پزشکی و سلامت

لیزر دایود الیو

OLIVE یک لیزر رفع موهای زائد از نسل جدید بر پایه تکنولوژی دایود ۸۱۰ نانومتر می باشد که با استفاده از این طول موج رنگدانه ملانین موجود در فولیکول مو را هدف قرار داده و تخریب می کند. انرژی و اشعه خروجی بسیار یکنواخت (با بهره گیری از تکنولوژی DILAS آلمان) در تمامی پالسهای اعمال شده در واحد زمان، باعث می گردد تا بیمار درد کمتری احساس کرده و از بافتهای پوست بیشترین محافظت به عمل آید.در این سیستم از لنز Collimated استفاده شده که باعث تابش یکنواخت بر روی پوست گشته و امکان افزایش سرعت بدون آسیب رسانی به پوست را می دهد. همچنین در این دستگاه همواره یک نسبت ثابت بین ماکزیمم انرژی و فرکانس برقرار است که باعث می شود انرژی مناسب در واحد زمان- سطح به بافت منتقل شود. این مسأله باعث کاهش خطای کاربر در تنظیمات گشته و جلوی آسیب رسانی به پوست را از طرف دستگاه می گیرد.

رفع موهای زائد با کمک لیزر، یکی از روش های محبوب و پرمتقاضی در دنیا است که مشتریان و طرفداران آن روز به روز در حال افزایش هستند. با توجه به زندگی پرمشغله در دنیای امروزی و همچنین حجم بالای مشتریان این روش از درمان موهای زائد، نیاز به بهره گیری از متدهای جدید وتکنولوژی های روز دنیا برای ساخت لیزرهایی کارا و سریع، بیش از پیش احساس می شود. به همین دلیل نسل جدیدی از لیزرهای دایود، تحت عنوان لیزر دایود اولیو به بازار عرضه شده اند.

لیزر دایود اولیو چیست؟

ویژگی های فنی لیزر دایود

لیزر دایود اولیو در طول موج 810 نانومتر کار می کنند و ترکیب بسیار کاملی از راحتی، سرعت و کارایی را در خود جای داده اند. این لیزرهای جدید توانایی ارسال 15 پالس در ثانیه را دارند. به همین سبب است که لیزرهای دایود اولیو به عنوان سریع ترین لیزر های موجود در جهان شناخته می شوند.

سریع بودن لیزر دایود اولیو تاثیری بر روی میزان بازدهی این لیزر ها نداشته و آن ها می توانند با سطح بالایی از کیفیت فرایند رفع موهای زائد را انجام دهند. لیزرهای دایود اولیو مجهز به سیستم خنک کننده ی قدرتمندی نیز هستند که می تواند کل پروسه درمان را به امری راحت تبدیل کند. بخش هایی از اپلیکاتور لیزر که با سطح پوست در تماس مستقیم می باشد، از یاقوت کبود ساخته شده است تا بتواند فرایند از بین بردن موهای زائد را به پروسه ای راحت و بدون درد تبدیل کند.

اپلیکاتوری که در لیزر دایود اولیو مورد استفاده قرار می گیرد، دارای سطحی با ابعاد 12 ×10 میلی متر می باشد. این اپلیکاتور با سرعت بیشتری می تواند بر روی سطح پوست حرکت کند و پرتوهایی با توزیع انرژی یکسان را بر روی پوست بتاباند. لیزرهای دایود اولیو در نهایت امنیت، پرتوهای لیزر را به سطح های داخلی پوست می فرستند تا با حمله به فولیکول مو، توانایی آن را برای رشد بیشتر، کاهش دهد. این لیزرها همچنین به بافت پوست در اطراف مو آسیبی وارد نمی کنند.

لیزرهای دایود اولیو برای کدام قسمت ها مناسب هستند؟

به سبب سرعت و کارایی بالا، سیستم های لیزر دایود اولیو برای از بین بردن موهای زائد در قسمت های بزرگتر بدن، مانند ران ها، قفسه ی سینه و پشت بسیار مناسب هستند، چرا که برای تکمیل این پروسه تنها چند دقیقه زمان لازم است.

به هنگام استفاده از دستگاه لیزر دایود اولیو تنها باید به یک نکته توجه کنید. این دستگاه تنها می تواند موهایی با طول دو الی سه میلی متر را از بین ببرد. این بدان معناست که چند روز قبل از انجام لیزر درمانی، بهتر است اصلاح کنید. افرادی که دارای پوست های برنزه هستند نیز می توانند از لیزر دایود اولیو برای از بین بردن موهای زائد بدن خود استفاده کنند.

شما می توانید از این تکنولوژی علاوه بر درمان موهای زائد، جهت سفت کردن پوست، درمان آکنه و درمان گرفتگی های عروق نیز کمک بگیرید.

به هنگام استفاده از لیزر دایود اولیو به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  • از قرار گرفتن دربرابر نور مستقیم خورشید، بلافاصله پس از درمان موهای زائد با کمک لیزر دایود اولیو جدا خوداری کنید. این امر می تواند عوارض جانبی جدی را به همراه داشته باشد.
  • استفاده از محصولات و کرم های ضد آفتاب، با حداکثر ضریب حفاظت (SPF) +50 پس از طی این پروسه، به شدت توصیه می شود.

کاربرد دایود لیزر :

لیزر دایود رفع موهای زائد، آکنه و افزایش قوام و سفت‌سازی پوست (لیفتینگ)
Olive لیزر دایود۸۱۰ نانومتر، رنگدانه های سیاه فولیکول مو را هدف قرار می دهد و موها را به راحتی تخریب می کند. انرژی و اشعه خروجی بسیار یکنواخت در تمامی پالسهای اعمال شده در واحد زمان، باعث می گردد تا بیمار درد کمتری احساس کرده و از بافتهای پوست بیشترین محافظت به عمل آید. هیچ گونه عوارض جانبی، از جمله سوختگی،درد، التهاب را به جای نمی گذارد.

مشخصات:
  • منبع لیزر: دایود ۸۱۰ نانومتر
  • انرژی: قابل تنظیم تا ۱۰۰ ژول بر سانتیمتر مربع (تا ۷۲۰۰ وات انرژی در واحد زمان)
  • پهنای پالس: User Mode 5-100ms / Auto Mode Up to 500ms
  • ابعاد پنجره: ۱۴۳ میلیمتر مربع (۱۳*۱۱)
  • هندپیس: مارک DILAS آلمان با طول عمر بیش از ۱/۵ میلیون پالس
  • خنک کننده بیمار: تعبیه شده در سر هندپیس (۲ درجه سانتی گراد)
  • سرعت دستگاه: تا ۱۵ هرتز (اسکن ۲۷ سانتی متر مربع در ثانیه)
  • خنک کننده دستگاه: سیستم گردش بسته آب
  • ابعاد: ۳۰cm*40cm*84cm
  • وزن: ۳۸kg

مزایای استفاده از دستگاه دایود لیزر چیست؟

  • هندپیس ارگونومیک و سبک
  • سیستم خنک کننده محافظ دستگاه و هندپیس
  • مد Skin Toning علاوه بر رفع موهای زائد
  • سرعت شات بسیار بالا (۱۵تابش در ثانیه ) ایجاد حالت بدون درد
  • استفاده از محدوده بسیار بالای پهنای پالس
  • قابلیت استفاده در تیپهای مختلف پوستی حتی پوستهای تیره
  • موثر در از بین بردن کلیه موهای زائد صرفنظر از اینکه نازک یا ضخیم باشند.
  • کاربری بسیار آسان با توجه به کاهش درد در بیمار با استفاده از تکنیک خنک سازی پوست به کار رفته در سر هندپیس و شیب ۲ درجه روی سر هندپیس جهت حفظ تماس عمودی و جلوگیری از ایجاد گپ هوایی
  • حمل و نقل آسان و مقاومت بیشتر در برابر ضربه و تغییرات محیطی
  • طول عمر بیشتر نسبت به دیگر لیزرها و هزینه تعمیرات و نگهداری کمتر

پرسش های متداول :

آیا با این دستگاه می توان موهای نازک را هم ازبین برد؟

بله.مجهز بودن به لیزر ۸۰۸ نانومتری در این دستگاه، این امکان را به پزشکان می دهد تا علاوه بر موهای ضخیم و تیره رنگ، بتوانند موهای نازک و کرکی را نیز با این سیستم از بین ببرند.

-میزان احساس درد در بیمارانی که با این دستگاه تحت درمان قرار می گیرند، تا چه حدی است؟

خروجی پرقدرت و سریع انرژی لیزر از این دستگاه، در کنار مجهز بودن به چیلر خنک کننده، کمترین میزان احساس درد را برای بیماران به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.