ابزار تشخیصی و سلامت, اطلاعات عمومی, پزشکی و سلامت, جراحی

معرفی وسایل ست بخیه یکبار مصرف

معرفی وسایل ست بخیه

ضد عفونی و استریل کردن وسایل جراحی و تجهیزات بهداشتی یکی از اساسی ترین شیوه های جلوگیری از منتشر شدن عفونت های بیمارستانی می باشد. یکی از شیوه های مناسب به منظور جلوگیری از این عفونت ها به کارگیری ست بخیه استریل است. در تمامی شرایط اورژانسی و در حادثه های متفاوت هنگامی که نیاز به جراحی سرپایی و بخیه باشد این ست ها بسیار کاربردی و کارآمد است. بخیه از شیوه های مرسوم به منظور بستن زخم ها می باشد، که به علت قابلیت به کارگیری برای بیشتر آسیب های پوستی جزو مرسوم ترین روش های ترمیم محسوب می شود.

ست بخیه شامل چیست ؟

چاقوی جراحی یا تیغ و دسته بیستوری در ست بخیه موجود می باشد این موارد آلودگی‌ها را از زخم های باز دور می کند و سبب به وجود آمدن برش های ظریف در اطراف گوشت می شود. پروب و پنس هم در این ست ها موجود می باشد. قیچی وسیله مهم در برخی از جراحی ها است که در این ست ها موجود می باشد. قیچی هم به منظور بریدن نخ های بخیه یکی از ابزارهای بسیار مهم در این ست ها می باشد. بخیه جذبی و غیر جذبی هم در این ست ها وجود دارد، جنس بخیه های جذبی از روده حیوانات و مواد جذبی تولید می شود و همچنین جنس بخیه های غیر جذبی نخ پلیمری است.

بخیه های جذبی به مرور زمان جذب پوست می شود و هیچ احتیاجی به کشیدن آنها نمی باشد و همین امر خطر عفونت را از بین می برد. یکی دیگر از وسایلی که در ست بخیه باید باشد هموستات است. هموستات یا گیره هموستاتیک دو لبه پارگی ها را به هم وصل می کند و این کار سبب می‌شود که در هنگام بخیه زدن عملکرد بهتری داشته باشیم. باند و مواد ضدعفونی کننده هم اغلب در این ست ها وجود دارد.

ست بخیه تمرینی

کیت های بخیه به منظور تمرین کردن بخیه زدن عالی ترین ابزار به منظور یاد گرفتن سوچور زدن می باشد که این کیت ها تمرینی را می توانید با بالاترین کیفیت و ارازن ترین قیمت از ما خرید کنید. کیت و یا ست بخیه به جهت تمرین از عالی ترین و بهترین ابزار آموزشی شناخته می شود. این کیت های بخیه را می توانید از فروشگاه تجهیزات پزشکی برانکارد به آدرس berankard.com تهیه نمایید.

خرید ست بخیه

خرید ست بخیه

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این کیت های بخیه بپردازیم. از بین کادر درمان کمتر کسی وجود دارد که با Suture Practice Kit و یا همان کیت تمرین بخیه  آشنا نباشد.

یکی از موارد مورد نیاز و بسیار حیاتی و ضروری برای کادر درمان یاد گرفتن بخیه زدن و همچنین سوچور زدن می باشد. واقعیت این می باشد که مهارت مورد نیاز به جهت بخیه زدن می بایست در هنگام عمل کردن و در هنگام کار کسب شود. اما به منظور این که پیش زمینه ای درباره بخیه زدن داشته باشید، احتیاج است که از قبل،  بخیه زدن را به طور کامل چندین بار تمرین کنید. که چنین عملی با کیت آموزشی بخیه امکان پذیر خواهد بود، با استفاده از کیت آموزش بخیه می شود بخیه زدن را تمرین کرد.

قیمت ست بخیه

قیمت ست بخیه بسته به نوع و کیفیت محصول و همچنین تعداد اقلام موجود در ست، متفاوت می باشد.

این ست ها 8 تکه، 9 تکه و 12 تکه می باشد. به علت نوسان بسیار زیاد ارز قیمت این ست ها نیز نوسان دارد و قیمت این محصول نیز ثابت نمی باشد. در نتیجه بهترین شیوه جهت استعلام قیمت دقیق این ست ها در تکه های گوناگون تماس با کارشناسان فروش برانکارد می باشد، که می توانید با شماره تماس درج شده در این وب سایت تماس بگیرید.

هیچ محدودیتی در زمینه سفارش و خرید این ست ها از جانب ما وجود ندارد و می توانید در هر شهر و شهرستانی که زندگی می کنید به راحتی هر تعداد ست که بخواهید از ما خرید کنید.

در ست 12 تایی ست بخیه وسایلی از قبیل:

1 عدد رسیو 25 سانتی متری، 1 عدد گالی پات، 1 عدد هموستات مستقیم 14 سانتی متری، 1 عدد موسکیتو صاف 12 سانت و موسکیتو خمیده 12 سانت، 1 عدد هموستات خمیده 14 سانتی متری، 1 عدد هموستات مستقیم 12 سانتی متری، 1 عدد قیچی متز خمیده 14 سانتی متری، 1 عدد قیچی نخ بر 14 سانتی متری، 1 عدد پنست با دندانه 14 سانتی متری، 1 عدد پنست بی دندانه 14 سانتی متری، 1 عدد سوزنگیز 14 سانتیمتری، 1 عدد دسته بیستوری شماره 4 وجود دارد.

ست بخیه

ست بخیه

خرید ست بخیه

در هنگام خرید ست بخیه می بایست به نکاتی توجه کنید که بهترین و عالی ترین خرید را برای خود رقم بزنید، برخی از این نکات به شرح زیر است:

نکته اول : جهت خرید تجهیزات پزشکی و ست بخیه ، حتما از فروشگاه ها و شرکت های معتبر خرید کنید. که شما می توانید با نهایت اطمینان خاطر این وسایل را از ما به راحتی خرید نماید.

نکته دوم: با آگاهی کامل نسب به خرید این ست ها اقدام نماید، چرا که قیمت این ست ها بسته به نوع جراحی و بخیه ها متفاوت است و هر ست قیمت متفاوتی دارد، در نتیجه با دقت خرید مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نکته سوم : در هنگام خرید ست بخیه به صورت اینترنتی توجه کنید که حتما وب سایت مورد نظر دارای نماد اطمینان و یا نماد اعتماد باشد، که در این صورت خریدی امن و قابل اعتماد خواهید داشت.

وسایل ست بخیه

برخی وسیله های موجود در ست های بخیه به شرح زیر است:

1- شان میز کار

2- شان پرفوره

3- پنست

4- گاز

5- قیچی

6- نخ بخیه یا نخ جراحی

7- سونگیر

8- چسب بخیه

از بین این وسایل مورد نیاز برای بخیه جنس و نوع نخ بخیه (جذبی و غیر جذبی) و همچنین سوزن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. احتمالا کسی وجود ندارد که در عمر خود حداقل یک بار دچار زخم و و پارگی بدن خود نشده باشد و قطعا اگر که این زخم یا جراحت باز باشد، باعث عفونت و آلودگی می شود. بسته به مقدار ورود میکروب ها به بدن خطرات بسیاری برای انسان به وجود خواهد آمد.

در نتیجه بخیه نمودن زخم ها و جراحات از اولویت ویژه ای برخوردار می باشد. در علوم پزشکی کلمه “بخیه” به معنی دوختن زخم یا جراحات می باشد. مناسب ترین زمانی که مجروحین می بایست به دکتر مراجعه کنند و زخم های خود را بخیه کنند تا حدود دوازده ساعت بعد از حادثه می باشد.

بیشتر مجروحان همان لحظه و یا خیلی سریع خود را به پزشک جراح و بیمارستان می رسانند. عمل بخیه  بیشتر به شکل اورژانسی صورت می پذیرد، از این رو  در بیشتر بیمارستان ها و مطب های جراحی از ست بخیه استفاده می شود.

ست بخیه استریل

ست بخیه استریل که در زبان انگلیسی RichMan خوانده می شود، یکی دیگر از محصولات برانکارد است که شما می توانید با اطمینان خاطر این ست استریل را با بهترین قیمت از ما خرید نماید.

وسایل این ست استریل به شرح زیر است:

1 عدد پارچه آبی به منظور پوشش دادن زخم و ابعاد این پارچه  70 در 70 سانتی متر است.

1 عدد شان سوراخ دار چسبی و ابعاد شان سوراخ دار چسبی 80 در 80 سانتی متر است.

10 عدد گاز استریل ابعاد این گاز استریل 10 در 10 سانتی متر است.

4 عدد پنس آبی با ابعاد حدودا 13 سانتیمتری

1 عدد قیچی به اندازه حدودا 10.5 سانتی متری

1 عدد جای سوزن استریل

1 عدد سینی استریل

این ست های استریل برای مصرف خانگی و جعبه کمک های اولیه و مطب پزشکان مناسب است.

چسب بخیه

چسب بخیه

هشدار :

اگر که بسته باز شده بود و یا بسته بندی مخدوش شده بود به هیچ عنوان استفاده نشود.

این وسایل یکبار مصرف است و بعد از استفاده می بایست دور انداخته شود.

این وسایل استریل دور از نور خورشید و در جای خشک و خنک نگهداری شود.

مراقبت های لازم بعد از بخیه

محل بخیه می بایست تمیز و کاملا خشک باشد و این سبب می شود که زخم زودتر خوب شود.

با پزشک خود مشورت کنید و بعد از مدت 24 ساعت محل زخم را به خوبی با ولرم شستشو دهید. بعد از اینکه محل بخیه خشک شد و مجددا پانسمان کنید.

اگر پزشکتان تایید کرد، کمی پماد آنتی بیوتیک بر روی محل بخیه بمالید و با این کار خطر عفونت کاسته می شود.

به جهت کم شدن درد و تورم، نهایتا به مدت دو روز بعد از بخیه، سعی کنید تا جای ممکن زخم بالاتر از سطح قلب نگه داشته شود.

سوزن بخیه

سوزن بخیه به سه بخش تقسیم می شود:

سوزن کاتینگ، که سطح مقطع آن مثلثی شکل است.

سوزن ریورس کاتینگ، که سطح مقطع آن مثلثی وارونه می باشد.

سوزن Round، سطح مقطع آنها گرد است.

کلام پایانی

در هنگام خرید انواع ست های پزشکی بسیار دقت کنید و از فروشگاه ها و شرکت های معتبر خرید کنید تا بهترین خرید را برای خود رقم بزنید. وب سایت برانکارد به آدرس https://berankard.com یکی از معتبرترین و با سابقه ترین ها در حیطه فروش تجهیزات پزشکی می باشد، که همه نوع ست بخیه را می توانید از این فروشگاه تهیه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.