پزشکی ورزشی

قیمت شکم بند بعد از زایمان

فواید و مزیت‌های بستن شکم بند بعد زایمان

بارداری تغییرات زیادی در بدن به وجود می‌آورد و پوست شکم را شل و کشیده می‌کند که برای بسیاری از خانم‌ها این تغییر غیر قابل تحمل است . با افزایش ماه‌های بارداری شکم بزرگتر و کشیده تر می‌شود و با به دنیا آمدن کودک یکباره شکم خالی می‌گردد و دیگر مثل قبل از بارداری نمی‌شود بلکه پوست آن تا مدت زمان طولانی کشیده و شل باقی می ماند.

بستن شکم بند بعد زایمان

برای جمع شدن شکم و رهایی از شل بودن آن پس از زایمان مادر بزرگ‌ها توصیه به بستن آن با یک پارچه می‌کنند که کار بسیار صحیحی است. اما شکل امروزی‌تر بستن شکم با پارچه بعد از زایمان پوشیدن شکم بند مخصوص همین کار است . در این بخش از برانکارد می‌خواهیم درباره مزیت‌های این گن و زمان پوشیدن آن برای خانم‌هایی که تازه مادر شده اند و یا در آستانه مادر شدن هستند توضیحاتی ارائه کنیم که امیدواریم از آن بهره کافی را ببرید.

بستن شکم بند بعد از زایمان چه فوایدی دارد؟

مزیت‌های استفاده از شکم بند بعد از زایمان

تناسب اندام و داشتن شکمی تخت همیشه از آرزوهای همه ما بوده است مخصوصا برای خانم‌ها که بیشتر به زیبایی اندام خود می‌اندیشند. بسیاری از خانم‌های باردار از تغییرات بدن خود بعد از بارداری استرس دارند و می‌پندارند این تغییرات را هیچگونه نمی‌توان از بین برد . یکی از این تغییرات که تقریبا بیشتر مادران تازه فارغ شده درگیر آن هستند، شل شدن و باقی ماندن پوست اضافی شکم پس از زایمان است. آیا می‌دانید راه حل این مشکل چیست؟ می‌توانید برای جمع شدن شکم پس از زایمان از گن های مخصوص استفاده کنید که مزایای فراوانی نیز دارند .استفاده ازاین گن ها و شکم بندها بعد از زایمان تا حدی به بدن برای بازگشت به شکل و فرم اصلی کمک می کند.

فواید استفاده از شکم بند بعد از زایمان

 

برای از بین بردن شل شدن شکم بعد از زایمان چه کنیم؟

  • استفاده ازگن و شکم بند بعد از زایمان تا حدی به بدن برای بازگشت به شکل و فرم اصلی کمک می کند.
  • شکم و ستون فقرات را صاف می کند
  • از بروز کمر درد جلوگیری می کند.
  • مانع از رشد سلول های چربی می شود
  • موجب کاهش ورم رحم می شود.

بهترین زمان استفاده از شکم بند بعد از زایمان

بهترین زمان استفاده از شکم بند یک روز بعد از زایمان است اما بهتر است درباره زمان استفاده از آن از پزشکتان اجازه بگیرید.

مدت زمان استفاده از شکم بند بعد از زایمان

حداقل به مدت 9-8 هفته پس از زایمان از شکم بند استفاده کنید.

چگونگی عمل کردن شکم بند بعد از زایمان

شکم بند به رحم و شکم فشار می آورد و به بازگشت فرم اصلی بدن کمک می کند.

شکم بند بعد از زایمان بر چه اساسی انتخاب می شود؟

می توانید شکم بند مناسب را از داروخانه بیمارستان بگیرید یا از فروشگاه های آنلاین سفارش دهید. برخی مادران برای روزهای اول بعد از زایمان و برای روزهای بعد که مقداری وزن از دست می دهند، شکم بندهایی با سایزهای مختلف تهیه می کنند. دو طرف شکم بند باید باز باشد و بر اساس میزان تنگی خفیف تا متوسط تنظیم شود.

بیشتر شکم بندهای بعد از زایمان به دور شکم بسته می شوند و تا بالای باسن را می پوشانند اما نمونه های دیگری وجود دارند که برای حفاظت و فرم دهی بهتر شبیه به شلوارک یا لباس زیر طراحی شده اند. اگر یکی از این موارد را در نظر دارید، حتما باید در ناحیه زیرین شلوار (خشتک) سگک یا قزن تعبیه شده باشد تا برای دستشویی رفتن یا تعویض نوار بهداشتی مشکلی نداشته باشید.

اکنون که زمان بستن شکم بند بعد از سزارین و نیز فواید آن را می دانید بهتر است پیش از زایمان یک شکم بند مناسب برای خود تهیه کنید تا بتوانید در زمان مناسب با استفاده از آن به جمع شدن رحم بعد از زایمان کمک کنید.

آیا بستن شکم بند بعد از زایمان برای مادرانی که سزارین شده اند نیز فایده دارد؟

بستن شکم بند بعد از زایمان به محکم نگه داشتن بخیه و حفظ عضلات شکم مادرانی که سزارین شده اند ، کمک می کند.

هر زنی عاشق مادر شدن است و بهترین و زیبا ترین و شیرین ترین زمان برای هر مادر دوره بارداری فرزندانش است . در این دوره پدر خانواده بسیار تلاش به مراقبت های فوق پیشرفته از مادر می نماید و قطعا این مراقبت ها مورد نیاز این دوره از زندگیست . حتی بعد از دوران بارداری و بعد از زایمان نیز انواع مراقبت ها برای مادر چیزیست الزامی که پزشکان به آن توصیه دارند .

معمولا دیده شده که در دوران بعد از زایمان مراقبت های اصولی از مادر انجام نشده و باعث ایجاد افتادگی ناحیه شکم شده است چرا که عضلات شکم فرم و قوت خود را از دست داده اند که بیشتر در عمل های سزارین این واکنش را شاهد هستیم . سلامتی و زیبایی بعضی مادران در بعد از زایمان به همین دلایل مورد تحلیل قرار می رود .

در موارد دیگر نیز می توانید استفاده کنید :

  • در جهت لاغری
  • برای رفع کمر درد های شدید
  • جمع کردن شکم های افتاده

راه‌های دیگر کوچک کردن شکم بعد از زایمان

رژیم غذایی سالم داشته باشید.
ورزش کنید. با تمرینات ساده شروع کنید که به شما فشار نیاورد. به تدریج آن‌ها را پیشرفته‌تر کنید.
از پزشک خود بپرسید که چه زمانی می‌توانید به باشگاه بدنسازی بروید.
یوگا و پیاده روی سریع روزانه به کاهش چربی شکم کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.