سوالات پزشکي, گوش و حلق و بینی

خارش شدید در گوش و حلق و بینی؟؟؟؟

من 4-3 ساله که هر چند وقت یک بار دچار خارشهایی مثل حساسیت میشم, مثلا به مدت چند هفته هر روز صبح که از خواب پا میشم تا چند ساعت احساس خارش شدید در مجرای بینی دارم, و به دنبال این خارش عطسه و آبریزش بینی , و گاهی(خیلی به ندرت) گوشه ی چشمهام می خاره, 3 سال پیش خارش شدید در ناحیه گوش و ته گلو(نزدیک گوش) داشتم که حدودا 1 ماه ادامه پیدا کرد, ولی بعد از 1ماه کاملا برطرف شد؛ اما الان حدودا 3 هفته اس که هر سه تا به شدت می خاره!! یعنی از صبح که بیدار میشم به دنبال احساس خشکی شدید در بینی و بعد سوزش و خارش و عطسه و آبریزش بینی تا عصر ادامه پیدا می کنه و داخل گوش و ته حلقم جایی که به گوش نزدیکه شدیدا می خاره, و گاهی اوقات هم چشمهام….
باید اضافه کنم نزدیک 7 ساله که تو خونه گربه داریم, ولی همون طور که قبلا هم عرض کردم هر چند وقت یک بار این حالت بهم دست میده, الان بعد از 10 ماه اینطوری شدم, به نظر شما می تونه حساسیت خوراکی باشه؟؟
پیدا کردن ریشه حساسیت واقعا کار دقیق و زمانبری هست
به این راحتی نمیشه گفت مشکل چیه . اگرچه اگر برید دکتر احتمالا در وهله اول همه کاسه کوزه ها رو سر اون گربه بنده خدا می شکنن و بهتون می گن بیرونش کنید و اون بیچاره هم آواره میشه و … اما مشکل شما احتمالا حل نمیشه
حساسیت علل مختلفی داره
غذا
گرد و غبار
عطر
باد و طوفان و گرده گل و گیاه و …
عفونت و بیماریهای داخلی ( کبد و کلیه و … )
و هزار چیز دیگه

بهترین کار اینه که به متخصص بیماریهای آلرژیک رجوع کنید و البته اونجا هم نباید عجله به خرج بدید چون نیاز به بررسی دقیق داره . این وسط سیتریزین یکی از بهترین آنتی هیستامین هاییست که در مورد بیماریهای آلرژیک دیدم ولی در مورد استفاده از این دارو هم از متخصص مشورت بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.