پزشکی و سلامت

خرید آتروپات ساده

آتروپات ساده کاربردهای بسیاری دارد، از این محصول می‌توان برای گرم نگه داشتن موضعی بدن استفاده کرد. کاهش درد دوران قائدگی ، درد مفصل و بدن ،درد سیاتیک ، سینوزیت از جمله کاربردهای این آتروپات است. آتروپات ساده وسیله گرمایی بسیار کاربردی است که تنها با فشار دادن یک سکه کوچک داخل آن این پک گرم شده و می‌توانید از آن استفاده کنید.

روش استفاده از آتروپات :

ابتدا با کمک هر دو دست خود سکه موجود در محصول را فشار داده و گودی آن را به سمت مخالف برگردانید .

این کار را چندین مرتبه انجام دهید تا بسته شروع به گرم شدن نماید .

مالش آتروپات در ابتدای گرم شدن باعث نرم تر شدن و داغ تر شدن آن می شود .

پس از مدتی ژل داخل محفظه در هر حالتی که باشد سفت می‌شود.

سپس برای استفاده‌ی مجدد باید حدود 10 دقیقه آن را در آب در حال جوشیدن قرار دهید تا نرم شود.

ابتدا آب را به حالت جوش در آورده و سپس آتروپات ساده را در درون محفظه آب جوش قرار دهید.

توجه داشته باشید که سکه فقط زمانی کار می‌کند که بسته داغ نباشد.

هنگام استفاده از این محصول به نکات زیر توجه فرمایید :

این محصول کاملاً غیر سمی است و در صورت پاره شدن خطری برای کاربر ندارد.

اما پارگی آتروپات باعث از کار افتادن آن می‌شود. پس از تماس با اشیا تیز با آتروپات و یا پرتاب آن خودداری کنید.

پس از شارژ آتروپات بهتر است ظرف آنرا با مایع ظرف شویی شست و شو دهید.

در ضمن بهتر است آتروپات جیبی ساده را برای مدت طولانی در معرض نور خورشید و یا حرارت مستقیم قرار ندهید.

مصرف درمانی یا تسکین درد های:
  • – مفاصل
  • – سیاتیک
  • – قاعدگی
  • – عضلات
  • – سینوزیت
  • – کف پا
  • – به صورت گرمایشی
  • – امکان فعال سازی سریع

چگونه آتروپات گرمایی به شما کمک می کند؟

آتروپات ساده عمومی یک بسته گرمابخش قابل حمل و دارای اثری جادویی است. شما با فشردن سکه داخل کیسه بعد از ۵ ثانیه یک بسته بخاری قابل حمل دارید. در هر زمان، در هر جا بدون بخاری، شوفاژ و یا هر منبع گرمایی دیگر شما گرما خواهید داشت. مثلا زمانی که در روزهای سرد زمستان در ایستگاه اتوبوس یا مترو منتظر هستید این بسته با گرمایش مطلوب خود شما را گرم خواهد کرد. در کیف کمکهای اولیه خود حتما برای این وسیله ضروری جایی کنار بگذارید.

 

» با افزایش کشش بافت ، گرما باعث کاهش استراحت عضلات شما می شود و به آرامش آن گره های دردناک ناخوشایند کمک می کند.

» اثر گرمای عمیق باعث افزایش جریان خون شما به ناحیه دردناک می شود و در جهت بیرون راندن آوار قسمت مصدوم مواد مغذی بیشتری را به منطقه آسیب دیده وارد می کند. این به سرعت بخشیدن بهبودی شما کمک می کند.

» گرمای عمیق همچنین با تحریک میزان متابولیک طبیعی ، سرعت بهبودی سریع تری را ایجاد می کند. به عبارت دیگر ، انرژی بیشتری برای رفع سریع صدمات ایجاد میکند.

برای خرید آتروپات می‌توانید با سایت برانکارد تماس گرفته و با خرید اینترنتی اتروپات دیگر نیازی به صرف انرژی و وقت برای گشتن در بازار ندارید.

ژل گرمایی از چه موادی ساخته می شود؟

برای تولید ژل گرمایی از مواد تغییر فاز دهنده یا (PCM (Phase Changing Materials استفاده می شود. این مواد با جذب سرما یا گرمای محیط تغییر فاز می دهند. برای مثال در آتروپات، ژل گرمایی یک نوع PCM است. این ماده با جذب سرمای محیط اطراف خود از مایع به جامد تبدیل می شود. به عنوان نتیجۀ واکنش تغییر فاز، گرمای قابل توجهی آزاد می کند.

ساخت آتروپات جیبی گرمایی

کمی وارد جزئیات شویم…

رایج‌ ترین آتروپات های حرارتی با قابلیت ‌استفادۀ مجدد، حاوی محلول فوق اشباع سدیم استات در آب هستند. فرایند بلوری شدن (Crystallization) ژل با پیچ دادن یک دیسک هموار کوچک از فلز آهنی (همان دکمۀ خودمان:)) که در مایع جاسازی شده ‌است، آغاز می ‌شود.

فشار دادن این دیسک، کریستال‌ های بسیار ریزی از سدیم استات را به درون محلول آزاد می ‌کند. این کریستال های ریز در ادامه به عنوان مکان های جوانه زنی برای تبلور سدیم استات به نمک آبدار عمل می‌ کنند. این نمک آبدار چیزی نیست جز «سدیم استات تری هیدرات».

از آن جایی که محلول اولیه فوق اشباع است، عملیات انجماد و کریستاله شدن به سرعت اتفاق می افتد. شکل زیر این نمک هیدراته را در حالت کریستاله نشان می دهد.

چگونه ژل گرمایی را مجددا شارژ کنیم؟

برای استفادۀ مجدد از آتروپات باید آن را برای 10 تا 15 دقیقه در آب جوش بیندازید. بعد از انجام این کار، می بینید که ژل گرمایی سفت شده، دوباره به حالت ژله ای اولیه برمی گردد. بله؛ به همین راحتی این وسیله برای استفادۀ مجدد شما آماده است!

این وسیله می تواند جایگزین کیسه آب گرم شود؟

آتروپات در واقع نوع مدرن و پیشرفتۀ کیسه آب گرم است. در ضمن، افراد در استفاده از کیسه های آب گرم با مشکلات فراوانی مواجه هستند. مشکلاتی مانند سوراخ شدن و پخش شدن آب، خیس شدن لباس ها و آبروریزی و…!

اما آتروپات جیبی این مشکلات را ندارد. آتروپات مثل کیسه آب گرم قدیمی، گرمای خود را به سرعت از دست نمی دهد. همچنین خطرات استفاده از آب جوش را نیز ندارد. بارها دیده ایم افرادی که از کیسه های گرمایی قدیمی استفاده می کنند، آب جوش را سر ریز می کنند و دست هایشان را می سوزانند. با عرضه شدن انواع ژل گرمایی، دیگر وقت آن رسیده که این کیسه های قدیمی را بیخیال شوید.

آتروپات انواع خاصی دارد؟

بسته های آتروپات با شکل های مختلف برای تمام اعضای بدن وجود دارند. در واقع این بسته های گرمایشی، برای همۀ اعضای بدن بهینه سازی شده اند، تا نیازهای گرمایشی بدن را به شکل کامل تامین کنند.

آیا این محصول برای کوهنوردان قابل استفاده است؟

ژل گرماییِ جادوییِ جیبی یک جایگزین بسیار مطلوب برای بخاری های بنزینی است که کوهنوردان استفاده می کنند. چرا که این بخاری ها از مواد نفتی استفاده می کنند که بوی نامطبوعی دارد. همچنین ممکن است حساسیت هایی را به وجود آورد. اما آتروپات تنها با یک شوک نانومتری بعد از 5 ثانیه گرم می شود و هیچ بوی نامطبوعی نیز ندارد.

هنگام استفاده به نکات زیر توجه کنید…

  • آتروپات کاملاً غیر سمی است و در صورت پاره شدن هیچ خطری برای کاربر ندارد.
  • پارگی آتروپات سبب از کار افتادن آن می‌ شود. بنابراین از تماس آن با اشیای تیز و یا پرتاب کردن آن خودداری کنید.
  • پس از شارژ آتروپات لازم است ظرف آن را با مایع ظرف شویی بشویید.
  • بهتر است آتروپات جیبی را برای مدت طولانی در برابر نور خورشید و یا گرمای مستقیم قرار ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.