کرونا

راهنمایی برای خرید دستگاه تصفیه هوا – دستگاه تصفیه هوا مناسب برای کرونا

دستگاه تصفیه هوا

همه گیری ویروس کرونا از سویه اولیه گرفته تا دلتا و اومیکرون، دستگاه های تصفیه هوا را در کانون توجه قرار داده است. وظیفهٔ اصلی “دستگاه تصفیه هوا”، فیلتر و تصفیه هوا است که برای مبارزه با ویروس کرونا، بویژه در بیمارستان ها، مدارس و شرکت ها مورد استفاده قرار گرفته اند.

در چهارچوب اقدامات بهداشتی پیشگیرانه، آنها امکان تکمیل هوادهی یا تهویه را با تصفیه و در عین حال تضمینی ایمنی فراهم می کنند.

دستگاه تصفیه هوا چیست و چگونه کار می کند ؟

یک دستگاه تصفیه هوا برای منزل، فیلتر شدن هوای داخل و هوای بسته را تضمین می کند که از آن برای آزاد کردن هوای آلوده استفاده می شود. در صورت امکان، باز کردن پنجره ها که منجر به تهویه طبیعی می شود لازم است.

لازم به ذکر است باید بین یک مدل حرفه ای و یک دستگاه خانگی تمایز قائل شد که هر دوی آنها یکسان بودن هوا و سطوح عملکرد کلی را تضمین نمی کنند.

یک دستگاه تصفیه هوا حرفه ای دارای فیلتر های مخصوصی است که بر روی ویروس ها و باکتری ها اثر موثری خواهد داشت.

اهداف یک دستگاه تصفیه هوا چیست ؟

هدف اصلی یک دستگاه تصفیه هوا این است که عناصر آلرژیک یا حتی ویروس ها را محدود کند و همچنین از آسم یا مشکلات آلرژی مرتبط با کیفیت پایین هوای داخل خانه در افراد در معرض خطر ( کودکان ، سالمندان یا افراد حساس ) جلوگیری کند.

یک دستگاه تصفیه هوا، که نباید با مرطوب کننده هوا اشتباه گرفته شود، می تواند به صورت پیشگیرانه و یا درمانی، در خانه، دفاتر اداری، مغازه ها، هتل ها و یا رستوران ها استفاده شود. با گسترش ویروس کورونا ( COVID-19 )، اقدامات پیشگیرانه در مدارس، بیمارستان ها و بخش های دیگر اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل

نحوه کار دستگاه تصفیه هوا چگونه است ؟

دستگاه تصفیه، هوای داخل منزل را فیلتر کرده و آن را تصفیه می کند و منابع مختلف آلودگی و آلاینده ها را از بین می برد.

این تصفیه کننده ها چندین مرحله را طی می کنند؛ اولاً، دستگاه تصفیه هوا را در اتاق می مکد تا ذرات را در خود نگه دارد و سپس هوا از فیلترهای مختلفی عبور می کند که انواع مختلف آلاینده های موجود در هوا را حفظ می کند.

بسته به عملکرد دستگاه تصفیه هوا، می تواند حجم های مختلف هوای مرتبط با اندازه اتاق های شما ( اتاق خواب، اتاق نشیمن و… )، دفاتر، فضاهای باز و غیره را درمان کند.

منظور از پیش فیلتر یک دستگاه تصفیه هوا چیست ؟

پیش فیلتر ذرات ماکرو مانند گرد و غبار درشت، موی حیوانات و غیره را جذب می کند که مستقیماً بین درب جلو و سایر فیلتر ها قرار می گیرد. اولین سیستم فیلتر است که به محض ورود هوا به دستگاه عمل می کند. این فیلتر که به طور کلی قابل شست و شو است، با فیلتر کردن ذرات ماکرو در بالادست، عمر فیلترهای دیگر را حفظ می کند.

آیا دستگاه تصفیه هوا مناسب برای کرونا می باشد ؟

دستگاه تصفیه هوا مناسب برای کرونا می باشد و ۹۹٪ موثر است. این نتیجه از طریق آزمایشات انجام شده توسط یک آزمایشگاه میکروبیولوژی به دست آمده و تایید شده است. این آزمایش بر روی یک سویه ویروس کرونا انسانی انجام شده است.

دستگاه تصفیه هوا برای کرونا

دستگاه های تصفیه هوا برای چه مواردی کار نمی کنند ؟

در حالی که دستگاه تصفیه هوا می تواند به تمیز کردن فضای داخلی شما کمک کند، اما زمانی که با فیلتراسیون ترکیب شوند، عملکرد موثرتری خواهند داشت.

اندازه تصفیه کننده نیز مهم است که باید در نظر بگیرید. اگر می خواهید هوای پاک تری برای کل فضای منزل خود داشته باشید، یک سیستم بزرگتر بسیار ایده آل است. در غیر این صورت ممکن است برای هر اتاق به چندین تصفیه کننده کوچکتر یا قابل حمل نیاز داشته باشید.

با وجود مزایای بالقوه آنها، اگر شما اقدامات دیگری را برای ایجاد هوای تمیز تر در منزل خود انجام ندهید، ممکن است استفاده از تصفیه کننده هوا بیهوده باشد. آنها فقط ذرات موجود در هوا را از بین می برند، اما زمانی که این ذرات روی سطوح منزل شما قرار بگیرند، کمک چندانی نخواهند کرد.

با انجام کارهای زیر می توانید از ورود ذرات مضر به فضای داخلی منزل خود جلوگیری کنید :

  • فرش ها و مبلمان را اغلب تمیز کنید. حداقل هفته ای یکبار این فضاها را با جارو برقی جارو کنید.
  • در صورت حساسیت شدید، کفپوش ها و پارکت ها را جایگزین فرش کنید.
  • ملحفه ها را هفته ای یکبار در آب داغ بشویید.
  • حیوانان خانگی را اغلب حمام کنید. اگر به پوست حیوانات حساسیت دارید، سعی کنید حیوانات را در آغوش نگیرید.
  • اطمینان حاصل کنید که رطوبت منزل شما به اندازه کافی کم باشد تا از ریزگردها و کپک زدن جلوگیری شود.
  • هرگز داخل خانه استعمال دخانیت انجام ندهید.
  • در صورت امکان محصولات پاک کننده غیر سمی را خریداری کنید. در صورت نیاز به استفاده از مواد شیمیایی خشن، منزل خود را با باز کردن پنجره ها و روشن کردن فن ها تهویه کنید.
  • فیلتر های هوا را هر ۳۰ تا ۹۰ روز یکبار تعویض کنید.

قبل از “خرید دستگاه تصفیه هوا” ابتدا یک آزمایش را از کیفیت هوای منزل خود انجام دهید تا ببینید آیا به آن نیاز دارید یا خیر.

نتیجه گیری

تحقیقات نشان می دهد که فیلتر کردن قابل اعتماد هوا در واقع می تواند به حذف ذرات مضر از فضاهای داخلی، بویژه آلرژن ها، دود و کپک کمک کند.

با این حال، تصفیه کننده های هوا همراه با فیلتراسیون مناسب و تکنیک های تمیز کردن منزل می توانند باعث بهبود عملکرد دستگاه شوند. یک دستگاه تصفیه هوا به تنهایی برای افزایش کیفیت هوای داخل منزل عمل نمی کند، اما مطمئناً می تواند بسیار کمک کننده باشد.

اگر مشکلات زمینه ای مانند آسم و آلرژی دارید، با پزشک خود در مورد راه هایی که می توانید کیفیت های داخل منزل را مدیریت کنید و علائم خود را بهبود ببخشید، صحبت کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده و خرید دستگاه تصفیه هوا داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.