده عبارتند از : پروپانول و اتانول.

ضد عفونی کننده دست بدون الکل :

ضد عفونی کننده های دست بدون الکل حاوی موادی مانند کلروهگزیدین گلوکونات، اکتنیدین، تریکلوزان و بنزالکونیوم کلرید به جای الکل برای کاهش اثرات مضر میکروب ها هستند، اما این فرمولاسیون نسبت به الکل کمتر موثر است.

با این حال، ضد عفونی کننده دست بدون الکل در برابر طیف وسیعی از ویروس ها و باکتری ها موثر هستند که ممکن است تنها با الکل از بین بروند. گاهی اوقات از این مواد شیمیایی به عنوان مواد اضافی در مالش دست های مبتنی بر الکل برای تقویت قدرت کشتن میکروب استفاده می شود.

ضد عفونی کننده های دست

ضد عفونی کننده های دست چگونه کار می کنند ؟

محلول های ضد عفونی کننده دست مبتنی بر الکل، پروتئین پوشش سلول های باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها از جمله ویروس کرونا را تجزیه می کنند. این پوشش پروتئین برای بقای میکروب ها و برای اینکه آنها بتوانند تکثیر شوند و به بدن انسان حمله کنند ضروری است.

درصد توصیه شده الکلی که باید برای اثربخشی قابل قبول ضد عفونی کننده دست وجود داشته باشد ۶۰ تا ۹۵ درصد است.

غلظت فرمولاسیون به مقدار الکل موجود در ژل یا مایع در مقایسه با مقدار کل محصول  اشاره دارد. به عنوان مثال، مشخصات ضد عفونی کننده دست غلیظ ۷۵ درصد به این معنی است که در ۱۰۰ میلی لیتر مایع، ۷۵ میلی لیتر الکل وجود دارد. بقیه حجم توسط مواد افزودنی دیگر ساخته می شود تا محصول مناسب و ایمن برای استفاده باشد.

صابون و آب بالاترین استاندارد برای حذف موثر میکروب هستند. اگر نمی توانید دست های خود را با صابون بشویید، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری استفاده از ضد عفونی کننده های دست را برای از بین بردن میکروب های بیماری زا توصیه می کند.

با این حال، آنها تنها زمانی موثر هستند که هیچ آلودگی و کثیفی قابل مشاهده ای روی پوست وجود نداشته باشد.

همچنین درک این نکته مهم است که اگرچه ضد عفونی کننده های دست میکروب های روی پوست را از بین می برند، اما اثر آن کوتاه است. بر اساس دستور العمل های مبتنی بر تحقیقات منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی، رشد میکروب ها مدت کوتاهی پس از استفاده از ضد عفونی کننده های دست اتفاق می افتد. بنابراین، این محصول باید در فواصل منظم استفاده شود تا از حمله میکروب های بیماری زا جلوگیری شود.

محلول ضد عفونی کننده دست

چگونه یک محلول ضد عفونی کننده دست را انتخاب کنیم ؟

ضد عفونی کننده های دست با غلظت ها و فرمول های مختلف در بازار توسط برندهای مختلف به فروش می رسند، بنابراین انتخاب محصول مناسب برای ایمنی شما و عزیزانتان دشوار است. شیوع ویروس کورونا “خرید ضد عفونی کننده دست” با ظرفیت کافی برای محافظت در برابر میکروب ها را ضروری تر کرده است.

یک مطالعه تحقیقاتی بیان می کند که اکثر برندهای ضد عفونی کننده دست مبتنی بر الکل در فروشگاه ها دارای قدرتی در حدود ۴۰ درصد هستند. محصولی با قدرت کمتر از ۶۰ درصد فقط رشد میکروب ها را کند می کند اما آنها را از بین نمی برد. برای اطمینان از محافظت بهتر و مهمتر از آن، برای آرامش خاطر خرید محصولات با درجه پزشکی تایید شده علمی بی خطر است.

بنابراین چگونه فرمولاسیون ضد عفونی کننده دست را برای خرید انتخاب کنید ؟

برای انتخاب از ضد عفونی کننده های دست مبتنی بر الکل خالص برای استفاده روزانه در منزل یا مکان هایی که نیاز به حداقل تماس با جمعیت دارند را استفاده کنید.

با این حال، اگر شما یا اعضای خانواده تان در حال سفر یا رفت و آمد به محل کار یا مکان های دیگری هستید که احتمال تماس با افراد زیادی وجود دارد، بهتر است از فرمول ترکیبی مانند اتانول و بنزالکونیوم کلرید استفاده کنید. در مخلوط با اتانول، این افزودنی ها به محافظت در برابر طیف وسیع تری از میکروب ها کمک می کنند و همچنین شناخته شده اند که اثر طولانی تری نسبت به الکل به تنهایی دارند.

بنابراین، مهم است که قبل از خرید محلول ضد عفونی کننده دست، درصد الکل ( بر حسب حجم ) موجود در ضد عفونی کننده دست را بررسی کنید. اکثر محصولات تایید شده با استاندارد های پزشکی دارای جزییات مشخص شده روی بسته بندی هستند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده و خرید ضد عفونی کننده های دست داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

همچنین در صورت لزوم می توانید با کارشناسان ما در برانکارد تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان برانکارد شما را در خرید ضد عفونی کننده یاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.