مراقبت محیطی و زیبایی

ترفندهای معجزه بخش برای جوان کردن پوست صورت

ترفندهای معجزه بخش برای جوان کردن پوست صورت

ترفندهای معجزه بخش برای جوان کردن پوست صورت

 

داشتن یک پوست شاداب و صاف، دغدغه ی بسیاری از خانم ها و حتی آقایانی است که به سلامت پوست خود اهمیت می دهند. امروزه بازار کرم ها و ماسک های شیمیایی چنان داغ است که کمتر کسی به مضرات آن ها توجه می کند. هوای آلوده، نور خورشید، انواع مواد غذایی ناسالم، کار و استرس، عدم داشتن خواب کافی و .. مواردی است که سبب شده شما خواه یا ناخواه به منافذ پوست صورت خود چیزی به جز شادابی هدیه دهید. بی شک، اگر امکان داشت، پوست ما در برابر اسارت مواد شیمیایی که به خورد آن می دهیم، به صدا در می آمد. زمانی که صحبت از شادابی و طراوت پوست می شود، همه ی ما به فکر کرم های مخصوص و ماسک های لایه بردار می افتیم. در این مقاله، برانکارد به شما نشان می دهد که چگونه با روش های کم هزینه و غیرشیمیایی، پوست خود را نجات دهید. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که سلامت و شادابی پوست خود اهمیت می دهید، تا انتهای مقاله همراه برانکارد باشید.

 

ترفندهای معجزه بخش برای جوان کردن پوست صورت

 

با پوست صورت خود مهربان باشید

 

در دوران قدیم در حمام ها با یک سفیداب و یک کیسه ی ضخیم به جان پوست می افتادند تا طراوت به آن ببخشند. پوست صورت بسیار حساس است. با آن با ملایمت و به آرامی رفتار کنید. صابون های قوی و شوینده ها جدا از تمیز نمودن پوست، هر چه روغن و چربی مورد نیاز برای پوست هست را نیز از بین می برد. از صابون های ملایم استفاده کنید. پس از حمام پوست خود را مرطوب نگه دارید و پوست خود را به آرامی با حوله خشک کنید.

 

با پوست صورت خود مهربان باشید

 

همچنین توجه داشته باشید بادقت اصلاح نمایید. برای محافظت و نرم کردن پوست از کرم‌ها، ژل ها و یا لوسیون های اصلاح استفاده نمایید. در هنگام اصلاح تیغ را در مسیر رویش مو و نه برخلاف آن حرکت دهید.

 

معجزه ی عسل را جدی بگیرید

 

ترکیب عسل با هرکدام از موادی مانند دارچین، آب لیمو، آب پرتقال، دارچین و … می تواند ماسک فوق العاده ای برای پوست صورت شما به شمار آید.

 

معجزه ی عسل را جدی بگیرید

 

 

۱-ماسک موز و عسل

ماسک موز و عسل نتیجه ی شفافیت پوست شما را در برخواهد داشت. طرز تهیه ی آن به این ترتیب است: دو عدد موز تازه و رسیده را رنده کرده و خوب له نمایید. سپس در یک ظرف جداگانه، دو قاشق غذاخوری ماست را با دو قاشق عسل ترکیب نموده و خوب هم بزنید. حال می توانید موز رنده شده را به این مخلوط اضافه کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر، می توانید از همزن استفاده کنید. اکنون ماسک موز را به مدت سی دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید. بهتر است قبل از استفاده پوست صورت خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک مناسب چهره های خسته و فرسوده بوده و سبب می شود تا پوست آن ها شاداب شود.

۲-ماسک عسل و آب پرتقال

یک قاشق غذاخوری عسل را مقداری گرم کنید تا نرم شود و سپس با دو قاشق غذاخوری آب پرتقال مخلوط کنید و به پوست صورت تان بمالید و بعد از سی دقیقه پوست خود را شستشو دهید. آب پرتقال سرشار از حاوی ویتامین c است. از سوی دیگر کلاژن که فراوا‌ن‌ترین پروتئین پوست است، برای ساخته شدن نیازمند ویتامین‌c است و لذا مصرف ویتامین‌c می‌تواند موجب تاثیرات منفی چشم‌گیری در پوست گردد. مصرف ویتامینc از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک زودرس در پوست پیشگیری کرده و ترمیم زخم‌ها نیز با سرعت بیشتر و با کیفیت بهتری انجام می‌گیرد.

 

ماسک عسل و آب پرتقال

 

 

۳- ماسک عسل و آب لیمو

آب لیمو هم مانند آب پرتقال سرشار از ویتامین c است. آب لیمو از طریق کاهش لکه‌های ایجاد شده در اثر سن و دیگر علائم پیری، پوست را جوان می‌کند. ویتامین C موجود در لیمو یک آنتی اکسیدان قوی است که پوست را در برابر آسیب های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. علاوه براین، خواص سفید‌کنند‌گی آب لیمو ظاهر کلی پوست را بهتر می‌کند. نحوه ی تهیه ی ماسک به این ترتیب است: چند قطره عسل را روی نصف لیمو بریزید و به نرمی آن را روی صورت بمالید. به مدت ۱۰ دقیقه آن را رها کرده و سپس با آب بشویید. یک یا دوبار در هفته این کار را انجام دهید.

 

۴- کنترل استرس های خود را بدست بگیرید

همه انسان ها اضطراب را در زندگى خود تجربه می‌کنند و طبیعى است که مردم هنگام مواجهه با موقعیت هاى تهدیدکننده و تنش‌زا مضطرب می‌شوند. اما احساس اضطراب شدید و مزمن در غیاب علت واضح، امرى غیرعادى است. به‌طور کلى اضطراب یک احساس منتشر، بسیار ناخوشایند و اغلب مبهم دلواپسى است که با یک یا چند حس جسمى مانند احساس خالى شدن سردل، تنگى قفسه سینه، طپش قلب، تعریق، سردرد و غیره همراه است. بررسی ها نشان می‌دهد ورزش کردن می تواند تا حدودی در کم کردن شدت اضطراب موثر باشد. فشار زندگی و کار و مشغله های ذهنی موجب شده تا استرس و تنش های زیادی در زندگی داشته باشیم. این را بدانید که استرس، دشمن پوست شما است. باعث می شود جوش بزنید و دچار بیماری های پوستی شوید. برای حفظ سلامتی بدن و همچنین سلامت روان خود شروع به کنترل استرس نمایید. هیچ چیز مهم تر از سلامتی شما نیست. کنترل استرس جدا از فوایدی که برای پوست دارد، موجب می شود شما آرامش بیشتری را لمس کنید. می توانید برای کنترل استرس خود ورزش هایی مانند یوگا را امتحان کنید. برخلاف باور عموم، یوگا فقط مختص زنان نیست. حتی مردان نیز می توانند از اثرات آرامش بخش یوگا بهره مند شوند. یوگا بعنوان یک ورزش، بطور شگفت آوری در چربی سوزی و تقویت بدن و کنترل استرس موثر است.

همچنین می توانید ورزش های کششی را انجام دهید. اگر به هر دلیلی تایم لازم برای رفتن به باشگاه را ندارید می توانید با وسایلی مانند تراباندها، ضمن تقویت عضلات خود، به کنترل استرس و حفظ سلامت سلامت پوست خود نیز کمک کنید. تراباندها را می توانید در سایت برانکارد مشاهده نمایید.

 

 

کنترل استرس های خود را بدست بگیرید

 

برای مطالعه چشمان خود را ریز نکنید !

برای مطالعه چشمان خود را ریز نکنید. بلکه از عینک مطالعه استفاده کنید. حرکت های تکرارشونده ماهیچه های صورت مثل همین ریز کردن چشم هنگام مطالعه برای بهتر دیدن باعث خسته کردن ماهیچه های صورت و در نتیجه پیدا شدن شیار هایی در سطح زیر پوست می گردد. این شیارها در نهایت تبدیل به چین و چروک می شود. بنابراین اگر نیاز به عینک مطالعه دارید حتما از آن استفاده کنید و چشمان خود را برای دقیق تر شدن ریز نکنید. به منظور محافظت از پوست دور چشم، از آسیب های نور خورشید از عینک آفتابی استفاده کنید.

برای مطالعه چشمان خود را ریز نکنید!

 

پوست خود را هر از چندگاهی بخور دهید

 

بخور صورت ساده ترین و راحت ترین روش برای پاکسازی پوست شماست. طبق پژوهش های برانکارد اگر شما از جوش رنج می برید یا پوستی بدون لکه می خواهید، یکی از بهترین راه ها برای پاک کردن منافذ پوست، بخور دادن به پوست صورت شما است . بخور صورت سبب می شود که منافذ پوست باز شود و چربی های اضافی پوست از آن خارج شود. گردش خون در زیر پوست شما بیشتر شود و با تعرق پوست سموم اضافی را از پوست خود دفع کنید. مسدود بودن منافذ پوست یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد جوش ها است و می تواند به عفونت و التهاب شدید پوست منجر شود. پوست ما به طور طبیعی قادر به تولید چربی است. که باعث محافظت و نرمی پوست می شود. اما زمانی که غده چربی (فولیکول)، چرک می کند می تواند گسترش پیدا کند. یکی از این حالات همان جوش سر سیاه است. زمانی که به صورت، بخور می دهیم، آن جوش سر سیاه نرم شده و به آرامی از غده چربی (فولیکول)، جدا می شود.

 

پوست خود را هر از چندگاهی بخور دهید

 

کارشناسان برانکارد توصیه می کنند با تمام آنکه این روند به پاکسازی ملایم پوست صورت از جوش، کمک می کند، آن دسته از افرادی که از جوش شدید صورت یا وضعیت شبیه به rosacea (روزاسه) در پوست رنج می برند، باید قبل از انجام تلاش برای بخور خانگی، از یک پزشک مشورت بگیرند.

چگونه صورت خودرا بخور دهیم؟

دستگاه بخور صورت از آن جهت که قابلیت تنظیم شدت بخار آب را داشته گزینه ی مناسبی است. بخورهای صورت بسته به مصارف و کاربرد آن که ممکن است خانگی یا آرایشگاهی باشد. به طور معمول این دستگاه ها بسیار ساده هستند و کار کردن و تمیز کردن شان نیاز به اطلاعات جزئی دارد. اما مهم ترین موضوع در آن ها میزان بخار تولید شده است که به پوست شما آسیب نرساند. انواع مختلف آن در سایت برانکارد موجود است. چنانچه دارای پوست حساس یا شرایط پوستی خاصی هستید قبل از استفاده از بخور حتما با پزشک خود مشورت کنید.
به دلیل اینکه بخار آب باعث خارج شدن آلودگی های پوست می گردد، بنابراین طبیعی است که لکه ها و بعضی نقایص پوست برجسته تر و نمایان تر از قبل جلوه کند. اما صبور باشید، در ادامه ی این روند، پوست شما با بیرون ریختن تمام آلودگی های اضافی، شفافیت خود را بازمی یابد.
برای استفاده از دستگاه کافیست در ظرف مخصوص آب ریخته و دستگاه را به برق متصل کنید. پس از اینکه آب جوش آمد، دستگاه آماده ی پاکسازی پوست شما است. مدت زمان استفاده از دستگاه های بخور صورت ۱۰ الی ۳۰ دقیقه است. برانکارد توصیه می کند پس از استفاده از بخور دادن صورت، حداقل یک ساعت از خانه بیرون نروید تا منافذ باز شده پوست با آلودگی های هوای خارج از خانه پر نشود. همچنین برای سریع شدن جریان خون، صورت را با آب سرد بشویید و در صورتی که پوست حساس دارید از آب نیمه گرم استفاده نمایید.

چگونه صورت خودرا بخور دهیم

فواید استفاده از بخور صورت

  • منافذ و روزنه های پوست شما را باز می کند.
  • سلول های پوستی مرده را می زداید.
  • امکان پاک کردن کامل و عمیق پوست شما را مهیا می سازد.
  • برای جوش های سر سیاه و همچنین آکنه یا غرورجوانی مفید است.
  • پیش زمینه ای عالی برای ماسک های صورت است
  • بدون نیاز به صرف هزینه های گزاف آرایشی درمانی، پاکسازی پوست را در خانه به راحتی ممکن می سازد.

 

 

به طورکلی مراقبت از پوست امروزه یکی از دغدغه های اساسی هر کسی است که به سلامت پوست خود اهمیت می دهد. استفاده از کرم ها و ماسک های شیمیایی اغلب به جای ترمیم پوست، موجب تخریب لایه ها و سلول های پوست می شود. برانکارد توصیه می کند که در قدم اول برای شادابی و طراوت پوست خود، از روش های طبیعی و سنتی استفاده نمایید و توجه داشته باشید که هر ماسک شیمیایی برای هر پوستی مناسب نیست. در این رابطه با یک متخصص پوست مشورت نمایید.

 

 

 

 

منبع: تیم تحقیق و توسعه ی برانکارد

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “ترفندهای معجزه بخش برای جوان کردن پوست صورت

  1. سارا صادقیان گفت:

    ممنون از مقاله خوبتون

  2. محدثه مرادی گفت:

    سپاس از حسن توجه شما سارا عزیز
    منتظر سایر مقالات برانکارد باشید

  3. لیلا سعادتی گفت:

    خیلی عالی بود ، در اولین فرصت محصولتون رو می خرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.