جراحی, مراقبت بیمار در منزل

ست بخیه شامل چیست ؟

ست بخیه

کیت کمک های اولیه شامل طیف گسترده ای از اجزای پزشکی است که یکی از این کیت ها، ست بخیه می باشد. برخی از این کمک های اولیه جامع ممکن است حاوی ست های جراحی باشند که به عنوان “ست بخیه” شناخته می شوند. ست بخیه برای برای بخیه سریع زخم ها در مواقع اضطراری استفاده می شود.

ست بخیه چیست و شامل چه ابزارهایی می باشد ؟

ست بخیه از ابزارهای مختلفی برای بخیه زدن زخم ها تشکیل شده است. چاقوی جراحی معمولاً در ست بخیه گنجانده می شود. این موارد به آلودگی ها از زخم های باز و ایجاد برش های دقیق در اطراف گوشت کمک می کند. پروب و فورسپس ( پنس ) نیز گاهی برای هر دوی این اهداف گنجانده می شود.

یک جفت قیچی خوب یک ابزار مهم بخیه جراحی است. هنگامی که زخم ها ناهموار هستند، برای ایجاد خطوط مستقیم برای بخیه زدن به یکدیگر، پوست باید بریده شود. قیچی نیز برای بریدن نخ های بخیه، بسته به نوع آنها ضروری است.

بخیه های غیر قابل جذب و قابل جذب ممکن است در ست های بخیه گنجانده شوند. پارگی های پوستی کوچکتر را می توان با بخیه های غیر قابل جذب که با نخ پلیمری ساخته شده اند، درمان کرد. بخیه های قابل جذب بهتر است برای زخم های بافت عمیقی که نیاز به ماندن طولانی تری روی بدن دارند استفاده شود.

بخیه های قابل جذب از روده حیوانات یا سایر مواد قابل جذب ساخته می شوند. آن ها می توانند در طول زمان تجزیه شده و جذب شوند و به حداکثر بهبودی کمک کنند. این امر از باز شدن مجدد زخم ها جلوگیری می کند و باعث ایجاد خطر بیشتر برای عفونت می شود. استفاده از بخیه های قابل جذب نیز برای ترمیم استخوان و بهبود عروق مفید تر است.

هموستات ها معمولاً در ست بخیه گنجانده می شوند. هموستات یا گیره هموستاتیک دو لبه را به هم متصل می کند. این کار دقیق ترین بخیه ممکن را هنگام ارائه مراقبت از زخم تضمین می کند.

باند و ضد عفونی کننده نیز معمولاً در ست بخیه نیز موجود است. اینها برای کمک به جلوگیری از عفونت، تمیز نگه داشتن زخم ها و ایمن نگه داشتن اعضای بدن در جای خود هستند.

ابزارهای ست بخیه

چسب و باند بخیه

استریل کردن ست بخیه چیست ؟

قبل از استفاده، تمام ابزار ست بخیه باید با الکل ضد عفونی و استریل شوند. همچنین ممکن است با جوشاندن آن ها در آب استریل شوند. ابزار های استریل نشده نباید با زخم های باز تماس داشته باشند. پس از استریل شدن کامل، کیت های بخیه را می توان در یک کیت کمک های اولیه عمومی و همچنین با وسایل کمپینگ، در ماشین و هر کیت اضطراری که در خانه نگهداری می شود، نگهداری کرد.

زخم ها باید قبل از بخیه زدن به طور کامل تمیز و عاری از مواد زائد شوند. افرادی که دانش اندک یا بدون جراحی دارند باید از استفاده از کیت بخیه خودداری کنند، مگر اینکه وضعیت اورژانسی مطلق باشد.

دوخت نامناسب چه عوارضی دارد ؟

دوخت نامناسب می تواند منجر به عوارضی مانند عفونت و ایجاد ترس شدید شود. به منظور آمادگی مناسب برای شرایط اضطراری، دوره های کمک اولیه شامل روش های اولیه بخیه در دسترس عموم مردم است.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از ست بخیه و انجام بخیه زدن داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.