سوالات پزشکي, گوش و حلق و بینی

پس از بیدار شدن از خوابب

من هر روز صبح که از خواب بیدار میشوم سوزش شدیدی در گلو احساس میکنم به نحوی که قادر به باز کردن دهان و صحبت کردن نیستم و به محض باز کردن دهان و ورود هوا به گلو سوزش شدیدی در گلو احساس میکنم . (پس از گذشت ساعاتی از روز و خودن صبحانه و نوشیدنی گرم ، رفته رفته سوزش کمتر میشود)
علاوه بر این ، به دنبال چندین عطسه پیاپی ، آبرزش شدید بینی و چشم پیدا میکنم که تا پایان روز ادامه دارد و همچنین دچار گرفتگی بینی در بعضی از ساعات روز میشوم.

طی چند روز گذشته برای رفع این مشکل هر روز به محض بیدار شدن از خواب ، یک قرص لوراتادین مصرف کردم ولی احساس میکنم که طی روزهای اخیر میزان تاثیر این قرص جهت بهبودی من رو به کاهش میباشد.
سال گذشته هم دچار همین مشکل شدم و توسط چندین دکتر معاینه شدم ولی اغلب گفتند که حساسیت است و قرصهایی مانند لوراتادین و آنتی هیستامین تجویز نمودند

با توجه به شرح حالی که ذکر کردید همان احتمال حساسیت وجود دارد، لوراتادین هم یک قرص ضد حساسیت با طول عمر بالا (24 ساعت) است و می توانید هر روز از آن استفاده نمایید. ممکن است در هنگام خواب با دهان باز تنفس می کنید و این حالت هم باعث تشدید علایم شود. بعید می رسد مشکل دیگری وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.