جراحی, سوالات پزشکي

پماد نيترو گليسرين

طفا مقدار دقيق و مناسب مصرف پماد نيتروگليسرين را براي درمان شقاق مقعد بفرماييد.
همچنين ايجاد سوزش در مقعد و سردرد بعد از مصرف پماد نيترو گليسرين طبيعي است وبايد درمان را ادامه داد
یکی از درمانهای شقاق مزمن استفاده از پماد نیتروگلیسیرین می باشد . نیتروگلیسیرین با گشاد کردن عروق ناحیه ، جریان خون را افزایش داده و به بهبود سریعتر زخم کمک می کند . همچنین با کاهش فشار اسفکتر داخلی مقعد و کاهش درد بهبود را تسریع می کند.
مقدار مصرفی بسته به نوع پماد و تشخیص پزشک متفاوت می باشد با این حال دوز معمول پماد نیتروگلیسیرین استفاده از پماد 0.2% به اندازه یک نخود روی اسفنکتر دو یا سه بار در روز می باشد . جهت جلوگیری از عوارض مقدار مصرفی می بایست دقیق تنظیم شود . شستشوی دست قبل و بعد از استفاده از پماد لازم می باشد.
عوارض جانبی این پماد سردرد و کاهش فشار خون است . ایجاد سردرد وابسته به دوز است ، معمولا ملایم بوده و 30 دقیقه طول می کشد ، پس از دوهفته از شروع درمان تخفیف می یابد . سرگیجه یکی دیگر از عوارض جانبی است . معمولا پماد در وضعیت نشسته مصرف می شود ، برای جلوگیری از این عارضه پس از مصرف به آهستگی بلند شوید . این دارو نمی بایست 24 ساعت پس از مصرف داروهای اختلال عملکرد جنسی (ویاگرا (سیلدنافیل)) مصرف شود .
مي خواستم بدانم با درمان شقاق بعد از استفاده از پماد نيترو گليسرين دو درصد ، زائده كنار شقاق ( فكر مي كنم زائده نگهدارنده كه بعد از ابتلا به شقاق بوجود مي آيد ) هم اگر مدت طولاني از بيماري گذشته باشد و زائده بزرگ شده ، از بين مي رود يا به درمان ديگري نياز است و اگر از بين ميرود بعد از چه مدتي مي باشد.
همچنين آيا با بهبود ظاهري شقاق نيازي به ادامه استفاده از دارو نيست و يا بايد يك دوره كامل ( و تا از بين رفتن زائده هم ) ادامه يابد .
روش درمان دارويي يا روش ديگري بجز عمل جراحي براي از بين بردن زائده شقاق بعد از بهبود زخم شقاق وجود ندارد.(حتي طولاني مدت)
با توجه به علایمی که ذکر کردید و مدت زمان طولانی احتمالا زخم فیشر مزمن شده است و در این حالت از جراحی می توان استفاده نمود . عمل جراحی در 90-95% موارد موفقیت آمیز بوده و عود در کمتر از 10% موارد دیده می شود .

در این بیماری ابتدا به علت مدفوع سفت یا اسهال طول کشیده شکافی در پوست پوشاننده مقعد به وجود می آید و به دنبال آن علایمی چون درد و خونریزی دیده می شود . به این حالت «شقاق (فیشر)» مقعد می گویند . اگر این حالت طولانی شود ، فیشر مقعد به علت درد و تحریک پذیری که ایجاد می کند باعث اسپاسم اسفکتر داخلی مقعد شده و شقاق به «زخم» تبدیل می شود .
زخم مقعدی نشانگر فیشر مزمن است . زخم مقعد معمولا با یک زائده پوستی (Skin Tag) همراه است که در قاعده آن رشته های سفید رنگ اسفنکتر داخلی مشاهده می شود . درمان در این حالت («زخم» مزمن) جراحی می باشد.
برای اطمینان از روش درمانی با یک جراح مشورت نمایید.

2 دیدگاه در “پماد نيترو گليسرين

  1. سهیلا گفت:

    خوب

  2. برانکارد گفت:

    سپاس سهیلای عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.