مراقبت محیطی و زیبایی

لیزر؛ وسیله‌ی جادویی برای از بین بردن موهای زائد

لیزر؛ وسیله‌ی جادویی برای از بین بردن موهای زائد

از بین بدن موهای زائد با لیزر

لیزر موهای زائد چیست؟

 

تصور کنید امروز برای از بین بردن موهای زائد خود از سریع‌ترین روش یعنی تیغ(شیوینگ) استفاده کرده اید. لمس زبری پوست‌تان به علت استفاده از تیغ و به دنبال آن رشد سریع‌تر این موها در روز بعد قطعا خوشایندتان نیست. از طرفی درد و هزینه‌ی اپیلاسیون و وکس نیز تراژدی دیگری از این ماجرا است. همه ی این عوامل دست به دست هم داد تا امروز لیزر، به عنوان روشی موثرتر و پرطرفدارتر جایگزین روش های دیگر شود. برانکارد امروز در این رابطه می نویسد:

لیزر موهای زائد یکی از طولانی‌ترین و موثرترین روش‌های حذف موهای زائد است. در مقایسه با دیگر روش‌ها مانند شیوینگ، وکس، موبر و… که هرکدام عوارض خود را دارند و از طرفی بعد از دو روز می بینید انگار نه انگار که این موها را از بین برده بودید، درنتیجه استفاده از این روش جایگزین بهتری است.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

 

اشعه‌ی لیزر، فولیکول‌های مو(سلول‌های تولیدکننده مو در ریشه) را هدف قرار داده و از بین می‌برد. در اصل لیزر با از بین بردن ریشه‌ی موهای زائد، از رویش دوباره‌ی آن‌ها جلوگیری می‌کند. به‌همین دلیل است که می‌گویند حدود یک ماه قبل از لیزر، از وکس و اپیلاسیون استفاده نکنید. چرا که این روش‌ها مو را از ریشه کنده و درنتیجه ممکن است لیزر نتیجه‌بخش نباشد. اما اگر به روش درست و توسط متخصص انجام شود تاثیر بلند مدت دارد. لیزر به خصوص روی پوست‌های روشنی که موی تیره دارند، بهترین نتیجه را می‌دهد.

 

 

 

تاثیر لیزر بر روی انواع پوست

از دست ندهید: برنامه مراقبت از پوست صورت برای جذابیت بیشتر

تاثیر لیزر موهای زائد بر روی انواع پوست

 

 

اگر پوست روشن با موهای زائد تیره دارید، بهترین تاثیر را لیزر بر پوست شما خواهد گذاشت. درواقع موهای تیره دارای سطح بالاتری از ملانین بوده و با جذب اشعه ناشی از لیزر، سبب تولید گرما و تخریب سلول‌های سازنده مو می‌شود. در اصل هرچقدر موهای شما ضخیم‌تر و مشکی‌تر باشد، ملانین بیشتری دارد که نور اشعه بیشتری جذب کرده و راحت‌تر، ریشه را از بین می‌برد. در حقیقت هر چقدر پوست سفیدتر باشد، دچار التهاب و زخم کمتر شده و هر چه پوست تیره‌تر باشد، اثر اعمالی مثل لیزر و سایر جراحی‌ها با بیشترین التهاب و اسکار و کلوئید همراه است. به همین دلیل است که لیزر برای افرادی که سولاریوم کرده‌اند یا مدت زیادی در آفتاب قرار گرفته و آفتاب سوخته شده‌اند، ممکن است دردناک و نیازمند جلسات بیشتری باشد.

 

 

تفاوت لیزر با الکترولیز چیست؟

تفاوت لیزر با الکترولیز چیست؟

 

در الکترولیز فولیکول‌های مو در اثر جریان الکتریکی و گرما تخریب می‌شود. در حالیکه در لیزر این کار با اشعه انجام می‌شود. الکترولیز اگر درست انجام بگیرد روشی دایمی محسوب می‌شود اما با این حال روشی کند، کسل ‌کننده و پرخرج بوده که باید هر مو جداگانه تخریب شود. اگر موهای زاید زیادی دارید، برای رسیدن به نتیجه‌ی قابل ‌قبول، دو، سه یا چند سال درمان هفتگی یا دوهفته ‌یک بار لازم است. حتی درمان، چند ماه طول می‌‌کشد تا نواحی محدوده‌ی لب بالا و چانه موبرداری شود و به این جهت الکترولیز برای از بین بردن موهای نواحی بزرگ مثل بازو و ساق پا توصیه نمی‌‌شود. در این مورد لیزر روشی سریع‌تر و ایمن‌تر است. با این همه از بین بردن موهای زائد به هر دو روش «لیزر» و «الکترولیز» مزایا و معایب خاص خودش را دارد. مزیت‌های لیزر نسبت به الکترولیز را می توان به صورت خلاصه بیان کرد:

1- کاهش درد و عوارض ایجاد لک یا اسکار بعد از عمل.

2- کاربرد لیزر برای رفع موهای زائد محدودیت نداشته و در هر قسمت از بدن قابل انجام است. به همین دلیل حتی آقایان هم از این روش برای موهای زائد پشت، گوش و نقاط دیگر استفاده می کنند.

3- سرعت عمل بیشتر، به طوریکه سطح وسیعی از بدن را در یک جلسه می‌توان مورد درمان قرار داد و یا کل موهای زائد صورت را در عرض چند دقیقه می‌توان از بین برد.

4- کاهش تعداد جلسات درمان به دلیل تاثیر بیشتر در رفع موهای زائد یا نازک کردن آن‌ها.

5- همه انواع لیزر بدون ایجاد آسیب به بافت است و بعضی انواع لیزر علاوه بر از بین بردن موهای زائد، اثرات ضد چروک هم دارند.

از دست ندهید:۶ نکته شگفت انگیز و موثر برای اصلاح موهای بدن

فواید لیزر موهای زائد چیست؟

 

  • درد کمتر
  • دقت: دقت بالای روش لیزر، باعث حذف تمام موهای ضخیم و تیره می‌شود.
  • سرعت: اشعه تنها یک میلی ثانیه زمان می‌برد تا مو را از بین ببرد. همچنین در یک ناحیه می‌تواند چند فولیکول را تحت تاثیر قرار دهد درنتیجه در عرض چند دقیقه لیزر ناحیه‌ی وسیعی از بدن به پایان می‌رسد.
  • رشد کمتر و کمرنگ تر: به مرور با انجام لیزر، موهای شما میزان رشد کمتری نسبت به قبل خواهد داشت و همچنین سست‌تر و کمرنگ‌تر از قبل می‌شود.
  • میزان اثربخشی: بسیاری از افراد بعد از 5 الی 8 جلسه لیزر، نتیجه‌ی مثبت این روش را در دراز مدت مشاهده می‌کنند.
  • عدم نیاز به داروی خاص پس از انجام لیزر

 

 

 

فواید و عوارض لیزر

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

 

  • قرمزی و تورم پوست(که پس از مدتی برطرف می شود)
  • موجب حساسیت پوست به نور آفتاب
  • محدودیت پوستی: در پوست‌های روشن اثربخشی بیشتر است.
  • نیاز به انجام لیزر در جلسات مداوم (معمولا 4 تا 6 جلسه)
  • محدودیت استفاده برای افراد دیابتی، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های پوستی، افرادی که مدت زیادی در نور آفتاب قرار می‌گیرند و زنان باردار
  • سوختگی و تاول پوستی، احتمال وجود لک، عفونت، نگرفتن پاسخ، فولیکولیت و آکنه

 

 

 

دانستنی‌های شگفت انگیز در رابطه با لیزر موهای زائد

 

 

 

 

 

لیزر موهای زائد صد در صد موهای شما را از بین نمی‌برد اما موهای سرسخت و زبری که مدت‌ها از وجودشان رنج می‌بردید بسیار کم می‌شوند و اگر چیزی از آن‌ها باقی بماند جز موهایی نازک و غیرقابل دیدن چیزی نیست. با لیزر موهای زائد دیگر نگران شیو کردن روزانه و تحمل درد و هزینه‌های اپیلاسیون نباشید. می‌توانید از لیزر رمینگتون در برانکارد بهره بگیرید. با این وجود حتما پیش از انجام لیزرحتما با پزشک متخصص مشورت کنید تا با توجه به در نظر گرفتن تمام جوانب بهترین روش را انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

منبع:گروه تحقیق و توسعه برانکارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.