ابزار تشخیصی و سلامت, قلب و عروق

معرفی ابزار معاینه قلب و عروق

ابزار معاینه قلب

قلب یکی از مهم ترین اعضای بدن است که وظیفه اش پمپاژ خون می باشد. پیچیدگی های بسیاری را هم با خود به همراه دارد. برخی از افراد که متاسفانه دچار این بیماری شده اند باید توسط پزشک معالجه شوند. برای بررسی این بیماری استفاده از ابزار معاینه قلب ضرورت دارد. بنابراین بسیاری از پزشکان از آن ها استفاده می کنند. در این مقاله به بررسی این لوازم می پردازیم.

خرید ابزار معاینه قلب

خرید ابزار معاینه قلب

گوشی پزشکی یا استتوسکوپ یکی دیگر از ابزار معاینه قلب

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین ابزار معاینه قلب و عروق گوشی پزشکی می باشد. استفاده از آن به پزشکان کمک می کند که بتوانند راحت تر صدای قلب، ریه و صدای جریان خون را متوجه بشوند. با این حال استفاده از این وسیله که به عنوان اندازه گیری فشار مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند در کنار دستگاه فشار سنج بسیار مناسب باشد. بنابراین می توان آن را یکی از ابزار معاینه قلب دانست.

دستگاه نوار قلب از جمله ابزار معاینه قلب

یکی دیگر از لوازمی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه نوار قلب یا الکتروکاردیوگرافی می باشد. استفاده از آن به منظور فعالیت های الکتریکی قلب مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه می تواند فعالیت های قلب را ثبت کند، نحوه عملکرد آن را نشان می دهد. استفاده از آن می تواند کمک کند تا پزشک سکته قلبی را مشاهده کند.

دستگاه نوار قلب

دستگاه نوار قلب

استفاده از این دستگاه به منظور کسب اطلاعات درباره ریتم قلب و فعالیت های الکتریکی مورد توجه قرار می گیرد. سنسور های آن توسط پوار ECG و دستبند ECG به پوست متصل می شود. این سنسور ها برای تشخیص سیگنال های الکتریکی تولید شده اند. این سیگنال ها تپش قلب را ثبت می کنند. سپس پزشک با بررسی آن ها متوجه نرمال و یا غیر نرمال بودن کارکرد قلب می شود.

هولتر ریتم قلب یکی دیگر از لوازم مهم

در صورتی که کسی در ریتم قلب دچار اختلالاتی باشد، می تواند از این ابزار استفاده کند. استفاده از آن به صورت پرتابل و قابل حمل می باشد و در دراز مدت به بیمار متصل می شود. حتی از آن می توان به مدت 24 ساعت و حتی بیشتر هم استفاده کرد. در صورتی که در ریتم قلب فرد اختلالاتی وجود داشته باشد، استفاده از این دستگاه می تواند به صورت دقیق اطلاعات قلب را ارائه کند.

هولتر یکی از وسائل کوچکی است که بر روی پوست قرار می گیرد و به بدن متصل می شود. استفاده از آن در یک دوره همراه فرد خواهد بود. این دستگاه می تواند ضربان قلب را ثبت کند. بعد از اینکه از بدن جدا شود، پزشک آن را به کامپیوتر خود متصل می کند تا ضربان قلب را بررسی کند. این دستگاه در یک اندازه کوچکی است که به بدن فرد متصل می شود و نیازمند استفاده از هیچ سیمی نیست.

رادیوگرافی از قفسه سینه یکی دیگر از ابزار معاینه قلب

استفاده از دستگاهی دیگر که به منظور بررسی و عکس برداری از قفسه سینه مورد توجه قرار می گیرد، رادیوگرافی از قفسه سینه می باشد. این دستگاه که اندازه قلب، سایه قلب و بافت ریه و استخوان ها را بررسی می کند می تواند بسیار مناسب باشد. همانطور که متوجه شدید می توان دستگاه رادیوگرافی را یکی از مهم ترین ابزار معاینه قلب دانست.

تصویر برداری از سینه برای تشخیص بیماری های قلب و عروق بسیار اهمیت دارد. اینکار با اشعه ایکس انجام می شود. از آن می توان برای بررسی مسیر های تنفسی، قلب و ریه استفاده کرد. رادیوگرافی بدون درد است و بیمار به صورت ایستاده قرار می گیرد تا عکس برداری انجام شود. اشعه ایکس از بدن او عبور می کند و بیمار حس خاصی نخواهد داشت. استفاده از این روش می تواند وضعیت ریه ها را بررسی کند. همچنین شریان های اصلی ائورت بزرگ را از رگ های دیگر که دارای قطر بیشتری هستند با کمک این روش بررسی خواهد کرد.

اکوکاردیوگرافی

اکوکاردیوگرافی

اکوکاردیوگرافی ابزار معاینه قلب

قلب دارای پیچیدگی بسیاری است که باید از وضعیت دریچه، حفره های قلبی، عملکرد پمپاژ و اختلالات مادرزادی اطلاعات کسب کرد. همانطور که می دانید این دستگاه دارای امواج ماورای صوت می باشد. مزیتی که این دستگاه دارد این است که هیچ خطری برای فرد ایجاد نمی کند و می تواند قدرت بالایی برای استفاده داشته باشد. استفاده از این دستگاه به دو صورت انجام می شود. یکی از طریق قفسه سینه و مری و پروپ وارد شده به مری در فاصله کم با دقت بیشتر صورت می گیرد. استفاده از این وسیله می تواند برای بررسی نحوه خون رسانی قلب و عروق مناسب باشد.

اسکن تالیوم از جمله ابزار های مهم بررسی قلب

استفاده از این وسیله به منظور اسکن کردن مورد توجه قرار می گیرد. می توان ماده رادیواکتیو را به بیمار تزریق کرد. این ماده به قلب جذب می شود و می تواند در خون رسانی و عملکرد عضله قلب مناسب باشد. همچنین استفاده از این دستگاه در صورتی که در عملکرد عضله قلبی مشکلی باشد، مشخص می شود. اسکن تالیوم برای بیمارانی که دچار سکته قلبی یا کاهش خون رسانی در عضله قلب هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

سی تی آنژیوگرافی از جمله ابزار معاینه قلب

استفاده از این دستگاه که دارای دقت بالایی است می تواند برای عروق ریز کرونر مناسب باشد. همانطور که می دانید یکی از دستگاه های مهم در این حوزه به شمار می رود. در صورتی که سی تی اسکن عادی یا غیر عادی باشد به ما احتمال مسدود شدن شریان های کرونری را نشان می دهد.

سی تی اسکن آنژیوگرافی به ما کمک می کند که بتوانیم قلب را راحت تر مورد ارزیابی قرار دهیم. بیماران بسیاری هستند که دارای مشکلات مختلفی می باشند. سی تی اسکن می تواند روند بیماری و نوع بیماری قلبی که افراد دارند را به ما نشان دهند. افرادی که به عنوان تکنسین فعالیت می کنند اجازه دارند که از این دستگاه برای بررسی بیماری قلبی استفاده کنند.

آنژیوگرافی

آنژیوگرافی

آنژیوگرافی ابزار معاینه قلب

استفاده از این دستگاه که یکی از روش های تهاجمی برای بررسی قلب محسوب می شود، می تواند اهمیت بسیاری در بررسی بیماری فرد داشته باشد. در این روش بیمار بستری می شود. از شریان کشاله ران یا دست، کاتترهای نازکی به قلب فرستاده می شود و در عروق کرونر تزریق می شود. این روش کمک می کند که عروق و حفره های قلبی مورد بررسی قرار گیرد. استفاده از این وسیله در صورت تشخیص و یا وجود گرفتگی عروق با افدام باز کردن رگ خونی با بالون استنت گذاری صورت می گیرد.

خرید ابزار معاینه قلب و عروق

شما عزیزان می توانید برای خرید تجهیزات پزشکی و همچنین ابزار معاینه به فروشگاه اینترنتی برانکارد به آدرس berankard.com مراجعه کرده و با بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان برانکارد، محصول مورد نظر خود را تهیه نمایید.

 

کلام پایانی

ابزار معاینه قلب بسیار گسترده است. به صورتی که قطعا نام بردن انواع آن ها در یک مقاله جای نمی گیرد. بسیاری از ابزار ها در دست پزشکان عمومی قرار دارد که برای بررسی قلب می باشند. پزشکانی که دارای تخصص در زمینه قلب هستند باید از وسائل مجهز تر و استانداردی استفاده کنند. امروزه با گسترش علم شاهد پیشرفت در زمینه بررسی بیماری های قلبی هستیم. ابزارآلات نسبت به دهه های قبل با کیفیت تر و پیشرفته ترشده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.