ابزار تشخیصی و سلامت, پزشکی و سلامت

روش تشخیص دیابت با دستگاه خانگی

تشخیص دیابت با دستگاه خانگی

تست کردن قند خون در منزل به وسیله نوار تست قند خون بهترین روش تشخیص دیابت در مرحله اول است، این روش تست قند خون در منزل شیوه‌ی ایمن و کم هزینه است که به منظور بررسی قند دیابتی ها قبل از به وجود آمدن مشکل های بیشتر استفاده می شود.

تشخیص دیابت در منزل با دستگاه خانگی روشی بسیار مفید و موثر است چون که بیماری دیابت اغلب در مرحله اول علائم ویژه ای ندارد. آزمایش و تست نمودن قند خون یکی از ضروریات لازم برای همه اشخاص می باشد. تست قند خون در منزل می تواند سبب جلوگیری نمودن از بیماری دیابت و یا شیوه ای نجات دهنده در این بیماران باشد. عوارض بیماری دیابت بسیار است، ولی مهمترین آنها شامل:  امراض قلبی، امراض کلیوی و بیماری عصبی است.

بهترین انگشت برای تست قند خون

به جهت اندازه گرفتن مقدار قند خون می شود از تمام انگشت‌های دست استفاده نمایم. ولی به علت های مختلف، انگشت میانی ما یا انگشت حلقه به جهت اندازه گیری نمودن قند خون عالی تر می ‌باشد. دستگاه لنست را بر بخش میانی انگشت قرار می ‌گیرد و با استفاده از سوزنی که در آن است و به جهت گرفتن خون، سوراخ ریزی بر روی انگشت به وجود می آورید. شایان ذکر است که حتما مراقب باشید که سوزن این دستگاه، عمیق وارد دست شما نشود و از جهتی دیگر نیز سوراخ به وجود آمده باید به اندازه ای بوده که خون به میزان لازم بیرون آمده باشد.

انگشت های شصت دارای عصب ‌های متعددی می‌باشد و اغلب از این انگشت استفاده می‌شود ولی سوارخ نمودن آن کمی بیشتر درد دارد. انگشت اشاره هم مثل انگشت شصت زیاد استفاده می‌گردد و سوراخ کردن آن دردناک است. انگشت کوچک ما که از سایر انگستان نازک‌تر می‌باشد، در نتیجه ممکن است در زمان سوراخ نمودن آن سبب آسیب به رگ‌ها شود. به دلایل یاد شده اغلب اشخاص دیابتی از انگشت وسط خود برای تست قند خون استفاده می کنند و تست قند خون عالی ترین روش تشخیص دیابت می باشد.

اندازه گیری قند خون بدون دستگاه

اشخاصی که به دیابت دچار شده اند مجبور هستند که به طور پیوسته گلوکز خون خودشان را اندازه گیری کنند و از یکی روش تشخیص دیابت استفاده کنند و از این طریق بیماری دیابت خود را کنترل نمایند. تمام کسانی که به بیماری دیابت مبتلا شده اند، مجبور هستند که هر روزه انگشتان خود را چندین مرحله سوراخ کنند و با خون خود تست قند خون بگیرند.

عده ای نیز با استفاده از دستگاه اندازه گیری از طریق یک لوله نازک را وارد پوست خود می کنند، تا به طور پیوسته گلوکز مایع خون آنها اندازه گیری شود. در عصر کنونی دانشمندان یک حسگری ساخته اند که با استفاده از آن می شود قند خون را بدون هیچ دردی اندازه گیری نمود.

این حسگر زیستی قند خون، به‌ جای به وجود آوردن زخم در انگشت ها، با به کارگیری از سیگنال الکتریکی، گلوکز خون را از عروق به روی پوست هدایت می نمایند و با استفاده از یک حسگر استوانه ای مانند می شود به راحتی قند خون را اندازگیری کرد. لازم به ذکر است که همه قسمت های این حسگر زیستی از یک باتری کاغذی انرژی خود را می گیرند.

تست قند خون بادستگاه

تست قند خون بادستگاه

آیا تست قند خون خانگی دقیق است؟

همان‌گونه که در بخش بالا یاد نمودیم روش تشخیص دیابت بسیار مهم است و به این صورت می‌شود قند خون خود را تست نمود. یک روش رایج تست قند خون خانگی با دستگاه می‌باشد. سوالی که در این زمینه وجود دارد این است که آیا تست قند خون خانگی دقیق است؟ باید بیان کنیم که تست قند خون خانگی با تست قند خون آزمایشگاه 15 درصد گاها تفاوت دارد.

ولی به صراحت اعلام می‌کنیم که تست قند خون به صورت خانگی درست است، ولی به صورت 100% کاملا دقیق نمی باشد. در دستگاه‌های تست قند خون خانگی اغلب براساس کل مبنای خون عمل می‌نماید. ولی آزمایش قند خونی که ما در آزمایشگاه می‌دهیم بر طبق قند پلاسما بوده و این بدان معناست که گلبول‌های قرمز خون از آن جدا می‌شود.

حتما برای ما پیش آمده از است که یک‌بار با دستگاه خانگی تست بگیریم و قند خون ما را 110 نشان بدهد و بعد از 5 دقیقه اگر مجدد تست بگیریم، قند خون ما را 205 نشان می‌دهد، دلیل این امر این است که دستگاه خانگی شما خراب شده است. در نتیجه در هنگام تست قند خون خود حتما توجه کنید که دستگاه خانگی شما صددرصد درست باشد، تا به نتیجه‌ی درستی برسید.

اندازه گیری قند خون با دستگاه گلوکومتر

به دستگاه تست قند خون، گلوکومتر گفته می‌شود و دستگاه گلوکومتر یک ابزار پزشکی در روش تشخیص دیابت است. به جهت دانستن و همچنین اندازه‌گیری مقدار قند خون در اشخاصی که دچار افت قند خون یا افرادی که از بیماری دیابت رنج می‌برند به وفور استفاده می‌شود. دستگاه ایزی گلوکو در منازل، بیمارستان، مطب پزشکان و … مورد استفاده قرار می گیرد.

در نتیجه هر شخصی به منظور کنترل کردن و مدیریت قند خون خون با استفاده از روش تشخیص دیابت می توان بدون هیچ محدودیتی از این دستگاه گلوکومتر استفاده نماید و بیماری خود را به صورت مرتب مدیریت نماید. اگر که قند خون دچار افت شدید نیز شود و از میزان استاندارد پایین تر باشد، سبب بروز علائمی از قبیل: بی حالی، تپش قلب، ضعف شدید، خواب آلودگی و … خواهد شد.

همچنین بیشتر بودن قند خون نیز سبب بروز بیماری دیابت می‌شود و باید استفاده از روش تشخیص دیابت این بیماری را کنترل کرد. داشتن این دستگاه برای افراد پا به سن گذاشته و همچنین باردار بسیار لازم و حیاتی است. فرد در کوتاه‌ترین و کمترین زمان می توانید با استفاده از این دستگاه قند خون را اندازه گیری نماید و عارضه های ناشی از آن جلوگیری به عمل آورد.

دستگاه تست قندخون ایزی گلوکو

دستگاه تست قندخون ایزی گلوکو

انواع دستگاه تست قند خون

دستگاه های تست قند خون های متعدد و متفاوتی در بازارهای داخلی موجود می باشد و هر شخص براساس نیاز خود دستگاه مورد احتیاج اش را خریداری می نماید. مهم این است که از این دستگاه ها در روش تشخیص دیابت به موقع استفاده شود تا دچار بیماری های دیگر نشوید. دستگاه های تست قند خون بر طبق شیوه دریافت خون فرد به 2 دسته طبقه بندی می شوند:

  • دستگاه تست قند خون که همراه با سوزن
  • دستگاه تست قند خون بدون سوزن

دستگاه تست قند خون سوزنی

دستگاه تست قند خون سوزنی از رایج ترین دستگاه در روش تشخیص دیابت می باشد و یکی از دستگاه های بسیار رایج و قدیمی محسوب می شود. همه افراد با استفاده از آن می توانند میزان قند خون خود را اندازه گیری و مدیریت نمایند. دستگاه سوزنی، با تست نمودن خون فرد عمل می نماید.  با استفاده از 1 لانست پوست نوک انگشتان فرد سوراخ می گردد تا خون مورد احتیاج جهت تست به دست آید.

  • دستگاه سوزنی به عنوان دستگاه قند خون خانگی بسیار مرسوم و رایج است.
  • این دستگاه های تست قند خون دارای چندین نوار هستند که به کمک آن ها می شود مقدار گلوکز موجود در خون را اندازه گیری نمود.

 

دستگاه تست قند خون بدون سوزن

دستگاه های سوزنی طی سالیان متوالی یکی از بهترین ابزارهای مدیرت قند خون و روش تشخیص دیابت محسوب می شدند. ولی یک نکته مهمی که در این دستگاه ها وجود دارد این است که شخص باید در طول روز چندین بار انگشت های خود را سوراخ کند، که این کار عملی دردناک و ناخوشایند است. تعداد مراتب تست قند خون به تشخیص فرد بیمار و نوع بیماری آن که پزشک برای او معین نموده است وابسته است و مختلف می باشد.

در عصر کنونی و با پیشرفت روز افزون علم پزشکی و با استفاده از فن آوری های نوین، دستگاه های تست قند خون بدون سوزن روانه بازار شدند، که این دستگاه ها نیز یک از روش تشخیص دیابت محسوب می شوند.  با استفاده از آن بدون هیچ دردی و به راحتی می توان تست قند خون خود را گرفت و بیماری دیابت خود یا افت قند خون خود را مدیریت کرد و جزو عالی ترین روش تشخیص دیابت محسوب می گردد.

خرید سنسور تست قند خون لیبر 2

خرید سنسور تست قند خون لیبر 2

دستگاه تست قند خون لیبر 2

این محصول شامل یک اپلیکاتور و سنسور است و برای استفاده از آن، ابتدا اپلیکاتور بر روی سنسور قرار می گیرد و سپس به بدن متصل می‌شود.

سنسور‌ها همگی با گوشی موبایل قابلیت پایش قند خون را دارند.سنسور نوع ۱ و ۲ از تکنولوژی NFC برای ارتباط سنسور با گوشی موبایل استفاده می کنند.بعد از اتصال سنسور دیگر نیازی به اپلیکاتور نیست.

سنسور فری استایل لیبر 2 اولین سیستم پایش مدام قند خون برای افراد دیابتی بالای 4 سال است.

با قرار گرفتن سنسور بر روی پوست، دستگاه فری استایل می تواند قند مایع میان بافتی را مرتباً اندازه‌گیری ‌کرده و با استفاده از الگوریتم ها آن را معادل قند خون کند.

شرایط نگهداری سنسور در دمای ۳۰-۲۵ می‌باشد. عدم نگهداری  صحیح سنسور در این شرایط سبب کاهش کار آیی آن می‌شود.

با استفاده از اپلیکیشن موبایل  Freestyle LibreLink میتوان آن را مرتبا اندازه گیری کرد. محل نصب سنسور نباید در طی فعالیت‌های روزانه چین بردارد و یا خم شود و باید با محل تزریق انسولین حداقل ۲.۵سانتی‌متر فاصله داشته باشد.

سنسور نباید در محل زخم، خال گوشتی، توده و یا خطوط پوستی ناشی از چاقی و لاغری، نصب شود. توصیه می شود سنسور در ناحیه پشت بازو نصب ‌شود.

نصب سنسور در محل مطمئن باعث اتصال بهتر سنسور به بدن و کاهش آسیب پوستی می‌شود.

زمانی که سنسور بر روی بدن نصب است، ممانعتی برای انجام فعالیتهایی مانند ورزش، شنا و حمام وجود ندارد.

در زمانیکه سنسور به دست متصل است و می خواهید شنا کنید به این نکته توجه داشته باشید که عمق آب بیشتر از ۱ متر نبوده و بیشتر از ۳۰ دقیقه سنسور در زیر آب نباشد.

مشخصات سنسور دستگاه : این سنسور طوری طراحی شده است که به راحتی قابل نصب و پوشیدن می‌باشد.

در آن نوعی از تکنولوژی استفاده شده است که نسبت به روشهای سابق پایش قند خون نفوذ کمتری در پوست داشته و تست را بدون درد و رنج میسر می سازد.

سایز آن کوچک (۳۵x۵ میلی متر) است و قابل پوشیدن زیر لباس میباشد. قابلیت ماندگاری تا ۱۴ روز بر روی پوست را دارد . نیازی به وارد کردن سوزن به پوست ندارد. در برابر آب مقاوم است.

 

خرید دستگاه تست قند خون

جهت خرید انواع دستگاه تست قند خون می بایست به داروخانه ها و مراکز فروش تجهیزات پزشکی معتبر نظیر برانکارد به آدرس berankard.com مراجعه نمایید و پس از بررسی محصولات و مشاوره با کارشناسان برانکارد، بهترین محصول مورد نظر خود را تهیه نمایید.

 

کلام پایانی

روش تشخیص دیابت بسیار مهم است، چرا که اگر این بیماری در مرحله ابتدایی تشخیص و کنترل شود از بروز بیماری های دیگر جلوگیری به عمل می آید، اگر قند خون شما همیشه اندکی بالاست حتما یکی از دستگاه تست قند خون را در منزل داشته باشید و همه روزه قند خون خود را اندازه گیری نماید و بیماری خود را با استفاده از این دستگاه ها به خوبی مدیریت نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.