مراقبت محیطی و زیبایی

چگونه از خود در برابر آلودگی هوا محافظت کنیم؟

چگونه از خود در برابر آلودگی هوا محافظت کنیم؟

 

 

چگونه از خود در برابر آلودگی هوا محافظت کنیم؟

 

 

 

 

 

چگونه از خود در برابر آلودگی هوا محافظت کنیم؟

 

 

روزگاری که بخاطر بارش برف زیاد، مردم خانه نشین می شدند و به تماشای زمستان می نشستند، و خیابان هایی که هنوز در مه ای از غبار و آلودگی پنهان نشده بودند، امروز بسیار دور به نظر می رسد. هوای پاک قدیم، دستخوش آلودگی های صنعتیِ امروز، شده است. موثرترین گام برای رفع این آلودگی ها، آموزش تک تک افراد جامعه است. بیاید اولین گام برای بازگشت هوای پاک از دست رفته را، خود برداریم. پیش از آنکه تماشای آسمان غبارآلود و تنفس هوای آلوده برایمان عادت شود، در رفع آن اقدام کنیم. می توانید اولین گام برای آگاهی خود جهت حفاظت در برابر آلودگی با برانکارد بردارید. در این مقاله همراه برانکارد باشید.

 

 

 

 

 

باغ های عمودی از نوع چینی

 

 

جالب است این را بدانید که یک جوان چینی‌تبار که چند سالی در آلمان در رشته‌ فناوری اطلاعات تحصیل می‌کرد، وقتی در سال ۲۰۱۴ به کشور زادگاهش برگشت و آلودگی هوای وحشتناک آن را دید، تصمیم گرفت یک استارتاپ سبز و کم‌هزینه راه بیندازد. نتیجه ساخت باغ‌های عمودی شهری با نام CityTrees بود که کارش جست‌وجوی مناطق آلوده‌ شهر و تصفیه‌ هوا با استفاده از درختان پهن‌برگ بود. به‌خاطر جمعیت زیاد و شلوغی چین این باغ‌ها به‌صورت عمودی ساخته می‌شوند. هرکدام از این تابلوها ۳ و نیم مترمربع مساحت دارند که نسبت به باغ‌هایی با همین کارایی، ۹۹درصد جای کمتری می‌گیرند. هرکدام از این سازه‌ها به اندازه‌ ۲۷۵درخت – ۲۴۰تن در هر سال – هوا را تصفیه می‌کنند. سایت «گاوتک» به نقل از منابع چینی گفته: «در مناطقی که این تابلوهای برقی نصب بودند، آلودگی هوا ۳۰درصد کمتر شده است». گردوغبار، اکسید نیتروژن و دی‌اکسید کربنپ، آلودگی‌هایی هستند که تابلوهای «درخت شهر» توانسته آن ها را تصفیه کند.

 

 

 

 

باغ های عمودی از نوع چینی

 

 

 

حفاظت از خود در برابر آلودگی هوا

 

 

۱- ریه ی ورزشکاران و به طور کلی افرادی که سیگار نمی کشند و یا در معرض افراد سیگاری قرار ندارند، بعد از سالمندان و بیماران قلبی- تنفسی در زمان آلودگی هوا، در معرض خطر و آسیب است. در زمان آلودگی هوا فقط اوایل صبح در محیط‌های باز ورزش کنید. هنگام ظهر و با تابش اشعه خورشید میزانِ آلودگی هوا تشدید می‌شود. برانکارد توصیه می کند در مواقع تشدید آلودگی هوا در باشگاه‌های ورزشیِ مجهز به سیستم تهویه و مجهز هوارسان‌های مناسب ورزش کنید و از تحرک در فضای باز در این دوره دوری کنید.

 

 

 

 

حفاظت از خود در برابر آلودگی هوا

 

 

 

 

 

۲- در زمان هایی که آلودگی هوا به اوج خود می رسد، هرروز شاهد هشدارهای زیادی در اخبار و رسانه و شبکه های اجتماعی هستیم. هشدارهایی مربوط به منع عبور خودروهای تک سرنشین، عدم خروج کودکان و بیماران تنفسی از منزل، طرح زوج و فرد و هشدارهایی از این قبیل. برانکارد نیز توصیه می کند برای سلامت هوایی که خود و عزیزانمان در آن نفس می کشند، از ترددهای غیر ضرروری در این روزها دوری نمایید و درصورت ضرورت، از وسایل های نقلیه ی عمومی استفاده کنید. این شعار را جدی بگیرید: افزایش تردد خودروهای تک سرنشین= افزایش بی رویه ی آلودگی هوا!

 

 

۳- در فصول آلوده وقتی نیاز به سوخت‌گیری دارید، می‌توانید بعد از تاریکی هوا یا در اول صبح به پمپ بنزین مراجعه کنید. سوخت‌گیری هنگام ظهر و در معرض اشعه خورشید به انتشار بیشتر مواد سمی و مضر موجود در بنزین می‌انجامد.

 

 

 

۴- با وجود اینکه بهتر است در مواقع آلودگی هوا از خانه بیرون نیاییم، اما تصور اینکه با بستن در و پنجره ها مانع ورود آلودگی هوا به داخل خانه می شویم نه تنها تصوری اشتباه است بلکه باید گفت آلودگی هوا ۵ برابر بیشتر از آلودگی هوای محیط بیرون است. این آلودگی‌ها باعث ابتلا به بیماری‌های مختلف تنفسی از جمله آسم می‌شوند و حتی ممکن است باعث عدم تمرکز و اختلال در خواب شوند.

 

 

از طرفی به دلیل آنکه تهویه های هوا لازوما هوا را تصفیه نمی کنند، بلکه امکان ورود و خروج آلاینده ها را نیز فراهم می کنند، و همچنین از نظر مصرف انرژی مقرون به صرفه نیستند، نمی‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد، بنابراین برانکارد توصیه می کند از دستگاه های تصفیه ی هوا استفاده کنید.

 

Image result for ‫دستگاه تصفیه هوا‬‎

 

 

 

می‌توانید یک دستگاه تصفیه هوای مناسب تهیه کنید تا با دستانی پر به جنگ آلودگی هوا بروید. دستگاهی با کارایی بالا انتخاب کنید که هوای اتاق را از آلودگی، مواد حساسیت زا و گرد و غبار پالایش کند. برای مثال دستگاه تصفیه هوای نئوتک از پنج فیلتر مجزا و لامپ UV تشکیل شده است که عمل تصفیه هوا را به خوبی انجام می دهد و برای محیط هایی به مساحت ۸۰ متر مربع و در محیط های عمومی تا متراژ ۵۰ متر مربع مناسب می باشد. می توانید در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر به سایت برانکارد مراجعه نمایید و یا با کارشناسان برانکارد تماس حاصل فرمایید.

 

 

دستگاه تصفیه هوای نئوتک

 

برای خرید دستگاه تصفیه هوا به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

برانکارد پیشنهاد می کند برای خرید یک دستگاه تصفیه کننده خوب، موارد زیر را راجب آن دستگاه مدنظر قرار دهید.

  • ظرفیت تصفیه دستگاه تصفیه هوا
  • نرخ تولید هوای تصفیه شده
  • دقت دستگاه، تعداد و نوع فیلترهای استفاده شده در دستگاه تصفیه هوا
  • میزان نویز و سر و صدای دستگاه تصفیه هوا
  • امکانات و مشخصات فنی دستگاه تصفیه هوا
  • برند و استانداردها و گارانتی دستگاه
  • خدمات پس از فروش

 

۵- از شومینه و هر آنچه که به افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی منجر می‌شود اجتناب نمایید و به استفاده از انرژی‌های نو روی بیاورید.

 

۶- از گیاهان خانگی برای تصفیه ی هوا استفاده کنید. طبق تحقیقات اخیر سازمان فضایی ناسا، نام تعدادی گیاه در مقاله ای منتشر کرده است که می توان از آن ها به عنوان تصفیه کننده های هوا در منازل و محل کار بهره برد. این گیاهان که دارای شرایط مخصوصی برای نگهداری هستند، که در صورت رعایت آن می توانند هوای محیط را مطبوع و تصفیه کنند. این گیاهان عبارتند از:

 

 

  • دراسینا درمنسیس
  • ژربرا
  • نخل راپیس
  • آگلونما (همیشه سبز)
  • گل عنکبوتی (گندمی)
  • سرخس آبلیتراتا
  • اسپاتی فیلوم
  • دراسِنا
  • لیریوپ
  • آنتوریوم
  • پوتوس
  • فیکوس بنجامین (بنجامین انجیری)
  • آنتوریوم آندرانوم
  • سانسِوریا
  • پاپیتال
  • سرخس برگ شمشیری
  • نخل ققنوس
  • نخل مرداب

 

 

برای خرید دستگاه تصفیه هوا به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

 

۷- از اسپری های همراه اکسیژن استفاده کنید. اسپری اکسیژن ها، قابل استفاده در هر مکانی هستند که نیاز به اکسیژن تازه حس می شود. در همه جا از جمله در منازل، در حین ورزش و کوهنوردی، مکان های آموزشی و کارخانجات، کارگاه ها و هر مکانی که نیاز به اکسیژن تازه احساس می شود، می توانید استفاده کنید. اسپری ها در حجم های مختلف وجود دارند. نحوه ی استفاده از آن بسیار ساده است. کافیست ماسک روی درب کپسول را برگردانده و مجددا روی آن قرار دهید. سپس قوطی را با یک دست نگه دارید و ماسک را بر روی دهان و بینی خود قرار داده و با دست دیگر به آرامی ماسک را بر روی قوطی فشار دهید.

 

 

اسپری اکسیژن تنفسی

 

 

 

منبع: گروه تحقیق و توسعه برانکارد

 

 

چگونه از خود در برابر آلودگی هوا محافظت کنیم؟

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “چگونه از خود در برابر آلودگی هوا محافظت کنیم؟

  1. ویدائو گفت:

    سلام عالی بود

  2. ایدز و انواع اعتیاد - نودی گفت:

    عالییییییییییییییییی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.