پوست و مو, مراقبت محیطی و زیبایی

نحوه کار با دستگاه میکرودرم

نحوه کار دستگاه میکرودرم

میکرودرم ابریژن فرآیندی است که در آن از کریستال های ریز برای لایه برداری پوست استفاده می شود و سپس مواد زائد و ناخالصی ها با مکش خارج می شوند. “میکرودرم” از هیچ مواد شیمیایی استفاده نمی کند و تهاجمی نیست.

این روش لایه بیرونی مرده و خشک پوست را حذف می کند تا پوست تازه و سالم زیر آن نمایان شود. سطح را جوان می کند و در نتیجه رنگ پوست روشن تر می شود.

دستگاه میکرودرم در دو قسمت کار می کند؛ در مرحله اول، یک دستگاه از کریستال های ریز برای لایه برداری به آرامی سطح پوست شما برای حذف سلول های مرده پوست استفاده می کند، در حالی که جارو برقی سلول های پوست برداشته شده و مواد زاید را می مکد.

میکرودرم ابریژن برای هر نوع پوست و رنگی مناسب است و باعث تغییر رنگ نخواهد شد. این روش نسب به درم ابریژن سنتی تهاجمی تر است و زمان بهبودی سریع دارد، اما همچنان می تواند به نتایج عالی برسد و برای بی حس کردن پوست نیازی به سوزن یا دارو ندارد.

میکرودرم ابریژن برای سال ها توسط متخصصان پوست برای درمان تعدادی از بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفت و در دهه ۱۹۹۰ به یک درمان محبوب در سالن های زیبایی تبدیل شد. اکنون دستگاه میکرودم خانگی زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد در خانه خود و بدون هزینه اضافی به نتایج عالی برسید. همچنین این روش نسبت به سایر روش های زیبایی پوست بسیار ایمن تر است.

میکرودرم چگونه کار می کند ؟

میکرودرم ابریژن با استفاده از یکی از دو روش زیر کار می کند :

  • کشیدن یک چوب کریستالی یا نوک الماس آن بر روی پوست
  • شلیک کریستال های با فشار بالا بر روی سطح پوست برای جوان سازی و روشن شدن پوست

نوع دوم به طور کلی فقط در سالن ها و مطب های تخصصی پوست در دسترس است. این روش به آرامی اما به صورت قوی، لایه بالایی سطح پوست را لایه برداری می کند و ناخالصی ها و لایه مرده مرده پوست را از بین می برد. در عین حال، یک جارو برقی داخلی سلول های مرده و ناخالصی های پوست را می مکد و پوست شما را روشن تر و شفاف تر می کند.

میکرودرم ابریژن غیر تهاجمی است و برای آماده سازی نیازی به دارو یا مواد بی حس کننده ندارد. این روش نباید درد داشته باشد مگر اینکه درمان میکرودرم ابریژن شامل یک محصول مراقبت از پوست باشد. همچنین لازم به ذکر است که هیچ ماده شیمیایی دخیل نیست.

دستگاه میکرودرم چگونه کار می کند ؟

دستگاه میکرودرم دو عملکرد دارد؛ ابتدا دستگاه به آرامی پوست شما را لایه برداری می کند. این را می توان با روش های مختلف انجام داد. برخی از تکنیک های میکرودرم ابریژن از جریان پر فشار کریستال ها می توانند از تعدادی مواد تشکیل شده باشند که رایج ترین آنها اکسید آلومینیوم است، اما برخی دیگر می توانند شامل اکسید منیزیم، کلرید سدیم و حتی الماس باشند!

روش دیگری که در دستگاه های میکرودرم خانگی رایج است، لایه برداری با استفاده از یک چوب الماسی یا کریستالی است که روی پوست خود می کشید. نوک گرز جامد است، بنابراین هیچ کریستالی در اطراف شلیک نمی شود، به این معنی که تمیز نگه داشتن آن آسان تر است. همانطور که از نام آن پیداست، الماس اغلب برای سطح لایه برداری استفاده می شود، اگرچه می توان از مواد معدنی دیگر نیز استفاده کرد.

دومین عمکلرد دستگاه میکرودرم حذف سلول های مرده پوست است که توسط کریستال ها لایه برداری شده اند. این کار توسط یک خلاء داخلی انجام می شود که سلول های مرده را می مکد. در اکثر دستگاه های میکرودرم، می توانید فشار مکش متناسب با حساسیت خود را تنظیم کنید.

برخی از دستگاه های میکرودرم ابریژن ویژگی سومی نیز دارند و آن استفاده از یک محصول مراقبت از پوست است که مکمل میکرودرم ابریژن است و نتایجی را که می توانید با استفاده از آن به دست آورید افزایش می دهد.

مزایای میکرودرم

فواید میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن علاوه بر پاکسازی سلول های مرده پوست، مزایای دیگری نیز دارد. این مزایا شامل موارد زیر می باشد :

جریان :

این فرآیند می تواند گردش خون و غدد لنفاوی را در عمق پوست بهبود ببخشد که می تواند سلامت داخلی پوست را بهبود ببخشد. افزایش جریان خون به این معنی است که اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به سلول ها می رسد.

این موضوع فرآیند های سلولی را بهبود می بخشد و بنابراین پوست را تقویت می کند و خاصیت ارتجاعی آن را تقویت می کند.

کارایی محصول را افزایش می دهد :

میکرودرم ابریژن با از بین بردن پوست مرده و بهبود گردش خون، جذب محصولات مراقبت از پوست توسط پوست را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد. این بدان معنی است که اگر پوست خود را برای آکنه درمان می کنید، پوست پذیرای محصول بیشتر خواهد بود، بنابراین می تواند نتایج بهتری نسبت به حالت عادی داشته باشد.

اندازه منافذ و سلامت :

میکرودرم ابریژن نه تنها می تواند منافذ را باز کند بلکه اندازه آن ها را نیز کاهش می دهد. در حالی که تا حدودی ما با اندازه منافذ خاصی متولد می شویم، برخی از عوامل خارجی می توانند آنها را بزرگ کنند. منافذ ممکن است به دلیل رعایت بهداشت، التهاب پوست یا در نتیجه گرفتگی بزرگ شوند. میکرودرم ابریژن می تواند به رفع انسداد کمک کند و با بهبود گردش خون پوست می تواند التهاب را کاهش دهد و بهداشت طبیعی پوست را بهبود ببخشد.

ایمنی :

در حال حاضر بسیاری از افراد میکرودرم ابریژن را به گزینه های درمانی دیگر مانند روش های لیزری و لایه برداری شیمیایی ترجیح می دهند، زیرا ایمن تر است و همچنان نتایج عالی به دست می آورد. این یکی از ایمن ترین عمل های زیبایی است که می توانید انجام دهید و نیازی به دارو یا زمان بهبودی طولانی ندارد. شما حتی می توانید این کار را خودتان در خانه یا در وقت نهار انجام دهید.

محدوده استفاده :

میکرودرم ابریژن برای چندین بیماری پوستی استفاده شده است. این موارد عبارتند از آکنه، جای زخم آکنه، لکه های افزایش سن، پوست کدر، خطوط ریز، هایپرپیگمانتاسیون و چین چروک.

آیا میکرودرم ضرر دارد ؟

خیر، میکرودرم ابریژن نباید صدمه زا باشد. ممکن است در طول درمان کمی احساس ناراحتی کنید و احتمالاً چند ساعت بعد پوست شما احساس سفت شدن خواهد داشت، اما نباید دردناک باشد.

این یکی از نرم ترین و غیر تهاجمی ترین درمان های پوستی است که امروزه وجود دارد و می تواند نتایج بسیار خوبی به دست آورد. اگر پوست بسیار حساسی دارید که مستعد کبودی است، اگر مکش خیلی زیاد باشد، ممکن است متوجه کبودی شوید، اما این طولانی مدت نخواهد بود.

میکرودرم ابریژن

موارد استفاده میکرودرم ابریژن برای مراقبت های پوستی

میکرودرم ابریژن بیشتر بر روی صورت استفاده می شود، با این حال می توان از آن در بیشتر نواحی بدن استفاده کرد. اینها برخی از شرایط رایجی است که میکرودرم ابریژن برای درمان آنها استفاده می شود :

آکنه یا جوش سرسیاه :

میکرودرم ابریژن صورت می تواند با پاک کردن سلول های مرده پوست و ناخالصی هایی که می توانند منافذ را مسدود کرده و منجر به التهاب و لکه شوند، آکنه را کاهش می دهد. گردش خون بهبود یافته همچنین مواد مغذی و اکسیژن بیشتری را به سلول ها می دهد و گردش سریع تر را تشویق می کند.

همچنین تولید کلاژن را تحریک می کند تا ظاهر پوست را نرم تر و انعطاف پذیر تر کند. این موضوع می تواند به ویژه برای کاهش جوش های سر سیاه موفق باشد. قسمت بالای جوش سر سیاه را می توان با لایه برداری از بین برد در حالی که مکش از خلاء می تواند روغن سفت شده باقیمانده را از بین ببرد. این در نهایت می تواند اندازه منافذ را کاهش دهد زیر آنها دیگر با ماده ای که آنها را باز نگه می دارد مسدود نمی شوند.

جای جوش :

میکرودرم ابریژن همچنین می تواند راه حلی برای افرادی باشد که دوست دارند جوش های ایجاد شده به دلیل آکنه را کاهش دهند. این روش در مورد جوش های سطحی بیشتر موفق است، که ممکن است به دلیل بهبود گردش خون و ارتقاء تولید کلاژن از بهبودی بیشتر بهره مند شوند.

خطوط ریز و چین و چروک :

خطوط و چین و چروک های ظریف می توانند از میکرودرم ابریژن سود زیادی ببرند، بویژه به دلیل افزایش طبیعی تولید کلاژن.

کلاژن فرآیند نوسازی پوست را تحریک می کند، اما متاسفانه با افزایش سن، کاهش می یابد که بنابراین تقویت مفید آن می تواند به کاهش ظاهر و به تاخیر انداختن تشکیل خطوط ظریف و چین و چروک هایی که در نتیجه عبارات تکراری و آسیب های ناشی از نور خورشید است، کمک کند.

جای زخم :

میکرودرم ابریژن می تواند به کاهش ظاهر انواع مختلفی از زخم ها کمک کند. به عنوان مثال، زخم های ناشی از آکنه همانطور که در بالا ذکر شد، جراحی و تصادفات.

در حالی که زخم ها ممکن است به درمان های بیشتری توسط میکرودرم ابریژن نیاز داشته باشند تا اثرات مورد نظر را نسبت به سایر شرایط به دست آورند، اما می تواند منجر به بهبود قابل توجهی بدون درد یا زمان بهبودی طولانی شود که سایر درمان ها ممکن است به آن نیاز داشته باشند.

زخم ها اغلب شکل نامنظمی دارند و پوست اطراف آنها ممکن است دارای رنگدانه های سطحی و افزایش یافته باشد که ممکن است جای زخم را آشکارتر کند. میکرودرم ابریژن می تواند در اطراف لبه های نامنظم جای زخم ها عمل می کند و حتی به ظاهر هیپر پیگمانتاسیون کمک کند. 

پوست همچنین از بهبود گردش خون سود می برد که باعث بهبودی و تحریک تولید کلاژن می شود. زخم ها را می توان تا ۸ هفته پس از ایجاد زخم اولیه درمان کرد، اما مهم است که بین درمان ها زمان کافی بگذارید تا پوست بهبود یابد. مطالعات نشان داده اند که سه ماه پس از شروع درمان، بهبود قابل توجهی در جای زخم قابل مشاهده است.

علائم کشش :

علائم کشش زخم هایی هستند که دقیقاً در لایه درم پوست شروع می شوند که این امر درمان آنها را دشوار می کند، با این حال، میکرودرم ابریژن به روش های مختلفی به کاهش ظاهر ترک های پوستی کمک می کند. تولید کلاژن و الاستین را افزایش می دهد که به انعطاف پذیری پوست و گردش خون کمک می کند که مواد مغذی را به ارمغان می آورد و باعث بهبودی پوست می شود. این می تواند از بدتر شدن علائم کشش جلوگیری کند.

همچنین با افزایش عمق نفوذ محصولات، محصولات مراقبت از پوست را موثر تر می کند. با استفاده از میکرودرم ابریژن در کنار محصولات موضعی، علائم کشش ممکن است محو شوند.

رنگدانه های ناهموار :

میکرودرم ابریژن می تواند ظاهر نواحی پرپیگمانتاسیون را روشن کند. همچنین می تواند از بهبود گردش سلولی که جایگزین سلول های آسیب دیده، کاهش بروز هایپرپیگمانتاسیون و همچنین تقویت کلاژن درون سلول ها به یکنواخت شدن رنگ پوست، سود ببرد.

نتایج میکرودرم ابریژن

بسته به دلیل شما برای استفاده از میکرودرم ابریژن، حتی ممکن است بعد از اولین درمان متوجه نتایج شوید. این مورد مخصوصاً زمانی است که برای روشن کردن پوست یا از بین بردن جوش های سرسیاه استفاده می شود. با این حال، سایر شرایط قبل از اینکه بتوانید اثرات آن را متوجه شوید، به جلسات بیشتری نیاز دارند.

اغلب بین ۵ تا ۸ درمان برای بهترین نتایج پیشنهاد می شود و جای زخم عمیق تر نیاز به بیشتر دارد. گاهی اوقات برای حفظ نتایج خوب ممکن است نیاز به یک درمان تکمیلی داشته باشید، اما در برخی موارد فقط باید نواحی کوچک را درمان کنید، نه کل ناحیه ای را که در ابتدا درمان کرده اید.

دستگاه میکرودرم ابریژن

چند وقت یکبار نیاز به میکرودرم ابریژن است ؟

در سالن ها، میکرودرم اغلب به صورت مجموعه ای بین ۶ تا ۱۰ جلسه انجام می شود که اغلب با فاصله یک یا دو هفته انجام می شود. اگر در خانه خود را درمان می کنید، بهتر است از یک برنامه درمانی برای دستیابی به بهترین نتایج استفاده کنید که ممکن است شامل جلسات هفتگی باشد. پس از جلسات اولیه، ممکن است متوجه شوید که برای تکمیل و ادامه وضعیت خوب پوست به یک درمان نگهدارنده گهگاهی نیاز دارید. این ممکن است به صورت ماهانه یا کمتر انجام شود.

یک مزیت بزرگ میکرودرم ابریژن سرعت آن است. بسته به منطقه، یک جلسه ممکن است به سرعت پنج دقیقه یا تا یک ساعت طول بکشد. همچنین هم مقرون به صرفه است و زمان زیادی طول نمی کشد.

عوارض جانبی میکرودرم ابریژن

پس از انجام روش میکرودرم ابریژن، ممکن است پوست شما سفت و خشک شود و ممکن است به مدت ۲۴ ساعت کمی صورتی باقی بماند. به سادگی با این حالت مانند آفتاب سوختگی رفتار کنید و به مدت یک روز روی پوست آرایش نکنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که پوست را مرطوب نگه دارید و از محافظ کافی در برابر آفتاب استفاده کنید و زمان قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید را به حداقل برسانید.

اگر از روش کریستال استریم استفاده کنید و کریستال ها وارد آن شوند، خطر کمی برای تحریک چشم وجود دارد. به علاوه، با استفاده از محافظ چشم مناسب در طول درمان، می توان از تحریک چشم جلوگیری کرد.

توجه به این نکته مهم است که پس از میکرودرم ابریژن پوست شما خشک می شود و به آفتاب حساس تر می شود. برای جلوگیری از عوارض ناشی از آن، از یک مرطوب کننده غیر کومدوژنیک برای تسکین و آبرسانی پوست پس از درمان استفاده کنید. شما همچنین باید چند روز پس از میکرودرم، از ضد آفتاب کافی استفاده کنید.

دستگاه میکرودرم خانگی

در حال حاضر صدها دستگاه میکرودرم خانگی برای استفاده در منزل وجود دارد. اینها می توانند بسیار موثر باشند و می توان آن ها را با کسری از هزینه حتی یک درمان میکرودرم ابریژن در سالن خریداری کرد. همچنین، شما می توانید در منزل یا جاهای دیگر از این دستگاه ها استفاده کنید چراکه قابل حمل هستند تا بتوانید آن را با خود حمل کنید.

با دستگاه میکرودرم خانگی، اگر به درمان تکمیلی نیاز دارید، لازم نیست برای یک ویزیت منتظر بمانید یا مبالغ هنگفتی را بپردازید.

دلایلی که باید میکرودرم ابریژن را امتحان کنید :

  • در منزل با نتایج عالی قابل انجام است
  • می تواند کارایی محصولات پوستی را بهبود ببخشد
  • سریع
  • عوارض جانبی یا عوارض احتمالی به ندرت وجود دارد
  • بدون سوزن
  • بدون درد
  • زمان بهبودی سریع
  • جایگزین ایمن برای لایه برداری شیمیایی و سایر درمان ها
  • برای همه مناسب است
  • برای چندین بیماری پوستی بسیار موثر است

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای از میکرودرم و نحوه کار دستگاه میکرودرم داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.