پزشکی و سلامت, پزشکی ورزشی

روش‌های معجزه‌آسای افزایش قد بعد از 18 سالگی

فوبیای در‌آوردن کفش‌های پاشنه بلند جلوی در، درمهمانی‌ها؛ کوتاه کردن همیشگی شلوار‌ها، گردن کشیدن موقع صحبت با افراد دیگر و نرسیدن دست به طبقات بالای کمد‌ها و کابینت‌ها، مشکل همیشگی و مشترک قد‌کوتاه‌هاست. البته فقط کسانی که قدشان از میانگین قد جامعه پایین‌تر است دنبال راه‌های افزایش قد نیستند. خیلی‌ها دنبال این هستند که قد بلند‌تر به نظر بیایند؛ چرا که بلند‌تر بودن نوعی امتیاز ظاهری محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد قد بلند‌ها محبوب‌ترند؛ اعتماد به نفس بیشتری دارند و کار‌های روزمره را راحت‌تر انجام می‌دهند. اگرچه میانگین قد ایرانی‌ها در سال‌های اخیر افزایش خوبی داشته؛ اما اگر شما هم دنبال قد کشیدن هستید و در دوران پس از بلوغ به سر می‌برید؛ این مطلب برانکارد را از دست ندهید.

 

 

آیا افزایش قد پس از 18 سالگی امکان‌پذیر است؟

بله! این هم یک خبر عالی برای افراد بزرگسالی که دنبال قد کشیدن هستند. در بیشتر افراد افزایش قد تا 25 سالگی امکان‌پذیر است. البته بعد از این سن هم با انجام ورزش‌هایی می‌توانید بدنتان را کشیده‌تر و بلند‌تر نشان بدهید. اما چه راه‌هایی به شما کمک می‌کنند که قد بکشید؟

 

 

آیا افزایش قد بعد از 18 سالگی امکان‌پذیر است؟

تغذیه صحیح:

بعد از ژنتیک، هیچ چیز به اندازه تغدیه شما در افزایش قدتان تاثیر ندارد. برای این منظور باید مصرف پروتئین را افزایش دهید. قرار دادن چربی خوب، کربوهیدرات‌های پیچیده و سبزیجات در رژیم غذاییتان باعث می‌شود استخوان‌هایتان آماده بلند شدن باشند. نکته خیلی مهم دیگر برای افزایش قد، مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی است. ویتامین D، منیزیم، کلسیم و بقیه مواد معدنی برای افزایش قد ضروری هستند. آجیل‌ها منبع خوبی از این مواد هستند. اگر در مورد رسیدن مواد مورد نیاز به بدنتان به مقدار کافی، مطمئن نیستید؛ می‌توانید از قرص‌های تقویتی استفاده کنید.

 

ورزش:

لازم نیست حتما بسکتبال یا والیبال حرفه‌ای بازی کنید تا قدتان بلند شود. انجام هر ورزش هوازی، مثل ایروبیک، دویدن، دوچرخه‌سواری و…به صورت دائم؛ می‌تواند در رشد طولی شما بسیار مهم باشد.علاوه بر این؛ اگر روز‌ها پانزده دقیقه حرکات کششی انجام دهید؛ بلندتر می‌شوید و از تحلیل رفتنتان جلوگیری می‌شود. وقتی عضلاتتان محکم و کشیده باشد؛ چندین ساتنیمتر بلندتر می‌شوید.

یوگا و پیلاتس هر دو به کشیده شدن عضلات و حفظ پوزیشن صحیح بدن کمک می‌کنند. اگر بتوانید حرکت پلانک را هر روز به صورت صحیح انجام دهید هم شاهد اثر فوق‌العاده‌اش خواهید بود.

 

خواب کافی:

خوب خوابیدن؛ اثرات مثبت زیادی برای کل بدنتان دارد. یکی از این اثرات، کمک به رشد و افزایش قد است. خوابیدن با‌کیفیت بین ساعات 10 تا 7 صبح، در ترشح هورمون رشد و افرایش قد بسیار کمک‌کننده است. برای اینکه خوابتان با‌کیفیت باشد؛ قبل از خواب نوشیدنی‌های کافئین‌دار مصرف نکنید؛ نور محیط را کم کنید و دو ساعت قبل از خواب سراغ وسائل الکترونیکی نروید.

اگر قصد افزایش قد دارید؛ نکته بسیار مهمی که باید در خوابیدن رعایت کنید این است که با پوزیشن صحیح به خواب بروید. خوابیدن به پشت، در حالی‌که زانو‌هایتان به کمک یک بالش کمی بالا قرار گرفته‌اند؛ فشار را از روی استخوان‌ها و عضلاتتان برخواهد داشت و باعث بلند شدنشان می‌شود.

 

 

 

⇐این مطلب را هم بخوانید: ۶ گام برای رسیدن به خوابی آرام

 

 

 

علاوه بر این راهکار‌ها، روزی 20 دقیقه بودن در معرض آفتاب صبح یا بعدازظهر، عدم مصرف الکل و سیگار و غذا‌های ناسالم هم بسیار کمک‌کننده خواهد بود. شاید بد نباشد با تهیه یک قد‌سنج دیواری، اثر این راهکار‌ها را روی خودتان بسنجید. می‌توانید تجربه‌تان را از این راهکار‌ها با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

 

 

 

 

.

منبع: تیم تحقیق و توسعه برانکارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.